Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2016
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    LINEA 1,4 TJET
    Rocznik
    2008

    Problem z odpaleniem punt Evo 1.4 , słychać cykanie elektromagnesu w rozruszniku

    Witam,mam problem z Evo 1.4 nie chce odpalić po przekręceniu kluczyka na rozruch słychać cykaniecie elektromagnesu i przekaźnika w module start stop ,w tym momencie przestaje pracować pompa paliwa i znów słychać cykaniecie elektromagnesu oraz przekaźnika i i znów zatrzymuje sie pompa i tak w kółko aż nie puszczę kluczyka z rozruchu. Natomiast dwa dni wcześniej samochód raz po raz szarpał podczas jazdy i wyświetlał komunikat "no FPS". Raz pomogło mu puknięcie w rozrusznik młotkiem jak nie chciał odpalić ale tylko na chwilę więc podejrzewałem rozrusznik który wyjąłem i sprawdziłem ale jest ok,poprawiłem masy i chyba wszystkie możliwe kostki nic nie znalazłem.na przekaźniku rozrusznika nie ma sygnału sterującego przekaźnikiem,ale po zmostkowaniu styków rozrusznika w gnieździe przekaźnika , rozrusznik zaczął kręcić lecz auto nie odpala więc sprawdziłem iskrę której brak (dlatego auto nie odpala )dla mnie to wygląda jak by jakiś moduł blokował rozrusznik i iskrę ale nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić bez kompa,niestety mój skaner typu elm327 nie chce się połączyć nie wiem dlaczego.dodam jeszcze że wymieniłem czujnik obrotów wału bo był dla mnie podejrzany ,nie zmieniał rezystancji jak zbliżałem go do metalu,ale niestety nowy czujnik nie pomógł i zachowuję się tak samo jak stary na multimetrze (ps.nie rozumiem dlaczego nie zmienia rezystancji podczas machaniu mu przed nosem metalem bo powinien)tak czy siak auto od 4 dni nie odpala a ja nie mam już pomysłów,może jest ktoś kto ma jakiś pomysł.Moze ktoś ma rozpiskę pinów na ECU silnika żeby sprawdzić czy są tam zasilania 12v i masy,być może tam brakuje jakiegoś zasilania i dlatego ECU nie podaje sygnału na przekaźnik rozrusznika oraz na moduł świec?
    Ostatnio edytowane przez pawujm ; 17-06-2025 o 22:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,138
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Akumulator....

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2016
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    LINEA 1,4 TJET
    Rocznik
    2008
    Akumulator też był sprawdzany i podmieniany dla pewności.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Drodzy forumowicze liczę że ktoś mi pomoże swoją wiedzą i doświadczeniem jak to bywało już kilka razy w mojej przygodzie z Fiatami,jeśli macie jakieś pomysły to podpowiadajcie
    ps.uzytkownik Brava! dzięki za zainteresowanie ,może masz jakieś inne jeszcze sugestie?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Czytałem na forum o przypadku że moduł airbag blokuje centrale start&stop wyświetla komunikat "no fps"a ta blokuje odpalenie auta ale u mnie kontrolka airbag gaśnie normalnie a w opisywanym przypadku kontrolka nie gasła .więc nie wiem czy iść tym tropem?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    647
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. To jest dość powszechny problem (nie tylko z Fiatami), że "nie odpala". A odcięcie paliwa "FPS" też się powtarza, poszukaj.
    Przestudiuj internet (połowa treści motoryzacyjnych to takie problemy, nie odpala, nie kręci, nierówny bieg jałowy, cała litania błędów). Modelem bazowym jest GRANDE (i posiadacze Evo/2012 macie tak szukać rozwiązań!).
    Nie wiem ile razy (ile tysięcy razy) można omawiać, czemu auto nie pali. Niczego się nie uczycie.
    Ciągle ze wszystkim problemy (te same w kółko) i szybciutko "kończą się pomysły".

    2. Musisz mieć poprawną wersję ELM327 oraz Fiatowski program, FES, MES, AlfaOBD. Uniwersalne programiki są bezużyteczne.
    Albo brak łączenia się jest podpowiedzią: problem w sieci CAN. Któryś moduł może robić syf na liniach.
    Tak, AirBag odpowiada za odcięcie paliwa (komunikuje to do modułu BodyComputer, a on odcina pompę - reset się robi programowo w tymże module). Na to się nakłada głupi Start-Stop (też może coś mieszać, przeszkadzać).
    Odcięcie paliwa można było też resetować procedurą z kierunkowskazami (ale to w Instrukcji Obsługi jest).

    3. Czujnik wału jak jest sprawny, to przy próbie kręcenia wskazówka obrotomierza powinna dygnąć lekko (wtedy czujnik jest OK, nie ruszamy go), o ile jest komunikacja ECU-zegary.
    Sygnał czujnika się ogląda na oscyloskopie, a nie "mierzy" multimetrem (tu wyjdą tylko skrajne usterki, typu przerwa).

    4. Schematów do EVO/2012 nie ma raczej (nie za darmo), ale jest do znalezienia eLearn dla Grande, większość rzeczy jest podobnie rozwiązana (zmiany są kosmetyczne, m.in. właśnie czujnik wału w "2012" zmieniono na 3-pinowy Halla, zamiast tradycyjnego, indukcyjnego 2-pin).

    5. Facet, jakie 1,4 ?
    Nie dziwne, że nie ogarniasz problemu, jak takie "myślenie techniczne/logiczne" prezentujesz na wstępie.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 18-06-2025 o 15:37 Powód: Lenistwo umysłowe (kolejny raz).

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2016
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    LINEA 1,4 TJET
    Rocznik
    2008
    W odpowiedzi uĹźytkownikowi GrandePunto8v
    1- forum przestudiowałem i nie ma tam żadnych informacji pasujących do mojej awarii są tylko podpowiedzi typu :sprawdź masy,akumulator,przekaźniki , rozrusznik, kostkę stacyjki itp. czyli to wszystko co już dawno posprawdzalem i to nie to w moim przypadku.
    2-nie mam dostępu do komputera diagnostycznego,poza uniwersalnym który jak pisałem nie chce się połączyć (jestem na drugim końcu Norwegii na całkowitym zadupiu,bez moLiwosci pomocy kogokolwiek więc muszę radzić sobie tym co mam pod ręką i z moją podstawową wiedzą na ten temat.prrocedure kierunkowskazami też robiłem i to nie pomogło .
    3-czujnik wału wymieniłem i nie pomogło więc myślę że mało prawdopodobne jest to że nowy czujnik jest zepsuty.
    4-odnosnie schematu który może pomógłby mi sprawdzić czy mam potrzebne zasilanie i masę na sterowniku ECU też nie udało mi sie znaleźć,ale nie znam tej strony elearn więc spróbuj teraz tam poszukać.
    5-jest to Punto Evo 1.4 8v 55kw

    Podsumowując:
    Rozbebeszylem pół samochodu pomierzylem co tylko mogłem,sprawdziłem wszystko co opisałem w punkcie 1 czyli wszystkie podpowiedzi forumowiczów ,i sytuacja jest taka że nie ma innych mądrych podpowiedzi na forum a samochód nadal nie odpala,i nie prawdą jest że jest na forum 1000 opisów tej usterki, są ale usterek typu uszkodzony kabelek lub elektromagnes rozrusznika itp.a to wszystko już dawno wykluczylem,i teraz potrzebuje pomocy kogoś kto zna się na elektronice w tym modelu i podpowie mi co multimetrem mogę jeszcze sprawdzić żeby wiedzieć czy np.nie mam uszkodzonego ECU bo wtedy mogę go zdemontować i wysłać do Polski na naprawę.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2016
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    LINEA 1,4 TJET
    Rocznik
    2008
    Udało mi się zczytać kody błędów
    Może teraz ktoś może pomóc gdzie szukać jeszcze przyczyny,dodam że dzisiaj rozebrałem skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i też tam nic niepokojącego nie znalazłem.a kody błędów to
    P0615-15 sterowanie przekaźnika rozrusznika
    P0685-14 glowny przekaźnik sterowania
    P0138-12 zmniejszenie wartości prądu sondy lambda
    P0812-12 wyłącznik biegu wstecznego

    U0001-88 przesyłanie danych poprzez CAN modułu kontroli silnika-Bus off

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    647
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Google, szukamy błędów. Później diagnostyka (nie podstawianie jak małpa, palenie bezpieczników), to proste, prymitywne auto.
    Poprawne myślenie jest takie, że trzeba się domyślić dlaczego sterowniki produkują błąd np. przekaźnika (gdy on sam jest OK).
    To (trochę myślenia logicznego + praca ze schematem) załatwia 90% problemów (czy to motoryzacja, czy inne branże).

    P615: https://www.dtcdecode.com/FIAT/P0615
    P685: https://www.dtcdecode.com/FIAT/P0685
    P138: https://www.dtcdecode.com/FIAT/P0138
    P812: https://aftersales.fiat.com/elearnse...8v&isExaminer=

    U0001: https://www.dtcdecode.com/FIAT/U0001
    https://aftersales.fiat.com/elearnse...8v&isExaminer=

    Topologia sieci (daje podpowiedź dlaczego jedne moduły nie widzą pozostałych - zależy gdzie są, które w kolejce, fizycznie):
    https://aftersales.fiat.com/elearnse...yName=1.4%208v

    TO jest ten moment, że już wypada mieć oscyloskop, nawet zabawkę, aby podejrzeć linie CAN (czy jest syf, zakłócenia).

    Uwaga, strona eLearn (aftersales.fiat,com) często nie działa (błąd 503), próbujemy następnego dnia.
    Albo starsza wersja (Grande): https://4cardata.info/elearn/199/2
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 21-06-2025 o 14:36 Powód: Szukaj! Usterka jest typowa (nudna wręcz).

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    969
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pawujm Zobacz post
    Udało mi się zczytać kody błędów
    Może teraz ktoś może pomóc gdzie szukać jeszcze przyczyny,dodam że dzisiaj rozebrałem skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i też tam nic niepokojącego nie znalazłem.a kody błędów to
    P0615-15 sterowanie przekaźnika rozrusznika
    P0685-14 glowny przekaźnik sterowania
    P0138-12 zmniejszenie wartości prądu sondy lambda
    P0812-12 wyłącznik biegu wstecznego

    U0001-88 przesyłanie danych poprzez CAN modułu kontroli silnika-Bus off
    Masy sprawdź. Wygląda to na brak masy.

    Jak masz kable rozruchowe to podłącz do minusa akumulatora i gdzies na silnik. Najlepiej oba przewody tak podłącz. DO MINUSA AKUMULATORA I GDZIES NA SILNIK.

    PLUSA ZOSTAW W SPOKOJU


    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeśli podał kody błędów w kolejności która mu się wyświetliła i tylko cyka rozrusznik to sprawa jest prosta. Brak masy na silnik.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 25-06-2025 o 23:09
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,138
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Kolega pisal w pierwszym poscie ,ze masy sprawdził?!

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    969
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Ja znam takiego co poprawiał i auto prawie spalił.

    Mi to ewidentnie wygląda na brak masy i powinna to potwierdzić próba na przewody rozruchowe.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Po źle podpiętym rozruszniku bravo 1.6 16v nie odpala
    Napisany przez Guru na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-09-2015, 15:29
  2. Punt II FL 1.2 8v + lpg prblem przy rzruchu na zimnym silniku
    Napisany przez Szumbu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-11-2014, 18:44
  3. problem z odpaleniem ?
    Napisany przez acer870 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 19-07-2014, 11:55
  4. problem z odpaleniem
    Napisany przez Nika2601 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-03-2014, 21:45
  5. problem z odpaleniem
    Napisany przez mat803 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-09-2012, 09:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl