Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 17 z 17
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2024
    Skąd
    Zawonia
    Wiek
    29
    Postów
    8
    Auto
    Punto evo
    Rocznik
    2010
    No i mamy koniec Panowie. Dziś po dniu walki udało się szczęśliwie poskładać punciaka. I nawet jeździ Sam sobie robię koło samochodów, ale przyznaję, że ta naprawa to było jak narazie moje największe wyzwanie. Gdyby ktoś to zrobił w rozsądnych pieniądzach (w moim odczuciu) to bym to zlecił warsztatowi. Miałem lekkie obawy, ale szczęśliwie się udało. Stuki ustąpiły i można jeździć.

    Dwa dni roboty w warunkach mocno spartańskich - auto 50cm nad ziemią na kobyłkach + podstawowe narzędzia ręczne. Najgorsze w moim odczuciu było wkładanie skrzyni w pojedynkę - na leżąco ze skrzynią na klatce piersiowej nie łatwo było trafić wieloklinem w sprzęgło

    Nie mniej jednak potwierdzam, że da się to zrobić samemu jak ktoś się uprze. Zostawię na koniec kilka uwag, właściwie moich błędów, aby uczulić przyszłych majsterkowiczów.

    - Simering wybieraka biegów - rozmiar 20x30x7 ale pierwszy jaki kupiłem miał całą zewnętrzna obudowę z metalu. Mój org. był w połowie metal w połowie guma. Starałem się jak mogłem żeby go wbić w osi, ale coś nie pasował. Może to tylko mój przypadek, ale tyle kombinowałem aż go rozwaliłem i musiałem kupić normalny taki jak był - wszedł od strzała.

    - Simeringi pół osi są różne! Przyznaję, że odczytałem rozmiar tylko z jednego bo na oko były takie same i nie przyszło mi nawet do głowy, że może być inaczej. Potem było zdziwienie na monatrzu. Różnica chyba 2mm, ale jednak. Brawo Fiat!

    - Nie zapomnijcie dobrze przykręcić kabla masowego do skrzyni. W innym wypadku przy próbie odpalenia nie działa rozrusznik, na wyświetlaczu cała choinka błędów, a wy macie pełne gacie, że coś się ostro zepsuło

    - Kupiłem komplet sprzęgła od LUK. Ludzie w opiniach pisali, że jest miękkie. Nie miałem porównania bo nie wiedziałem jakie sam posiadam. Miałem Sasha i potwierdzam, że aktualny LUK jest potwornie miękki. Zero oporu, trochę mnie to drażni, ale będę musiał się przyzwyczaić.

    Jazda testowa przebiegła pomyślnie, teraz będę jeździł i miał nadzieję, że naprawa się udała, oraz że nic innego przy okazji nie popsułem. Jednak w moim przypadku zaoszczędzone ~2500zł za robociznę cieszy - dobry wynik jak na dwa dni roboty w takich warunkach

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc w temacie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,036
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Musiał byś porównać nowe sprzegła a nie używane vs nowe. Nowe sprzęgło zawsze jest mięciutki
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-01-2021, 00:20
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-03-2020, 20:33
  3. Metaliczne odgłosy podczas przyspieszania
    Napisany przez adrwod na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-08-2017, 12:15
  4. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-04-2016, 20:31
  5. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 16:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl