Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2018
    Skąd
    Kampinos
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 2 1.2
    Rocznik
    2000

    Płyn chłodniczy - czy w Punto to normalne?

    Witam.
    Dziś kupiłem Punto 2 1.2l. 2000r.
    Po przejechaniu 30km otworzyłem maske bo sprawdzałem płyny i olej.
    Odkręciłem korek od zbiornika przy chłodnicy i najpierw usłyszałem zabulgotanie jakby powietrze było w układzie a potem zaczął się wylewać płyn chłodniczy.
    Czy w Punto to normalne na nagrzanym silniku? Trzeba poczekać z odkręceniem korka do wystygnięcia ??? Odkręciłem bo nie mogłem dojrzeć na skali ile jest płynu...
    Obydwa węże idące z i do chłodnicy gorące więc chyba układ drożny.
    Temperatura na zegarach idealnie w połowie skali....jak postałem w korku to ruszyła się z milimetr w górę i włączył się wentylator i po chwili wyłączył się.
    Podczas jazdy nie zauważyłem przegrzewania się. Temperatura stoi na jednym poziomie.
    Z góry dzięki za porady bo autko dla małżonki i na fiatach się nie znam...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Kiedy wymieniałeś płyn ostatnio?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2018
    Skąd
    Kampinos
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 2 1.2
    Rocznik
    2000
    Nie wymienialem i nie wiem kiedy byl wymieniany. Auto mam od 3 dni

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    To najlepiej wymień. Jeśli nie znasz historii auta, to najlepiej wymienić wszystkie płyny ustrojowe i filtry.

    Generalnie, że tak to określę "sprawny" płyn nie powinien wrzeć w normalnych warunkach pracy. Wrzenie zaczyna się dopiero przy ok 130 stopniach.
    W zbiorniczku wytwarza się ciśnienie, ale na pewno nie takie, żeby płyn się wylał.

    Obserwuj stan płynu chłodzącego i oleju. Mogą to być już początki końca uszczelki pod głowicą. U mnie tak było. Po jakimś czasie temperatura skakała już powyżej normalnego poziomu, a olej wymieszał się z płynem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2018
    Skąd
    Kampinos
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 2 1.2
    Rocznik
    2000
    Mam taki zamiar. Po prostu jeszcze nie zdążyłem.
    Dwa dni temu dolałem po wystygnięciu silnika wody demineralizowanej ( bo po co lać płyn skoro i tak będę wymieniał a nie wiem jaki był ) i uzupełniłem do MAX.
    Dziś po zrobieniu około 100km. patrzę a poziom znowu jest około 3cm poniżej max na podziałce na chłodnicy.
    Powolutku odkręciłem korek wlewu i już płyn mimo gorącego silnika nie poszedł w górę i nie wylał się...uszło tylko ciśnienie z układu.
    Tak więc poczekam aż ostygnie i znowu doleję na MAX.
    Czy to możliwe że był zapowietrzony i teraz tym dolewaniem go ogpowietrzam?
    Dziwi mnie to, że poziom schodzi te 3cm poniżej MINimum i tak zostaje...więcej nie ubywa.
    Silnik trzyma bardzo ładną temperaturę...w korkach słyszę jak załącza się wiatraczek... wskazówka temperatury stoi ładnie na połowie skali...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2018
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    3
    Auto
    punto 1.2
    Rocznik
    2004
    auto z lpg?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2018
    Skąd
    Kampinos
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 2 1.2
    Rocznik
    2000
    Nie. Nie posiada gazu. Dzis po przejechaniu 30km znow spojrzalem czy spadlo ponizej minimum. O dziwo jest stan taki jak po dolewce czyli max. Mozliwe ze byl po prostu zapowietrzony?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Możliwe...

    Pamiętaj, żeby przed zimą wymienić tą mieszankę na prawilny płyn

    Nie odpowietrzałem sam układu chłodzenia w Punciaku (nie było takiej potrzeby) a teraz autka już nie ma w rodzinie więc tu w kwestii dokładnego odpowietrzania nie pomogę. Na pewno w Seiko są do tego dwa zaworki, jeden na nagrzewnicy, a drugi przy chłodnicy.
    Może ktoś pomoże. Jak wygląda kwestia odpowietrzania w punto?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2018
    Skąd
    Kampinos
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 2 1.2
    Rocznik
    2000
    Płynem zaleję pod koniec września tak więc nie ma obawy że zostawię tak do zimy. W mondeo też mnie to czeka więc nie sposób zapomnieć :-)


 

Podobne tematy

  1. Spalanie czy to normalne wartosci
    Napisany przez Arcziii na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 11-12-2020, 22:08
  2. Małe napięcie na zapalniczce. To normalne ?
    Napisany przez mateusz1234567 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-01-2018, 19:59
  3. Gwizd turbo - czy to normalne?
    Napisany przez Piotr M. na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-11-2016, 15:34
  4. Czy to są normalne obroty Grande Punto ??
    Napisany przez damian87szc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-05-2013, 09:21
  5. uklad chlodzenia czy to normalne?
    Napisany przez memoviper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-04-2009, 11:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468plyn-chlodniczy-czy-w-punto-normalne-41893

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl