Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    Diagnoza układu Start/Stop

    Witam szanowne forum

    poszukuje informacji czy mozna zdiagnozowac układ Start/Stop, skąd pytanie mianowicie po odłaczeniu AKu aby go doładowac na zimę (a był lekko rozładowany) ten system że tak powiem umarł, tzn da sie właczyć wyłaczyć z przycisku, Dotychczas na takie jego humory pomagało usunięcie + osiowanie proxy, a potem ponowne dodanie tego systemu, no teraz się uparł, pokazał jedynie komunikat że jest niedostępny.

    Tak wiem AKu musi być doładowany, pasy zapięte, drzwi zamknięte ogrzewanie i klima nie właczone itp, MES pokazuje że jest on wyłaczony (na can jest aktywny) , niestety nie ma mozliwości sprawdzenia w MES co jest dokładna przyczyna że on wyłaczony.

    mozę znacie sof który to jest w stanie zdiagnozowac ? przekopałem fora wszelakie, i nic nie ma (no examinera to ja nie mam)

    po prostu ja z tych którzy uwaząja że wszystko ma być sprawne, co nie znaczy że z tego fanatycznie korzystam.

    za rady typu, a wyłacz to ...to ja z gory podziękuje :-)

    sprawdzę jeszce czujnik wrzucena biegu, i przy sprzęgle, niemniej dostęp do softu to by sprawe załatwił szybko, a tak pozostaje mi "rzeźba w materiale miekkim"

    może ktos ma schemat elektryczny z opisem tego układu, moze być po angielsku (lub innym europejskim jezyku)
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 28-11-2021 o 19:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Mysle ze głowny temat czyli czym to zdiagnozować to mam juz ogarnięte --> Alfa OBD ładnei to ogarnia, poniżej przykład jak to wygląda:

    wstepnie miałem alarmy w body kompie IBS niedostpeny, brak sygnału LIN (pewnie cos nie zadzialało przy podłaczeniu AKU) skasowane, czulniki wrzucenia biegu i wciśnięcia sprzegła działją bez probemu, dziś już mi się nie chce testowac, bo musze rozpędzić fure powyzej 10 km :-)

    tutaj jak to wygląda w ALFA OBD:

    Stop&Start function: Off
    Stop&Start function request: On
    Stop&Start enable from NBC: Off
    Stop&Start status from NBC: Stop
    Stop&Start crank status from NBC: Disabled


    Last cause for shutdown inhibition from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
    Driver's seat belt not fastened
    Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
    Climate control (NCL): 0
    Outside temperature below threshold: 56
    Outside temperature above threshold: 0
    Battery charge below threshold: 7135
    Driver's seat belt not fastened: 7643
    Alternator not charged: 5
    Bonnet switch: 0
    Heated rear window: 889
    Windscreen wiper high speed for 5 sec: 34
    Battery sensor (IBS): 0
    Driver's door open: 140
    Battery efficiency below threshold: 0
    Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
    Battery temperature too low: 0
    Battery voltage insufficient for startup: 1037
    Voltage stabilizer faulty: 0
    A/C manual climate control request: 0
    Low consumption power supply mode: 65
    S&S NBC startup relay faulty: 0
    Last cause for forced startup from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
    Forced startup from Stop&Start counters:
    Climate control (NCL): 0
    Outside temperature below threshold: 0
    Outside temperature above threshold: 0
    Battery charge below threshold: 0
    Windscreen wiper high speed for 5 sec: 0
    Battery sensor (IBS): 0
    Battery efficiency below threshold: 0
    Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
    Battery temperature too low: 0
    Battery voltage insufficient for startup: 1725
    A/C manual climate control request: 0
    Low consumption power supply mode: 0
    Last cause for startup inhibition from Stop&Start: Driver's seat belt not fastened and front door open

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    temat zamykamy, wstepna diagnoza to ...AKU konczy żywot (w mniemaniu body kompa, bo ja uważam że jest jeszcze OK, nawet po mroźnej nocy) lub body komp niewłaściwie ocenia stan Aku

    Aku ma prawidłowe napięcie po naładowaniu, niestety to AGM wiec nie sprawdze jak mu wygląda elektrolit, ma 6 lat.... zobaczymy ile pociagnie :-)

    dla potomnych:

    Stop&Start function: Off
    Stop&Start function request: On --> włączone z przycisku
    Stop&Start enable from NBC: Off --> wymuszenie wylaczenia przez bodykompa
    Stop&Start status from NBC: Starting up
    Stop&Start crank status from NBC: Enabled

    Stop&Start temporary disable state: Conditions not correct

    Battery voltage: 13,60 V -->
    na postoju bieg jałowy, światła właczone, dmuchawa działa, radio też,
    Battery voltage: 14,08 V -->
    podczas jazdy


    Alternator jest OK bo jego regulator jest ustawiony fabrycznie na 14V, sprawdzone własnoręcznie czy działa jak przewidział producent przy wymianie łozysk alternatora (nieźle juz huczały po 150 tys przebiegu)


    Startup inhibition from Stop&Start states:
    None
    Shutdown inhibition from Stop&Start states:
    Battery voltage insufficient for startup
    Forced startup from Stop&Start states:
    Battery voltage insufficient for startup

    Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
    Battery voltage insufficient for startup: 1064 --> ten licznik rośnie

    Battery voltage insufficient for startup: 1098 --> taka wartośc po ilus tam zatrzymaniach pojazdu.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Temat zamykamy

    po zamianie aku problem ustąpił, wychodzi ze IBS uznał ze obecny aku juz jest slaby, w sumie przestudowałem dokumentacje i układ IBS mierzy prad i napięcie na aku, jego algorytm w sposob w jaki go zaprogramowano (to juz sprawka Luigiego ale pewniej jakiegos Rajesha lub Radosława co napisal program) podaje SOH (state of health) akumulatora, w sumie ma to sens bo w ten sposob moze zmierzyć rezystancje wewnetrzna jak i spadek napiecia na postoju w czasie, no niestety nie zajrze do jego oprogramowania bo nie chce mi sie kombinowac czytnika po LIN, i zawsze jest ryzyko ze zabezpieczyli przed odczytem.

    aby było zabawniej aku w drugim aucie smiga bez problemow obstawiam ze pociagnie drugie tyle

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    niestety to AGM wiec
    Na pewno AGM, a nie EFB, tudzież Heavy Duty?


 

Podobne tematy

  1. Start &stop
    Napisany przez bandzior84 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-02-2021, 00:22
  2. Start&stop
    Napisany przez johnymetallica na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 06-01-2020, 22:28
  3. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 01:10
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 13:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 20:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl