Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 1 z 1
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    05 czerwiec 2020
    Sk±d
    Wawa
    Postów
    1
    Auto
    Punto
    Rocznik
    2004

    Bardzo ciężko odpala, poniżej 1000 obrotów gaśnie. Na wyższych pracuje.

    Witam,

    Chce naprawiæ punto znajomego.

    Punto II 1.2 8v 2004 44KW

    Punto sta³o rok na podwórku bo podobno zosta³o zgaszone wieczorem i rano ju¿ nie odpali³o. By³o od razu po tym u mechanika który stwierdzi³, ¿e byæ mo¿e p³ytka która kosztuje 1500z³ ale nie wiadomo itd.

    Pod³±czy³em siê pod OBD z AlfaOBD. Wykaza³o b³±d czujnika po³o¿enia wa³u.

    Wymieni³em czujnik i b³±d znikn±³.

    Przez chwilê pojawi³ siê b³±d drugiej cewki, ale usun±³em go i ju¿ siê nie pojawi³.

    Ciê¿ko ale odpali³. Gdy tylko siê zagrza³ i obroty spad³y do ok 1000ty¶ silnik sam zgas³. Ka¿da próba odpalenia to mordêga. 10-15 raz i nie zawsze. Podczas przekrêcenia kluczyka zaskakuje na 2 obroty i ga¶nie, a jak krêcê chwilê d³u¿ej ok 3-5s to znów próbuje zaskoczyæ ale nie odpala.
    Je¶li odpali to tylko z nieco wci¶niêtym gazem, choæ i tak nie zawsze siê tak dzieje. Pracuje równo na obrotach powy¿ej 1000.

    Zamówi³em dzi¶ silniczek krokowy bo próbuj±c wykonaæ jego test z AlfaOBD wyskoczy³ komunikat Awaria. Byæ mo¿e tak jest powinno tak wyskoczyæ, bo b³êdów silniczka krokowego nie wywala³.
    Gdzie¶ czuje, ¿e to nie silniczek krokowy.

    Wykona³em test cewek z AlfaOBD. Obie daj± iskry podczas testu.
    Jak od³±czê w cewce nr2 sterowanie cewk± to efekt jest w³a¶ciwie taki sam przy próbie odpalenia co z pod³±czonym sterowaniem.
    Je¶li od³±czê w cewce nr1 sterowanie to ju¿ silnik nie zaskakuje wcale.
    Gdyby walnê³a cewka powinienem mieæ b³±d cewki... chyba.

    Je¶li to by by³a pompa paliwa to auto nie powinno wchodziæ na wy¿sze obroty, tak mi siê wydaje. Pompê paliwa s³ychaæ, test wykonuje siê prawid³owo.

    Je¶li nacisnê mocno gaz przy odpalonym silniku to jest dziwny objaw, ¿e silnik wkrêca siê na ok 3,5-4 ty¶ obrotów odcina zap³on i wskazówka obrotomierza spada bardzo szybko na 0 wtedy znów pojawia siê zap³on i silnik wchodzi znów na 4y¶ obrotów i tak ca³y czas, a¿ nie odpuszczê peda³u gazu do pewnego poziomu.

    Zrobi³em reset ko³a fonicznego.
    zrobi³em reset wszystkich ustawieñ silnika z AlfaOBD.

    Aha i pojawi³ siê b³±d P0500 który nie daje siê usun±æ. Podobno jeszcze przed awari± pojawia³ siê b³±d wspomagania sporadycznie, ten b³±d raczej nie powinien mieæ wp³yw na rozruch.

    W sumie to sam nie wiem o co zapytaæ
    Jutro jeszcze sprawdzê czy jest iskra podczas rozruchu z obu cewek. Jednak je¶li która¶ by³aby uszkodzona to by pracowa³ powy¿ej 1k obrotów?
    Przestawienie rozrz±du powinno powodowaæ strzelanie w dolot lub wydech i nierówn± pracê silnika.

    Sugestie mile widziane.
    Ostatnio edytowane przez Danteo86 ; 05-06-2020 o 22:37



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!

 

Podobne tematy

  1. spadek obrotów
    Napisany przez danus1980 na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-09-2019, 22:08
  2. Fiat Scudo 2010 2.0 136KM falowanie obrotów
    Napisany przez Szybkikrk na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-08-2019, 17:42
  3. Odpala tylko z popychu i dziwnie pracuje
    Napisany przez wicio1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-10-2018, 14:43
  4. ducato poniżej +5 stopni odpala za 3-5 razem
    Napisany przez tomsonPoznañ na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-12-2017, 22:02
  5. Nie odpala, nie pracuje pompa paliwa. Fiat Palio Weekend 1.2 2001r
    Napisany przez rybcia na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 25-05-2014, 11:24

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl