Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Filtr oleju w MA  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2018
    Skąd
    Katowice
    Postów
    5
    Auto
    punto evo 1,4 b 105 PS
    Rocznik
    2011

    Filtr oleju w MA

    Witam szanownych Forumowiczów! Sprawa dotyczy 1.4 b 16v 105 PS. Przeczytałem w fachowej prasie że przy wymianie oleju powinno się wyczyścić lub wymienić filtr siatkowy układu MultiAir. Usytuowany jest pod osłoną paska rozrządu. Śruba na klucz imbus(chyba 8) ale nie ma podejścia. Przeszkadza aluminiowa łapa Uchwytu silnika.Czy być może ktoś spotkał się z tym problemem. Wymieniłem olej i filtry ale nie dałem rady tego ugryść. Proszę o pomoc lub wskazówki. Piotr



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    łapę silnika się odkręca ale wczesniej trzeba podeprzeć od spodu silnik (albo złapać od góry jak kto woli), identyczna opercja jak przy wymienie rozrządu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2018
    Skąd
    Katowice
    Postów
    5
    Auto
    punto evo 1,4 b 105 PS
    Rocznik
    2011
    Dzięki. Operacja dosyć powazna ale skoro trzeba to trzeba. Jeszcze rozwazalem opcje zeby delikatnie rozwiercic lape w miejscu filtra ale nie wiem czy to nie oslabi lapy. Jeszcze raz dzieki

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To się wymienia co 45 tyś ,co wymianę paska rozrządu - tak znalazłem w sieci o ile wymieniasz olej co max 15 tyś/rok i stosujesz jaki nakazała fabryka . Ten filtr wtedy nie jest zbyt brudny ,gorzej z tym co filtruje olej do turbiny-ten się zapycha spiekanym olejem i wtedy trzeba co ok 30 tys km

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    To się wymienia co 45 tyś ,co wymianę paska rozrządu - tak znalazłem w sieci o ile wymieniasz olej co max 15 tyś/rok i stosujesz jaki nakazała fabryka . Ten filtr wtedy nie jest zbyt brudny ,gorzej z tym co filtruje olej do turbiny-ten się zapycha spiekanym olejem i wtedy trzeba co ok 30 tys km
    ale rozrzad sie wymienia co 120 tys km lub 5 lat... na turbinie filtr w postaci sruby wymienia sie co 60 tyś km, prosta operacja jak dobrze pamiętam to cena sruby z filtrem to 30-40 zeta ale moge nei pamiętać + 2 podkłądki dokrecić z siła 28Nm u mnie po 60 tys km (5 lat) nawet tak żle nie wyglądał może dlatego że ja wymieniam olej regularnie i leje taki jak producent nakazał.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Może niedokładnie opisałem .Też mam MA i oczywiście ASO wymieni filtr MA na twój koszt co ...no właśnie ,sami nie potrafią określić. Może dlatego ,że samo FCA nie określa? Zapytałem pismem do FCA i dostałem odpowiedź ,że wymienić gdy zauważalnie pogorszy się praca silnika.Więc prześledziłem fora Alfy ,Fiata i wyszło mi ,że filtr MA o ile wymieniamy oliwę co max 15 tyś km i jest ona zgodna z wymaganiami FCA ,to robimy to spokojnie co wymianę rozrządu ,czyli te 5 lat ,choć czasem pojawiały się opinie o wymianie co 45 tyś km,ale ten filtr nie był zbyt zużyty przy 45 tys km,czyli w efekcie co wymianę rozrządu powinno wystarczyć. Co innego filterek oleju turbiny-ten szybciej się zużywa ,nawet potrafi zniknąć ta plastykowa siateczka która w nim jest ,więc co 30 tyś km jest (zakładając interwał wymiany oleju co 15 tyś km) OK.
    Jako ,że dmucham na zimne ,to filtr turbiny teraz wymienię -3 lata mi wyjdzie ,ale przebieg ok40 tyś km ,a filtr MA -tutaj zastanawiam się .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2018
    Skąd
    Katowice
    Postów
    5
    Auto
    punto evo 1,4 b 105 PS
    Rocznik
    2011
    Jestescie SUPER dzieki za info. Turbiny nie mam ale musze ten filtr skontrolowac. Jeszcze raz wielkie dzieki

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    u mnie filtr turbiny po 60 tys wyglądał jeszce w miare ok, siateczka była, nei był zapchany choc juz sie na nim coneico zbierało....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    no dobre znalazłeś :-)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2020
    Skąd
    Jastrzebie-Zdroj
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    bravo II 1.4 T
    Rocznik
    2010
    Kurde Panowie u mnie nie idzie wyciągnąć tego filtra MA mam go odkręcony i za nic nie idzie go stamtąd wyjąć. Tak jakby ta uszczelka go tak trzymała? Złapać też kombinerkami czy czymś zbytnio nie ma jak bo gwint się uszkodzi. U was też tak ciężko to wychodziło jakieś sposoby?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim MA wylazł bez problemu, nowy trzeba było wcisnąć. Upewnij się, że już się nie wykręca i wyciągnij, i tak nowy będziesz wkręcał. Na końcu filtra jest tylko oring.
    Dokręcaj kluczem dynamometrycznym 24-30Nm, lepiej ustawić w niższym zakresie, 25Nm będzie w sam raz. Zwróć też uwagę, że jest gwint na stożku.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-03-2022 o 19:33

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2020
    Skąd
    Jastrzebie-Zdroj
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    bravo II 1.4 T
    Rocznik
    2010
    Udało się, kleszczami do opasek go mocniej chwyciłem i trochę gwint pokiereszowany ale wylazł. Zamówiłem już nowy także stary do wydupania. Dzięki za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez sztuko ; 24-03-2022 o 17:41 Powód: Błąd w tekscie

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Masz może fotkę aby pochwalić się jak brudny był filtr/ ile przebiegu / jaki olej / czy płukanki były ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2022
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    51
    Postów
    2
    Auto
    FIAT PUNTO EVO 1.4 16V
    Rocznik
    2010
    a ja mam inne pytanie z dziedziny MA.
    Wymieniam moduł MA na nowy (4300, troche bolało ale cóż) jakie są siły dokręcenia tej listwy? nigdzie nie mogę się doszukać, na jakims angielskim filmiku na YT znalazłem 30 foot czyli po przeliczeniu wychodzi jakieś 40Nm, jest to poprawne? nic nie urwę przy dokrecaniu?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2020
    Skąd
    Jastrzebie-Zdroj
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    bravo II 1.4 T
    Rocznik
    2010
    Trochę późno odpisuje ale odpowiadam, niestety nie zrobiłem zdjec jak wyglądał ale był czysty. Przebieg oryginalny i pewny to był wtedy koło 118000 km. Olej byl łany przez poprzedniego właściciela selenia kpe ma 5w40 i taki sam ja lałem. Moja wymiana tego filterka ogólnie była spowodowana tym że wyskakiwal mi check i szarpało silnikiem ale to tak chwilowo przez przyjmijmy 20s i tydzień spokoju. Po wymianie oleju tego.filtra nic się nie poprawiło potem zaczęło coraz częściej czyli już 2 razy w tydniu. Błąd który wyskakiwal to nr 1063. Czyli jak wyczytałem zbliża się coraz szybszymi krokami wymiana modułu MA gdzie był wymieniany niby na poprawiony już w serwisie przy 85tys przebiegu. Koniec końców została ostatnia szansa płukanka tec 2000 plus nowy olej. Pierwszy raz robiłem płukanke, szkoda że nie szybciej. Ale koniec końców po tej plukance po paru dniach wyskoczył check i to samo. Załamany że nic to nie dało trzeba będzie się wykosztować. A tu nagle od tamtej pory cisza. Zrobione może z 5tys km i nic. Także coś to dało. Czytałem że te selenie dużo nagaru zostawiaja. Olej był wymieniany systematycznie co roku czyli mniej więcej co 10tys km. Także jeżeli do kolejnej wymiany nic się nie będzie działo to też przed wymianą wleje ta płukankę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Filtr oleju w 1.4 t-jet
    Napisany przez Kasparo88 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 12-04-2021, 14:30
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-01-2018, 01:20
  3. filtr oleju
    Napisany przez Przemix181 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-06-2017, 09:17
  4. filtr oleju do 1.6 103 KM
    Napisany przez marexxx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-05-2015, 19:30
  5. zły filtr oleju
    Napisany przez Widek1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-11-2009, 02:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526filtr-oleju-w-ma-42661

Filtr multi air jak mocno dokrecac

lirdy wumienoc filter multoair

filtr ma fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl