Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2018
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Postów
    5
    Auto
    Fiat punto 2 1.2 60KM LPG + PB
    Rocznik
    2000

    Na benzynie traci obroty i pyrka

    Witam. Przejdę do sedna żeby się nie rozpisywać, a podać konkrety.

    -Świece, cewki, kable wymienione na dobre zamienniki. Iskra, Magneti, Sentech.
    -Na gazie wszystko równo pracuje na zimnym, ciepłym, dobrze przyśpiesza, nie dławi się, reaguje na pedał gazu odrazu. Instalacja stara nie na wtryskach.
    -Na benzynie na postoju jak jest ciepły co jakiś czas spadają obroty na sekudne, zatrzęsie silnikiem po czym wracają na równy poziom, na zimnym i ciepłym po przygazowaniu i puszczeniu pedała obroty spadają równo i szybko, ale na strasznie niską wartość co skutkuje przyduszeniem i dopiero wracają na ~900. Na ciepłym silniku w nierównych odstępach czasu pierdnie sobie delikatnie z rury wydechowej jakby nie dopalało benzyny. Na ciepłym silniku również co jakiś czas, stosunkowo rzadko przy równej jeździe np. 90km/h potrafi jakby spaść z obrotów, przydławi go i znowu jedzie równo. Prawie zawsze silnik przyspiesza z opóźnieniem i "wybuchowo" po wciśnięciu pedału gazu, a na lpg równomiernie i odrazu reaguje pedał.

    Pytanie moje jest. Czy winna może być brudna przepustnica i brudny silniczek krokowy? Możliwe że przez brud na gazie działa mimo wszystko dobrze, a tylko na benzynie coś nierówno?
    Możliwe też że sonda lambda, albo silnik krokowy po prostu się zepsuł? Z tym że jestem prawie pewny że sonda lambda jest sprawna, bo mam 2 na zmianę. Inna rzecz to może pompa paliwa, choć tutaj objawy się nie zgrywają.


    Tutaj filmik jak spada z obrotów. Nie patrzcie na świst powietrza bo troszkę mam nieszczelność pomiędzy filtrem, a przepustnicą (Napewno nie ma wpływu na to bo nie ma przepływomierza). Obraz również zbędny, bo nadstawiałem mikrofon żeby dobrze było słychać.

    https://www.youtube.com/watch?v=8Ami...ature=youtu.be

    Tutaj filmik z pyrkaniem z rury.

    https://www.youtube.com/watch?v=qvPB...ature=youtu.be

    Reszty nie mogłem uchwycić, bo już trudniejsze do zrealizowania.

    Z góry dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwe uszkodzenie sterownika silnika - tego mocowanego na przepustnicy bo zapewne masz takie ustrojstwo (59f..)
    Jest to typowa usterka z tego co mi wiadomo w tej materii jest tam jakiś obwód diagnozujący cewkę zapłonową i jeśli wykryje jej nieprawidłowe działanie (nawet jeśli jest z nią wszystko w porządku) to w celu zapobieżenia uszkodzenia katalizatora odcina wtrysk paliwa na te cylindry z wadliwej (według programu) cewki zapłonowej. Dlatego mając instalację lpg II generacji silnik opracuje w porządku, gdyby to była IV generacja która bierze sygnały z wtryskiwaczy paliwa to tak samo źle by pracował na benzynie i na gazie. Ale to moje przypuszczenie niech lepsi twardogłowi się wypowiedzą w powyższej materii

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2018
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Postów
    5
    Auto
    Fiat punto 2 1.2 60KM LPG + PB
    Rocznik
    2000
    @Edit

    Poczytałem i widzę że trzeba naprawić, albo kupić czysty. Koszt 250zł. Wolałbym tak na oko nie wymieniać. Czyszczenie przepustnicy raczej nie pomoże skoro jest to problem tylko na benzynie?
    Ostatnio edytowane przez brus1997 ; 02-02-2018 o 20:05

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał brus1997 Zobacz post
    mam nieszczelność pomiędzy filtrem, a przepustnicą (Napewno nie ma wpływu na to bo nie ma przepływomierza)
    Nie zakładał bym się o żadne pieniądze że faktycznie nie ma wpływu.
    MAF nie ma, ale jest MAP sensor który powoduje że ECM reaguje na każdą zmianę ciśnienia w dolocie. Nieszczelność pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą może powodować nagłe/nieregularne zmiany ciśnienia, a jak na to zareaguje sterownik silnika mogę tylko zgadywać.

    Powiem tak: wróżenie z fusów to nie jest metoda, tak samo jak podmianka części "bo może trafię". Mając drugie auto na placu być może sam bym zaczął od podmianki czego się da, ale na pewno nie przed zdiagnozowaniem potencjalnych źródeł problemu (na wymianę "wszystkiego" trzeba dużo czasu i chęci do roboty). Na początek wyczyścił bym przepustnicę i sprawdził czy działa silniczek biegu jałowego (słynny krokowiec).

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2018
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Postów
    5
    Auto
    Fiat punto 2 1.2 60KM LPG + PB
    Rocznik
    2000
    Jak można zdiagnozować czy silniczek działa poprawnie? Spróbuje uszczelnić przy okazji tą przepustnice.

    @edit

    Jeszcze dopytam, gdyż wymieniałem tą uszczelkę pomiędzy filtrem, a przepustnicą (okrągła). Nie wiem czy jest źle założona, ale dawałem ja na sucho. Powinienem dać jakiś silikon uszczelniający i dopiero uszczelkę? Czy ona wchodzi tylko w określonej pozycji (raczej nie)?
    Ostatnio edytowane przez brus1997 ; 02-02-2018 o 23:34

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2018
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Postów
    5
    Auto
    Fiat punto 2 1.2 60KM LPG + PB
    Rocznik
    2000
    Chciałbym się zapytać. Mam możliwość wymienienia wtrysków, przepustnicy i krokowca. Komputer sterujący ten "IAW 59F.M3" zostawiłbym, żeby nie było problemów z odpaleniem itd. Mam parę pytań odnośnie tego.

    1. Jest czujnik jakiś na wtryskach "T-PRT05/A", który jest czujnikiem ciśnienia (map sensor). Wymieniając listwę wtryskową muszę podmienić czujnik ze starej czy może zostać ten co jest?



    2. Przy wymianie przepustnicy i krokowca trzeba zrobić adaptacje. Ile taka adaptacja kosztuje i jak długo się ją robi? Czy można zrobić to samemu? Znalazłem takie coś:

    "a) uruchomic silnik i poczeka aż osiągnie temperaturę pracy (w domyśle ok 90 stopni).
    b) Przygazowac aż do osiągnięcia 5000-6000rpm i puścic gaz. Odczekac aż obroty opadną do poziomu obrotów biegu jałowego. Wykona ten punkt 2-3 razy.
    c) Zgasic silnik
    d) Odczeka 10 sekund i ponownie uruchomic silnik."

    3. Czy trzeba grzebać coś w komputerze po zmianie listwy wtryskowej?


    Jeżeli wymiana listwy, przepustnicy i krokowca by nie pomogła to wtedy dopiero bym wysyłał komputer do naprawy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2018
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Postów
    5
    Auto
    Fiat punto 2 1.2 60KM LPG + PB
    Rocznik
    2000
    Po zamianie przepustnicy, bez wtrysków (bo mam wyjazd i nie było czasu), silnik na gazie i na benzynie nie schodził z obrotów i falowały. Nie mam pojęcia czemu. Na jałowym utrzymywały się na około 1300, czasem normalnie, a na gazie to już całkowicie na 4000 -5000 się wieszały i nie schodziły.

    Po powrocie do starej (przeczyszczonej też) przepustnicy wszystko wróciło jak wcześniej. Po tym przeczyszczeniu trochę rzadziej wchodzi na te niskie obroty, ale dalej jest problem i pierdzi.

    Ta nowa przepustnica co założyłem miała na tym głównym otworze ssącym taki przelot wąski, a stara nie ma. Może stąd brało za dużo powietrza, ale mechanik obok w garażu mówił żeby nie regulować bo czujnikowi się popierdzieli.

    Co o tym myślicie? Po powrocie będę myślał nad wymianą tych wtrysków. Coś ewidentnie jest problemem, który omija gaz a benzyna nie.

    Adaptacja była zrobiona. Podłączyliśmy także porządny komputer i nie odczytał żadnych błędów.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-02-2015, 19:20
  2. Wysokie obroty na LPG, falujace na benzynie
    Napisany przez dawidek124 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-01-2015, 23:06
  3. Niskie obroty na gazie i na benzynie.
    Napisany przez DEIM na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-07-2013, 10:09
  4. CC 1.2 SPI - pali od strzała, ale za chwile traci obroty.
    Napisany przez Kail na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2012, 19:09
  5. Gaśnie na benzynie + obroty
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-09-2011, 17:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl