Dzień dobry Wszystkim,
Jak w temacie - problem z odpalaniem punciaka. Problem troszkę inny niż już opisywane przypadki na forum. Przeszukałem tematy i nie znalazłem analogicznego przypadku.
Trochę już walczę z pacjentem, bezskutecznie, ale może ktoś podpowie czego jeszcze można by się uczepić.
Pacjent - Punto Evo 2011rok 1.4 8V , przebieg 115 000km, bez LPG.

Przypadłość:
- auto na zimnym silniku odpala dobrze i tak teĹĽ jeĹşdzi ,
- na gorącym silnik, po zgaszeniu , gdy próbuję odrazu znowu odpalić auto , wszystko jest jak z fabryki, cyka od strzała,
- problem z odpalaniem pojawia się gdy, silnik jest gorący i próbujemy go odpalić po jakimś nie długim postoju np, około 10 -20 min
Wtedy muszę kręcić ze trzy razy rozrusznikiem, pomachać trochę gazem, i jak odpali to na początku przez pierwszą sekudnę, może maks 3 sekundy auto pracuje jak by nie na wszystkich garach, jak złapie już obroty biegu jałowego to wszystko wraca do normy.

Żyłem z tym i tak jezdziłem. Ale aktualnie sytuacja znacznie się pogorszyła ponieważ, teraz auto odmówiło również posłuszeństwa przy odpalaniu na zimnym silniku.
Po kręceniu rozrusznikiem około 30 sekund do miunty auto zaczyna pyrkotać jak na jednym garze, i jak tylko załapie już obroty beiegu jałowego to wszystko juz pracuje jak zegrek.

Co zrobione do tej pory?
- nowy rozrzÄ…d
- nowe świece , przewody , cewka
- ciśnienie sprężania dwucyfrowe na każdym cylindrze
- ciśnienie na listwie wtryskowej ok 3,5 bar
- wyczyszony kolektor ssÄ…cy
- nowe uszczelki pod pokrywÄ… zaworĂłw wraz z oringami
- przewód masowy do podłużnicy sprawdzony, zakonserwowany
- w ciemno wyminione czujniki położenia wału, wałka rozrządu, map sensor, nowy używany sterownik wylogowany,
- zawór sterowania faz sprawdziłem tylko pod 12 v - to się porusza , inaczej nie sprawdzałem
- rozebrałem koło rozrządu , wizualnie wygląda na nie uszkodzone, i nie zużyte , żadnych luzów, wycieków.
- brak błędów, na programach delphi, autoboss, sdprog - mes dopiero pobrałem - ale jeszcze nie kupiłem interfesuju ( czy ktoś może polecić jakiś link sprawdzony?)
- akumulator i alternator sprawne.
-olej 10w40 mobila



Co byście jeszcze proponowali sprawdzić ?