Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Punto EVO 1.4 16v M-air
    Rocznik
    2010

    Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy)

    Siema.

    Na początku ciepłego marca kupiłem Punto Evo 1.4 16v MA 105KM i przez jakieś dwa tygodnie wszystko było z nim ok.
    W czasie kiedy okresowo wracały mrozy, auto z rana miało problem z odpaleniem. Sytuacje powtarzały się kiedy rankiem temp była w okolicach -4 do 2.

    objawy, które zauważyłem:
    - auto potrafi zgasnąć chwilę po puszczeniu sprzęgła,
    - jak nie zgaśnie przy puszczeniu sprzęgła to zgaśnie przy ruszaniu ze 2/3 razy.
    - w sytuacjach kiedy nie zgasło, potrafi się dławic z jakieś 300m i potem jak ręką odjął.
    - słyszę dziwne klekotanie w silniku, takie subtelne, prawie niesłyszalne (tylko w momencie tego zjawiska)
    - wydaje mi się, ze przy tych sytuacjach o których pisze jest obniżona moc, po prostu wydaje mi się, ze z czasem, albo o innej porze dnia silnik jest silniejszy, zrywniejszy przy ruszaniu, czy przy samej jeździe.
    - w zadnym innym momencie normalnego, ciepłego dnia takie coś się nie dzieje, po prostu wsiadam i jadę, jak nowym.

    Udałem się do mechanika, na wymianę opon, filtrów, olejów, odgrzybienia klimatyzacji i jej napełnienia pomyślałem sobie, aaa niech mi sprawdza czy tam jakieś błędy nie powyskakiwały. No i dostałem wydruk jak w załączeniu.

    Kontrolka CE w ogóle się nie świeci (gaśnie po zapłonie)

    Trochę się naczytałem na forum, głownie o błędzie P1061 i jestem mega przybity, ale chciałbym uzyskać od was jakichś rzetelnych informacji - w zasadzie o pozostałych błędach jak ktoś coś wie to również.

    Czy muszę na cito lecieć z tym do mechnika, czy jest jakaś szansa, ze to co innego? jak postępować?

    POMOCY
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Punto EVO 1.4 16v M-air
    Rocznik
    2010
    No no, aż tylu odpowiedzi to się naprawdę nie spodziewałem JESTEŚCIE WIELCY!!!

    Dosyć żartów. Napiszę to i owo dla innych pokoleń szukających na forum pomocy w zakresie MultiAir.

    Przechodząc do rozwiązania mojego problemu:
    Diagnoza ASO FIAT błąd: P1061 Sygnał elektrozaworu wlaczenia UniAir Cyl. 1 Uszkodzenie mechaniczne, Siłownik zablokowany
    Zalecenie: wymiana zespołu MA (4200zł), + filtr oleju MA (170zł) + robocizna 500zł = 4870zł

    Kilka słów od siebie.

    Przed wymianą MA:
    Jako, że moje problemy z samochodem występowały głównie w marcu to przez cały ten ciepły okres wydawało mi się, że samochód spisuje się normalnie, wiecie ma moc itd. Od czasu do czasu pojawiała się kontrolka CE z wykrzyknikiem w trójkącie (tak na jeden dzień i gasła, żeby zapalić się np. za 3 tygodnie) i wtedy czułem, że auto traci moc, że się zbiera zbyt długo, że podejrzanie szybko wchodzi na wysokie obroty gdzie na liczniku są niskie prędkości, zbyt niskie i to właśnie uważałem za uszkodzenie MA, i że będzie tylko gorzej. Również wydawało mi się, że normalne są takie mikro szarpnięcia przy zmianie biegów, że to kwestia wyczucia sprzęgła.

    Po wymianie MA:
    Te wszystkie moje wydawało mi się były kompletnie bezzasadne, bo dopiero po poczułem tak naprawdę pełnię życia Punto EVO i chyba za co kochany jest MultiAir. Autko zbiera się jak bolid F1, a zmiana biegów to teraz czysta i płynna przyjemność. Kompletnie NOWE AUTO i kompletnie NOWE odczucia i czerpanie frajdy z jazdy.

    PS.
    1. Sporządziłem pismo do sprzedawcy wzywające go do obniżenia opłaty za kupiony samochód, jako udział ( i tu do wyboru dwie koncepcje: 100% albo 50% - ja wybrałem 50%) w pokryciu kosztów naprawy pod rygorem wystąpienia na drogę sądową.

    Skutek taki, że zwrócono mi 2000zł. Także, gdyby ktoś miał podobny problem to proszę o pm i udostępnię wzór.

    2. Pracownik serwisu faktycznie przyznał (to co również wyczytałem na forum), że Multiair z tych pierwszych lat produkcji czy to EVO, czy innych modeli FIATa, Alfy, Jeepa był w jakiś sposób felerny i teraz montowane są same nowej generacji.

    3. Jak już robiłem MA, to wymieniłem rozrząd. Cały komplet z robotą 1000zł (jakby ktoś szukał ceny za rozrząd)


    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Doblo 1.6 Multijet nie pali w niskich temperaturach
    Napisany przez groobenz na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-01-2017, 16:54
  2. Problemy z zapalaniem przy niskich temperaturach
    Napisany przez lewek59 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-01-2017, 09:16
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2017, 13:33
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-01-2016, 17:17
  5. dziwne zachowanie silnika przy niskich temperaturach
    Napisany przez baits na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-01-2013, 05:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl