Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
Like Tree1lubi to!

Temat: Ustawienie rozrządu Punto Evo 1.2 8v - jak się za to zabrać?  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2023
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Grande Punto 1,2 8V
    Rocznik
    2012
    Mi za to wywala błąd od czujnika położenia wałka rozrządu, choć silnik był na blokadach na 0*. Nie luzowałem kzfr i teraz pytanie. Czy przez to koło kzfr mogło sie przestawić? Jest jakaś możliwość ustawienia tego koła w poprawnej pozycji?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Wykonać jeszcze raz ustawienie rozrządu z luzowaniem KZFR ( przeważnie w kompletach blokad brakuje tej blokady KZFR)lub masz za małą odległość czujnika od wałka i wywala błąd bo też tak już miałem przy oplu klienta.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 20-01-2023 o 15:07

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Lightbulb

    1. Przeczytać jeszcze raz pierwszą stronę tego tematu, gdzieś tam były 2 linki do drugiego forum, dwa tematy o blokadach/rozrządzie.

    2. Nie rozumiem zdania "na blokadach na zero stopni" - tam nie ma nic w stopniach, są blokady i tyle (albo własne znaki markerem - fabryczne NIE obowiązują, NIE ma już żadnych "znaków" i kątów, to nie jest Punto 2 ani 1, mimo, że rodzina silników FIRE i skrzynie biegów też mają jeszcze kąty 0-5-10-15 na obudowie, taka zmyłka jak ktoś robi na pamięć, bo zna starsze Fiaty).

    3. Po raz 159 powtórka - w sprawnym silniku przy rutynowej zmianie paska nic się samo nie przestawia, nie trzeba dotykać wariatora (ale droga wolna, róbta co chceta).

    4. Najpierw trzeba sprawdzić ponownie rozrząd, blokadami oraz równocześnie zdiagnozować, czy to nie czujnik wałka (lub jego wtyczka, wiązka) albo wału korbowego (może on ma priorytet w oprogramowaniu i jak są złe kąty, to zwala winę na wałek rozrządu). Istnieje też nietypowy przypadek, gdzie namagnesowany wałek ogłupia czujnik (trzeba uważać i najlepiej nie używać magnesów przy pracach w silniku oraz dbać o połączenia "masy").
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 21-01-2023 o 16:32

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    trzeba uważać i najlepiej nie używać magnesów przy pracach w silniku
    Szczególnie przy płytkach zaworowych


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Ustawienie rozrządu
    Napisany przez kylowbk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-05-2020, 15:36
  2. Ustawienie rozrządu 1,9 16V 150 KM
    Napisany przez petarda na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-07-2017, 08:11
  3. ustawienie rozrządu vs. wtryski
    Napisany przez manwho na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-02-2016, 16:45
  4. Ustawienie rozrządu
    Napisany przez danioi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-07-2015, 19:58
  5. [silnik] ustawienie rozrządu ducato
    Napisany przez fiaton na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2009, 16:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526ustawienie-rozrzadu-punto-evo-1-2-8v-jak-sie-za-zabrac-50289

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl