Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014

    Problem z ogrzewaniem po wymianie płynu.

    Odkręciłem korek spustowy celem zlania płynu, po zalaniu nowym całkowicie straciło się ogrzewanie, regulator na max a z nawiewu chłodne powietrze leciało mimo że silnik zagrzany porządnie. Zakładam że zapowietrzyła się nagrzewnica, odpowietrznika nagrzewnicy oczywiście brak. Po godzinie na wolnych obrotach oraz trasie kilkadziesiąt km jest dużo lepiej, ale nie wiem czy dobrze? Efekt jest taki że na wolnych obrotach powietrze jest takie średnio ciepłe, ale wystarczy że podniosę mu obroty do 3-4 tys i po kilku sek leci gorące z kratki ze prawie parzy. Tak ma być czy coś jest nie tak? Proszę o sprawdzenie posiadaczy Punto 1.2 8V najlepiej po 2012r jak jest u Was?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Nie ma nic o odkręceniu odpowietrznika chłodnicy podczas zalewania płynu, więc wszystko jasne. Układ sam się odpowietrza za wyłączeniem chłodnicy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    @krowka1978 nie pisałem o chłodnicy tylko o nagrzewnicy. Chłodnice odpowietrzylem ale nie ma to nic do ogrzewania. Głównie mi chodzi o to czy to normalne że jak podnoszę obroty silnika to temp z nawiewów jest wyraźnie wyższa? Temp na regulatorze oczywiście ustawiona na max

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wykonałeś procedurę odpowietrzenia, czyli z wyłączonym wentylatorem wnętrza dogrzanie silnika do 3 włączeń wiatraka na chłodnicy? Termostat sprawny?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Tak, termostat jest nowy właśnie dlatego spuszczałem płyn. Odpowietrzenie chłodnicy zrobiłem na początku, grzałem silnik na postoju bez korka przez godzinę i nic to nie dało, leciało zimmne powietrze przy przekręconym pokrętle na max. Dopiero jak podniosłem ostro obroty to zaczelo grzać. I generalnie ogrzewanie jest w miarę, tyle że na wolnych obrotach grzeje słabiej niż wtedy gdy podniose obroty do 4-5 tys, wtedy leci wręcz gorące ale jak tylko zejdę do wolnych obrotów to z nawiewów leci już chłodniejsze powietrze, tak na oko to różnica to będzie z 10 st. C co najmniej, nie wiem czy to normalne zachowanie czy coś jeszcze mam nie tak? Do tego wczoraj zrobiłem jeszcze trase 100km kilka razy odkręcając po drodze zbiorniczek by zeszło ewent powietrze
    Ostatnio edytowane przez dr146 ; 15-01-2022 o 20:46

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Sprawa się wyjaśniła. Okazało się że cieć malinowy który mi wymieniał termostat założył tak wąż między nagrzewnica a termostatem ze był zagięty 90 stopni, prawie nie było przepływu. Nie wiem- bo choćbym się bardzo starał to chyba nie dał bym rady go tak założyć, to nie miało prawa grzać ...... Grzanie teraz jest że aż parzy z kratek (ale z pół godz trzeba pojeździć po mieście [emoji846]) . Jedna tylko rzecz mnie zastanawia. Kiedy jadę rano na zimno po nocy wskaźnik temp przy zegarach długo się nie rusza, nim wskazówka w ogóle drgnie tzrrba jechać z 5-7 min mimo że z nawiewów zaczyna już lecieć lekko ciepłe powietrze..potem jak już się ruszy to w 2 min potrafi dojść na środek. Ten typ tak ma czy mam jakiś niewydarzony czujnik przy termostacie?
    Ostatnio edytowane przez dr146 ; 18-02-2022 o 09:44

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dr146 Zobacz post
    , nim wskazówka w ogóle drgnie tzrrba jechać z 5-7 min mimo że z nawiewów zaczyna już lecieć lekko ciepłe powietrze.
    Wskaźnik dyga od 50stC, a połowę skali uzyskuje przy około 75stC -oże mniej, może więcej, dokładnie nie pamiętam - przez to nie od razu widać problem przepuszczającego termostatu patrząc na wskaźnik.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Rozumiem i mniej więcej wiem jaki jest algorytm działania wskaźnika bo on działa bardzo podobnie jak w Giuliecie 1.4MA, tylko że tam jak wskaźnik ruszy to idzie bardziej liniowo, tutaj wygląda jakby termistor miał dość wąski zakres pracy, jak wskazówka już ruszy to potem moment i jest na środku. W wolnej chwili zapuszczę mesa i porównam wyniki choć w Julce w zależności od temperatury różnica między odczytem w mes a wskaźnikiem była między 5-15 st C. To by się zgadzalo z tym co piszesz o Punto bo koło 75 st C w mes wskazówka już jest na środku, i porem długo długo się nie ruszy, bodajże chyba dopiero temperatura ponad 110 st jest wstanie ją jeszcze podnieść [emoji846]
    Ostatnio edytowane przez dr146 ; 20-02-2022 o 03:25

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dr146 Zobacz post
    Rozumiem i mniej więcej wiem jaki jest algorytm działania wskaźnika bo on działa bardzo podobnie jak w Giuliecie 1.4MA, tylko że tam jak wskaźnik ruszy to idzie bardziej liniowo,
    W MultiAir Turbo jest zamontowany termostat o niższej temperaturze otwarcia (jak dobrze pamiętam 80stC, wolnossaki GP/Evo mają około 88stC), to tak przy okazji

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Tak tak, wiem TBMA ma chyba najzimniejszy termostat obecnych czasów, ale i tak grzeje lepiej i znacznie szybciej niż Punto 1.2 8V no ale oczywiście ma to największe znaczenie głównie w okresie zimowym [emoji6]


 

Podobne tematy

  1. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez Genesis na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-03-2021, 03:14
  2. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez Yogi69-20 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 30-11-2013, 16:14
  3. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 03-10-2013, 10:16
  4. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-04-2010, 10:15
  5. Problem z ogrzewaniem
    Napisany przez majsta7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-01-2009, 18:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526problem-z-ogrzewaniem-po-wymianie-plynu-49838

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl