Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2013
    Skąd
    Pułtusk
    Wiek
    33
    Postów
    10
    Auto
    Punto II HGT
    Rocznik
    2000

    Question Fiat Punto HGT -Instalacja LPG- Montaz!

    Witam wszystkich, jestem nowym forumowiczem wiec prosze o wyrozumialosc. Mam kilka pytan dotyczacych instalacji LPG w punto HGT, a wiec....zakladalem sam instalacje senkencyjana firmy AG ZENIT 2009, zostalo mi podpiac sie tylko do sondy lambda, sygnalu rpm oraz + po kluczyku. Reszta zostala podlaczona wedlug schematu wiec podejrzewam ze bedzie gralo ale to uda sie zweryfikowac po odpaleniiu auta na LPG.

    potrzebuje schemat pinow w kompie hitachi by znalesc RPM i + po kluczyku i bym chcial wiedziec w ktory przewodzik wpiac sie w sonde. Nie moge zlalesc ksiazki sam naprawiam do wersji HGT, do barchetty i fiata coupe tez nie moge znalesc wiec nie mam schematu instalacji elektrycznej.

    Z gory dziekuje za podpowiedz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wszystkie te sygnały znajdziesz pod maską. RPM bierze się zdaje z cewki (z jej sterowania). Nie wiem jak Zenit ale Compact bierze sobie RPM też z wtrysków więc RPM nie trzeba podłączać wcale. Sonda lambda też nie jest potrzebna bo to tylko bajer podczas strojenia
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2013
    Skąd
    Pułtusk
    Wiek
    33
    Postów
    10
    Auto
    Punto II HGT
    Rocznik
    2000

    Exclamation

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Wszystkie te sygnały znajdziesz pod maską. RPM bierze się zdaje z cewki (z jej sterowania). Nie wiem jak Zenit ale Compact bierze sobie RPM też z wtrysków więc RPM nie trzeba podłączać wcale. Sonda lambda też nie jest potrzebna bo to tylko bajer podczas strojenia
    znalazlem schematy BRC, lovato i innych firm do fiata coupe 1.8 16v, punto hgt na centralce hitachi. Wszystko ladnie narysowane tylko problem tkwi w tym ze to calkiem inne instalacje wiec owe schematy mi sie nie przydaja. jeszcze mam problem z czujnikiem p1/map. Mam schemat jak to podpiac lecz dziwnie jest to wszytsko opisane i to po wlosku ha

    Wiec jak ktos sie konkretnie zna w temacie to zostalo mi do podpiecia, RPM(konkretny pin w kompie lub przewodzik), sonda(konkretnie w ktory przewod sie wpiac lub czy przecinac?) oraz opis podpiecia czujnika p1/map. Z gory dziekuje)

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukaszlol1990 Zobacz post
    opis podpiecia czujnika p1/map
    Kolego ja widzę, że Ty chyba nie znasz zasady działania lpg IV gen Z silnika potrzebujesz RPM, czasy wtrysków, zapłon i 12V i masę. RPM bierzesz z cewki lub np. u mnie jest taki moduł który steruje cewkami - może w Twoim motorze jest podobnie. Raczej nikt Ci koloru kabla przecież nie poda.. Jedyny czujnik MAP to ten od instalacji LPG tak więc nie rozumiem pytania. Często do tych czujników to są wręcz gotowe wtyczki i nic nie trzeba lutować..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2013
    Skąd
    Pułtusk
    Wiek
    33
    Postów
    10
    Auto
    Punto II HGT
    Rocznik
    2000
    RPM musi byc podlaczone, sonda tak samo m.in potrzebne to jest do kalibraecji i ustawienia mapy. Bez RPM nie przelaczy mi sie tez na GAZ wiec jesli schemat pokazuje ze musi byc to podlaczone wiec musi, tak pokazuje producent. Chodzi mi konkretnie skad wziasc sygnal rpm bez uzycia oscyloskopa lub czujnika impulsow bo nie posiadam takich urzadzen, lub ktory pin w kompie hitachi. Wystarczy mi nawet schemat kompa hitachi i to wszystko.
    Jesli chodzi o czujnik p1/map to chodzi mi o podpiacie podcisnien, mniej wiecej wiem gdzie sie z tym wpiac ale chcialbym zeby ktos kto ma odpowiednia wiedze powiedzial na sto procent jak to powinno wygladac. Pozdrawiam

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Fiat Punto HGT -Instalacja LPG- Montaz!

    Ta lambda Ci nic nie da.. Mam silnik z kompem hitachi i tu bardzo szybko działają korekty krótkoterminowe.. Zmienisz mnożnik w gazie, 10s później lambda chodzi tak samo bo już silnik się dostroił. Jedyne co to podpinać się równolegle pod ecu i po obd sprawdzać integrator sondy lambda..

    Być może Zenit potrzebuje RPM zawsze - Compact (młodszy brat) nie potrzebuje chyba że chce się kożystać ze strategi zasilania.. Nie wiem jak 2.0 ale wiedz że dużo komputerów Hitachi jest dość upierdliwe w strojeniu lpg bo podczas pracy na benzynie nie da się na wielu sterownikach lpg czytać czasów wtrysku - łapie jakieś śmiecie. Ja sobie z tym poradziłem ale nawet serwis agc rozkładał ręce.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2013
    Skąd
    Pułtusk
    Wiek
    33
    Postów
    10
    Auto
    Punto II HGT
    Rocznik
    2000
    Znalazłem już schemat z wyszczegolnionym konkretnym pinem RPM w kompie Hitachi, Jest to wtyka B(ta po lewej) Pin 17,
    + po kluczyku pin 22 wtyka B
    sonda wiem ze do czarnego trzeba sie wpiac, zobacze czy w Zenicie wychodza dwa przewody do sondy bo moze by tak ze trzeba przeciac i
    wpiac sie w instalacje LPG po prostu lub tylko sie wpiac.

    wiec zostaje tylko p1/map- taka kostka i sa dwa wyjscia podcisnieniowe, wiem jak to podlaczyc ale moze ktos na sto procent podpowie??
    Dzieki
    Ostatnio edytowane przez lukaszlol1990 ; 31-01-2013 o 11:49

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2013
    Skąd
    Pułtusk
    Wiek
    33
    Postów
    10
    Auto
    Punto II HGT
    Rocznik
    2000
    Posidam juz kompletny schemat AG ZENIT do punto HGT, jesli ktos bedzie potrzebowal to prosze pisac. Postaram sie w najblizszym czasie dokonczyc opracowanie i wrzucic na forum. POzdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Fiat bravo 1.6 16v a instalacja gazowa.
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-01-2012, 15:09
  2. Fiat Bank - Kredyt promocyjny 2,99%, instalacja LPG gratis
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2011, 12:33
  3. Fiat Bravo 1.2 16v jaka instalacja sekwencyjna ??
    Napisany przez maly345 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-02-2011, 18:11
  4. Montaz lusterka
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-11-2010, 21:11
  5. montaz elektrycznego szyberdachu
    Napisany przez piotr1343 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-08-2010, 09:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto hgt opinie

lpg punto hgt

fiat punto hgt forum

punto hgt lpg

fiat punto hgt opinie

punto hgt

punto hgt gaz

punto hgt spalanie lpg

SCHEMAT ELEKTRYCZNY FIAT PUNTO hgtsam naprawiam fiat barchettapunto hgt gaz opiniefiat punto II 1.8 lpgpunto 2 hgt opiniefiat punto 1.8 hgt lpgfiat punto 1.8 hgt spalanie gazupunto hgt forumfiat barchetta schematfiat punto 2 hgt opiniefiat punto ii hgt komputer 1 sonda punto hgt flfiat punto hgt spalanieschemat elektryczny punto hgtpunto hgt forum pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl