Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Punto EVO 1.4 16v M-air
    Rocznik
    2010

    Gaśnie i dławi przy niskich temperaturach (3 błędy)

    Siema.

    Na początku ciepłego marca kupiłem Punto Evo 1.4 16v MA 105KM i przez jakieś dwa tygodnie wszystko było z nim ok.
    W czasie kiedy okresowo wracały mrozy, auto z rana miało problem z odpaleniem. Sytuacje powtarzały się kiedy rankiem temp była w okolicach -4 do 2.

    objawy, które zauważyłem:
    - auto potrafi zgasnąć chwilę po puszczeniu sprzęgła,
    - jak nie zgaśnie przy puszczeniu sprzęgła to zgaśnie przy ruszaniu ze 2/3 razy.
    - w sytuacjach kiedy nie zgasło, potrafi się dławic z jakieś 300m i potem jak ręką odjął.
    - słyszę dziwne klekotanie w silniku, takie subtelne, prawie niesłyszalne (tylko w momencie tego zjawiska)
    - wydaje mi się, ze przy tych sytuacjach o których pisze jest obniżona moc, po prostu wydaje mi się, ze z czasem, albo o innej porze dnia silnik jest silniejszy, zrywniejszy przy ruszaniu, czy przy samej jeździe.
    - w zadnym innym momencie normalnego, ciepłego dnia takie coś się nie dzieje, po prostu wsiadam i jadę, jak nowym.

    Udałem się do mechanika, na wymianę opon, filtrów, olejów, odgrzybienia klimatyzacji i jej napełnienia pomyślałem sobie, aaa niech mi sprawdza czy tam jakieś błędy nie powyskakiwały. No i dostałem wydruk jak w załączeniu.

    Kontrolka CE w ogóle się nie świeci (gaśnie po zapłonie)

    Trochę się naczytałem na forum, głownie o błędzie P1061 i jestem mega przybity, ale chciałbym uzyskać od was jakichś rzetelnych informacji - w zasadzie o pozostałych błędach jak ktoś coś wie to również.

    Czy muszę na cito lecieć z tym do mechnika, czy jest jakaś szansa, ze to co innego? jak postępować?

    POMOCY
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Punto EVO 1.4 16v M-air
    Rocznik
    2010
    No no, aż tylu odpowiedzi to się naprawdę nie spodziewałem JESTEŚCIE WIELCY!!!

    Dosyć żartów. Napiszę to i owo dla innych pokoleń szukających na forum pomocy w zakresie MultiAir.

    Przechodząc do rozwiązania mojego problemu:
    Diagnoza ASO FIAT błąd: P1061 Sygnał elektrozaworu wlaczenia UniAir Cyl. 1 Uszkodzenie mechaniczne, Siłownik zablokowany
    Zalecenie: wymiana zespołu MA (4200zł), + filtr oleju MA (170zł) + robocizna 500zł = 4870zł

    Kilka słów od siebie.

    Przed wymianą MA:
    Jako, że moje problemy z samochodem występowały głównie w marcu to przez cały ten ciepły okres wydawało mi się, że samochód spisuje się normalnie, wiecie ma moc itd. Od czasu do czasu pojawiała się kontrolka CE z wykrzyknikiem w trójkącie (tak na jeden dzień i gasła, żeby zapalić się np. za 3 tygodnie) i wtedy czułem, że auto traci moc, że się zbiera zbyt długo, że podejrzanie szybko wchodzi na wysokie obroty gdzie na liczniku są niskie prędkości, zbyt niskie i to właśnie uważałem za uszkodzenie MA, i że będzie tylko gorzej. Również wydawało mi się, że normalne są takie mikro szarpnięcia przy zmianie biegów, że to kwestia wyczucia sprzęgła.

    Po wymianie MA:
    Te wszystkie moje wydawało mi się były kompletnie bezzasadne, bo dopiero po poczułem tak naprawdę pełnię życia Punto EVO i chyba za co kochany jest MultiAir. Autko zbiera się jak bolid F1, a zmiana biegów to teraz czysta i płynna przyjemność. Kompletnie NOWE AUTO i kompletnie NOWE odczucia i czerpanie frajdy z jazdy.

    PS.
    1. Sporządziłem pismo do sprzedawcy wzywające go do obniżenia opłaty za kupiony samochód, jako udział ( i tu do wyboru dwie koncepcje: 100% albo 50% - ja wybrałem 50%) w pokryciu kosztów naprawy pod rygorem wystąpienia na drogę sądową.

    Skutek taki, że zwrócono mi 2000zł. Także, gdyby ktoś miał podobny problem to proszę o pm i udostępnię wzór.

    2. Pracownik serwisu faktycznie przyznał (to co również wyczytałem na forum), że Multiair z tych pierwszych lat produkcji czy to EVO, czy innych modeli FIATa, Alfy, Jeepa był w jakiś sposób felerny i teraz montowane są same nowej generacji.

    3. Jak już robiłem MA, to wymieniłem rozrząd. Cały komplet z robotą 1000zł (jakby ktoś szukał ceny za rozrząd)


    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Doblo 1.6 Multijet nie pali w niskich temperaturach
    Napisany przez groobenz na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-01-2017, 15:54
  2. Problemy z zapalaniem przy niskich temperaturach
    Napisany przez lewek59 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-01-2017, 08:16
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2017, 12:33
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-01-2016, 16:17
  5. dziwne zachowanie silnika przy niskich temperaturach
    Napisany przez baits na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-01-2013, 04:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526gasnie-i-dlawi-przy-niskich-temperaturach-3-bledy-46707

DTC P1061 Fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl