Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
Like Tree8lubi to!

Temat: Bulgotanie w nagrzewnicy,podniesiony poziom płynu po nagrzaniu  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001

    Bulgotanie w nagrzewnicy,podniesiony poziom płynu po nagrzaniu

    Jak w tytule,od jakiegoś czasu bulgocze mi w nagrzewnicy,ostatnio po nagrzaniu sie auta zauważyłem znacznie podniesiony poziom płynu chłodniczego,po dodaniu gazu płyn wciąga w układ spowrotem i widać bąbelki w zbiorniczku,węże tez są twardsze dopiero po odkręceniu korka zbiorniczka robią się miękkie,czy to uszczelka pod głowicą?w linku film https://youtu.be/s2QtptHvsLE



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Nie chcę źle wróżyć ale objawy wskazują na UPG. Miałem podobnie w SC odpowietrzanie nie pomagało dopiero wymiana uszczelki. Jeszcze był objaw że auto przestawało grzać pomimo wzrostu temperatury ponad normę ale to były cieplejsze dni. Zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia.Masz LPG ? Może jeszcze przepuszczać gaz do układu chłodzenia ale sceptycznie bym do tego podchodził
    profss lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Dziś pobawiłem sie troche z odpowietrzaniem,z chłodnicy leciało powietrze,z nagrzewnicy tez troche,odpowietrzyłem i niby przestało powietrze leciec z odpowietrzników,narazie przestało bulgotać w nagrzewnicy,przejechałem właśnie ze 40 km i w zbiorniczku tez bańki nie idą,może bedzie dobrze,gazu nie mam w punciaku tylko benzyna.ogrzewanie mam super sprawdzałem teraz właśnie węże i dają sie bez problemu ścisnąć,na postoju troche z wydechu para idzie ale to chyba normalne o tej porze roku jak jest zimny bardziej paruje z rury.mam nadzieje ze to było tylko zapowietrzenie i obejdzie sie bez wymiany UPG.zapomniałm powiedzieć że temperature trzyma w normie minimalnie poniżej grubszej kreski w połowie skali
    Ostatnio edytowane przez profss ; 23-01-2018 o 19:00

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Nie chcę cie martwić, ale to chyba początki przedmuchów.
    wirusac lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Juz zamówiłem tester Co2 do głowic zobaczymy co wykaże,narazie bulgotanie ucichło po odpowietrzeniu,ale dla pewności sprawdzę testerem jak już mi przyjdzie.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Nie licz na to. Jest bardzo mało wiarygodny. Musiałbyś podstawić pod rurę wydechową., aby wyszło co2. Znam to z autopsji.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Nie licz na to. Jest bardzo mało wiarygodny. Musiałbyś podstawić pod rurę wydechową., aby wyszło co2. Znam to z autopsji.
    Czech mówisz ze to lipa z tym testerem?kurde niechciał bym bez pewności ze to uszczelka robierać auta,narazie przestało bulgotać,przeczytałem gdzieś ze w takim przypadku jak mój ktoś tam męczył sie z odpowietrzaniem bezskutecznie dopuki nie przeciągnoł auta do 5000 obr i po tym mu przestało mu bulgotać i przelewac sie w nagrzewnicy,potwierdziło to jeszcze pare osób,ja zrobiłem tak samo i przestało bulgotać,teraz obserwuje czy nie ubywa płynu w zbiorniczku,zaznaczyłem poziom płynu i sprawdzam czy nie zmienił sie stan(oczywiście na zimnym silniku)tesrtera jeszcze nie mam więc nie sprawdzałem jeszcze co2.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Podejrzewałem walniętą uszczelkę i zakupiłem tester. Jeżdziłem z nim z godzinę i nic. W niedługim czasie ze zbiorniczka płynu zrobiła się fontanna.
    profss lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Więc jest tak,bulgotanie jakby ustało,jak jeżdżę tylko do pracy i spowrotem bulgotania nie ma,natomiast ostatnio trasa z domu do Wrocka i spowrotem około 130km,po powrocie chwile postał i znowu po odpaleniu zabulgotał w nagrzewnicy i od tej pory spokojnie nic więcej nie słychać,robiłem test dwukrotnie i wyszedł ok,płyn koloru nie zmienił,niewiem juz co to może być,jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego zjawiska?żadnych innych objawów nie ma,nie grzeje się nadmiernie,korek wlewu oleju czysty (nie ma masła)w zbiorniczku tez nic nie widać prócz płynu,oleju nie przybywa.Może coś przypchane być?i tak sie objawiać?
    Ostatnio edytowane przez profss ; 05-02-2018 o 20:03

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Przypchane to raczej nie. Może termostat zacina się i płyn się gotuje. Będziesz miał takie same objawy jak przy uszczelce.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Może termostat zacina się i płyn się gotuje. Będziesz miał takie same objawy jak przy uszczelce.
    Gdyby termostat sie zacinał to wskaźnik temperatury by też raczej szalał,a wskaźnik stoi tuż przed grubą środkową kreską sztywno,jak panu młodemu w noc poślubną.Narazie chyba nic nie będę ruszał i poczekam czy objawy sie jakieś jeszcze pojawią.czech22 dzięki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam forumowiczów.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    To szykuj się na wymiane UPG Niestety

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    U mnie w Polonezie powodem twardych przewodów chłodniczych była zatkana chłodnica-wymieniłem i przeszło.

    Masz jakieś inne objawy uszkodzonej UPG?Dymi na biało?Masz płyn w oleju lub odwrotnie?Nie szalej z tą rozbiórką, póki nie masz pewności.

    Od walniętego termostatu niekoniecznie by szalała temperatura.W sumie jest to najtańsza opcja póki co
    profss lubi to.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2016
    Skąd
    Twardogóra
    Wiek
    45
    Postów
    107
    Auto
    Było Cinquecento 900.Jest seicento sx 1.1 mpi i Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    Seicento 2002 punto 2001
    Cytat Napisał CieniaczRider Zobacz post
    U mnie w Polonezie powodem twardych przewodów chłodniczych była zatkana chłodnica-wymieniłem i przeszło.

    Masz jakieś inne objawy uszkodzonej UPG?Dymi na biało?Masz płyn w oleju lub odwrotnie?Nie szalej z tą rozbiórką, póki nie masz pewności.

    Od walniętego termostatu niekoniecznie by szalała temperatura.W sumie jest to najtańsza opcja póki co
    Narazie nie rozbieram,żadnych innych objawów nie ma raczej,tylko to bulgotanie było,narazie nie bulgocze po tym jak go przeciągnołem na trójce do 5tyś obrotów,zauważyłem jeszcze ze na ściankach zbiorniczka wyrównawczego powyżej poziomu płynu jest osadzony jakiś syf,nie jest tego dużo ale jednak coś jest,udało mi sie troche tego brudu ściągnąc srubokrętem i nie wygląda mi to na olej jest to bardziej sucha konsystencja niż oleista.uszczelniałem kiedyś te rurke wychodzącą z bloku bo ślimaczyło,dopasowałem oring i dla pewności posmarowałem masą uszczelniającą victor reinz moze to ta masa sie wypłukała i sie coś przypchało,a teraz troche wpłukało i do zbiorniczka popłyneło,w płynie nic nie pływa tłustych oczek tez nie ma,puki co nic nie rozbieram bo bulgotanie ustało a więcej objawów nie zauważyłem.
    Ostatnio edytowane przez profss ; 08-02-2018 o 19:41

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Może to rdza? Płukałeś w ogóle układ chłodzenia kiedykolwiek?Biorąc pod uwagę, że autko nie jest nowe, to może warto przepłukać układ, może właśnie on jest zatkany?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bulgotanie w zbiorniku paliwa
    Napisany przez giacomo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 13-02-2019, 17:19
  2. po nagrzaniu schodzi z obrotów
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-02-2017, 17:59
  3. Wyciek plynu chlodniczego + bulgotanie
    Napisany przez stK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2015, 15:50
  4. Po nagrzaniu wysokie obroty
    Napisany przez hajdass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-10-2012, 19:55
  5. Dziwne bulgotanie
    Napisany przez Jezioro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-05-2009, 14:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468bulgotanie-w-nagrzewnicy-podniesiony-poziom-plynu-po-nagrzaniu-39963

fiat stilo bulgotanie

panda 1.1 zapowietrzona objawyseicento dziwne bulgotaniebulgotanie w nagrzewnicy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl