Zmieniona przepustnica, kompem sprawdzone błędy - brak. Wtyki zalane WD40. Rozważam wymianę czujnika temperatury cieczy chłodzącej, lub czujnik powietrza. Sugestie ?
Zmieniona przepustnica, kompem sprawdzone błędy - brak. Wtyki zalane WD40. Rozważam wymianę czujnika temperatury cieczy chłodzącej, lub czujnik powietrza. Sugestie ?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zmieniony. Bez zmian. kupiłem samostart i przy rozgrzanym aucie na wolnych obrotach psikałem przy łączeniu kolektora z blokiem silnika, po samym kolektorze. Brak reakcji, zero falowania - czyli kolektor cały, bez pęknięć. Wczoraj odłączyłem mapsensor i reakcja jest taka, że do 3.000 obr/min schodzi ładnie z obrotów, powyżej na ułamek sekundy obrotomierz zastyga (przy zmianie biegów), po czym elegancko schodzi z obrotów. Panowie czy jest ktoś z Olsztyna lub okolic kto ma fiata:
BRAVA (182)
BRAVO (182)
DOBLO (119)
DOBLO Cargo (223)
MAREA (185)
MAREA Weekend (185)
MULTIPLA (186)
PALIO (178BX)
PALIO Weekend (178DX)
PANDA (141A_)
PANDA (169)
PUNTO (188)
PUNTO Van (188AX)
SEICENTO (187)
SIENA (178_)
STILO (192)
STILO Multi Wagon (192)
STRADA (178E)
silniki 1.1 (8v), 1.2 (8v), 1.6 (8v i 16v)
kto umówiłby się na podmianę czujników temperatury powietrza? Jest on przykręcany na 2 śrubki pod filtrem powietrza(w kolektor wkręcony), dostęp jest super - także to 5 minut.
W zamian zdiagnozuję fiat ecu scanem komputer w autkach z obd II (najnowsza pełna płatna wersja 3.3) . Kontrolka poduszki, choinki na desce itp
Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 04-12-2011 o 11:05
Sprawdź go miernikiem, rezystancję jego.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ciężko jest ogarnąć jaką temperaturę ma w danej chwili map sensor (a co za tym idzie jaką powinien w danej chwili mieć oporność ). Wiem, że po odłączeniu auto nie wisi na obrotach, pięknie schodzi w dół.
Znalazłem map sensor za 26 zł z przesyłką na allegro z gwarancją rozruchową . 26 zł to kasiora do przyjęcia. W środę będzie, także napisze czy to będzie to . Dodam, że w sklepie koszt map sensora to 300 zł....
Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 04-12-2011 o 20:42
Zmieniony map sensor. Zmiana jest taka, że na benzynie teraz chodzi w porządku. Na gazie problem pozostał. I tu moje kolejne pytanie, czy w instalacji tartarini II generacji jest jakiś krokowiec czy coś co można regulować??? Na gazie pozostało tak, że przy zmianie biegów sam sobie wchodzi na wyższe i przez chwilę wisi, po czym schodzi z obrotów. Na wolnych na postoju jest ok. Wcześniej sam na nowo izolowałem kable od instalacji, bo było brzydko, rozłączyłem całkowicie (są tam 3 puszki) od kabli, wyjmowałem bezpieczniki itp. czy mogłem wymazać jakieś ustawienia ?????
Nie ma. Jedynie możesz regulować na reduktorze oraz przewodzie doprowadzającym na zaworze skład mieszanki (lub jej ilości).
Ja mu zaaplikowałeś nowy map sensor, spróbuj odłączyć klemę. Poczekaj z 15 min., podłącz, odpal auto. Niech ECU "nauczy" się od nowa.
Może ten zabieg poprawi Ci sytuację.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
A kolejne pytanko. Czy zmiana termostatu może wpłynąć na ogrzanie gazu (odpowiednio rozprężony gaz - jestem laikiem jeżeli chodzi o instalacje )? Może to głupie, ale tak się zastanawiam, że jeżeli reduktor jest podłączony pod układ chłodzenia i do tej pory silnik był niedogrzany (1/3 skali) i ustawienia mieszanki gaz/powietrze było pod niedogrzany silnik (przed wymianą termostatu było super), to teraz trzeba na nowo wyregulować gaz. Co wy na to ?
Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 10-12-2011 o 23:15
Za obroty odpowiada sonda lambda, podając wadliwe impulsy do przepustnicy o składzie spalin.
Dobra wracamy do przepustnicy. Byłem na regulacji gazu i.... lipa, dalej to samo, podczas zmiany biegów sam wchodzi wyżej (400-500 obr/min po czym po 3-4 sekundach schodzi - tak jest na gazie), na benzynie wskazówka obrotomierza podczas zmiany biegów ma chwile zawahania (czasem wskoczy 100 obr wyżej, po czym spada). Dziś odłączyłem kabelek od czujnika przepustnicy (TPS) i ... podczas zmiany biegów na benzynie jest idealnie, nawet na moment wskazówka nie miała zawahania i od razu schodził z obrotów, ale na gazie tragedia . Mówią, żeby chodził gaz to najpierw trzeba ogarnąć benzynę. Chyba zmienię sam TPS. Co wy na to ?
''
TPS przy zamkniętej/otwartej przepustnicy między stykami A-B -1280-1290 Ohm - książkowo ma być 1200 Ohm
TPS przy zamkniętej przepustnicy między stykami A-C -2150-2160 Ohm - książkowo ma być 1200 Ohm - po odpaleniu auto wchodzi na 1500 obr/min po czym spada na 1100 i jak się rozgrzeje to na 900 obr / min
TPS przy otwartej na 1/2 lub około 1/3 przepustnicy między stykami A-C -3800- Ohm - książkowo ma być max 2500 Ohm - tu podczas jazdy występuje problem - od około 3000 tys obr/min obroty wiszą przy zmianie biegów
TPS przy otwartej na maxa przepustnicy między stykami A-C -3550- Ohm - książkowo ma być max 2500 Ohm.
Jutro zamawiam TPS w fiacie. Nie wiem czemu, ale na 90 % jestem przekonany że to będzie to ..
Ostatnio edytowane przez olo_mistrzu ; 15-12-2011 o 22:31