Dodam ¿e na wolnych obrotach nie wchodzi w tryb awaryjny dopiero po dodaniu gazu
Dodam ¿e na wolnych obrotach nie wchodzi w tryb awaryjny dopiero po dodaniu gazu
My hobby¶ci mo¿emy sobie grzebaæ i gdybaæ (sprawd¼ to/tamto). Ale jak to robi zawodowiec, to pora na zmianê zawodu.
Panowie walka z wypadaniem zap³onu trwa!!! Po od³±czeniu czujnika temperatury p³ynu samochód pracuje bez zastrze¿eñ 🤔 jakie¶ sugestie ? (Oczywi¶cie czujnik podmieniony po wpiêciu kostki w czujnik powraca wypadanie zap³onu )
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
Panowie walka z wypadaniem zap³onu trwa!!!podmienione 3 sterowniki nadal to samo !. Po od³±czeniu czujnika temperatury p³ynu samochód pracuje bez zastrze¿eñ 🤔 jakie¶ sugestie ? (Oczywi¶cie czujnik podmieniony na innym to samo po wypiêciu kostki jest OK ale po wpiêciu kostki w czujnik powraca wypadanie zap³onu!!! )
Problem pojawi³ siê po wymianie rozrz±du. Sprawdzone czy nie przeskoczy³ o jeden z±bek na pasku? Sk³±dany na blokadach czy na znaki? Klin na kole zêbatym wa³u dobrze ustawiony, nie jest ¶ciêty? Czujnik po³o¿enia t³oka sprawny?
Dosta³e¶ wystarczaj±co porad (mo¿e ogólnych, bo to internet i nie mamy twojego samochodu w gara¿u/na warsztacie) i co?
Od 4 miesiêcy nie ma postêpu (a je¿eli to auto je¼dzi z "Checkiem" i na prawdê czuæ, ¿e szarpie, to mo¿esz uszkodziæ np. pier¶cienie, zawory, katalizator, zale¿y co tam siê sta³o konkretnie).
Daj ten samochód komu¶ ogarniêtemu, sam ju¿ nie ¶ciemniaj, ¿e "naprawiasz". Szkoda czasu.
Rozrz±d sprawdzony na blokadach wszystko siê zgadza
Auto zaprowadzone do elektryka zobaczymy czy da radê
Mam podobny problem z Grande Punto 1.4 8V (2011, 150 tys, LPG) - w wersji jak± mam s± zmienne fazy rozrz±du ( ko³o foniczne )
Wyrzuca mi b³±d wypadania zap³onu 1 i 4 cylinder, po rozgrzaniu - przejechaniu ok 5 km - na benzynie i LPG - aktualnie testuje tylko na benzynie
Silnik pracuje równo, nie szarpie, dobrze przy¶piesza
By³em ju¿ u kilku mechaników, wymieniany ( i sprawdzany) by³ rozrz±d ( z wymian± ko³a fonicznego), wymienione kable, ¶wiece, cewka zap³onowa, czujnik ci¶nienia w kolektorze, sprawdzane ci¶nienie sprê¿ania i podci¶nienie w kolektorze (w normie).
Wymienia³em komputer ( doczyta³em ¿e niekiedy powoduje wyrzucanie takich b³êdów) - kupi³em z opcj± oddania ( te same oznaczenia ), zaprogramowany na wzór orygina³u - nie pomog³o - wróci³em do orgina³u...
Bez rezultatu ;(
Proszê o pomoc - gdzie mo¿e byæ przyczyna ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez tomekdwk ; 04-11-2024 o 14:17 Powód: opis dodatkowy
0. Wszystkie normalne produkcyjne 1,4 8V mia³y i maj± zmienne fazy (wariator, nie "ko³o foniczne" - TU ju¿ jest czê¶ciowe wyja¶nienie problemów, nie znasz silnika, rodziny FIRE, a wymieniasz na o¶lep "w kratkê", losowo, tylko nie to, co trzeba). Idealnie, przed wymian± trzeba udowodniæ (np. pomiarami, OBD, manometry, mierniki, oscyloskop), ¿e dana czê¶æ jest z³a, a nie podmieniaæ.
1. "Wymieniany i sprawdzany rozrz±d" nic nie znaczy. Jakie s± dane z OBD2 (FES, MES), pozycje wariatora (sze¶æ pozycji VVT)? Mówi± one o ustawieniu (a pozycje oczekiwana i rzeczywista wa³ka o dzia³aniu zmiennych faz lub nie). Ustawienie rozrz±du mo¿e siê nieco rozjechaæ po czasie (tydzieñ, miesi±c albo dwa), dlatego sprawdzenie w dniu monta¿u nie jest tutaj wyroczni±, ¿e jest "dobrze" (za 2 tygodnie nie bêdzie - z powodów, które zawodowiec powinien znaæ).
Ci¶nienia/podci¶nienia "w normie", CZYLI ILE?
Je¶li ju¿, to badaniem poziom wy¿ej, jest przebieg ci¶nienia w cylindrze (oscyloskop + przetwornik ci¶nienia), bo pompowaæ mo¿e "dobrze", ale np. dzia³anie zaworów mo¿e nie byæ do koñca poprawne i wtedy to widaæ (na manometrze nie ma szans). To samo wydech, dolot, skrzynia korbowa (przedmuchy): mierzenie albo rejestracja przebiegów.
2. Jaki by³ zakres prac? LPG + 8V = luzy zaworowe, obowi±zkowo co rok, dwa max. Nadal po³owa melepetów nie wie o tym (i nie robi przy okazji rozrz±du - a pokrywa zaworów zdjêta, sprawdziæ mo¿na chocia¿, dodatkowe 5-10 minut pracy). Do tego wzniosy krzywek (wycieraj± siê z 9,5 na 9,4-9,3 mm). Stan zmiennych faz, ko³o i elektrozawór, zagl±da³ kto¶? Co to ma do wypadania zap³onów - co¶ ma (tak samo jak uk³ad paliwowy, wtryski, pompa - ci¶nienie zmierzyæ, wtryski wyj±æ, obejrzeæ). "Wypadanie zap³onu", to NIE tylko uk³ad zap³onowy (tu te¿ siê podgl±da oscylogramy, a nie wymienia czê¶ci).
Te twoje cio³ki zawodowe s³ysza³y o gnij±cych "wpustach/klinach" na kó³ku wa³u korbowego? To jest porowaty "spiek" ("odlew") i wci±ga wilgoæ jak g±bka. Kliny/wpusty "siê" nie "³ami±", tylko najpierw koroduj±. Ale wtedy auto powinno traciæ moc i/lub wypluæ b³±d z przedzia³u P0009-P0016, wiêc to nie to.
3. Wiêkszo¶æ instalacji LPG jest ¼le montowana (nierówne wê¿yki wtryskiwaczy, typowo najd³u¿sze na skrajnych cylindrach 1 i 4 i tam ¿re zawory/gniazda) + instalacja starzeje siê, ma prawo popu¶ciæ reduktor i/lub wtryski "lej±" na przyk³ad.
Na przegl±dy je¼dzisz z badaniem spalin, czy unikasz? Wynik badania przydaje siê do diagnostyki (i przewa¿nie jest ca³y rok na reakcjê, nie ma niespodzianek).
Jak ju¿ "komputery", to LPG te¿ ma swój sterownik! Który jest przyczepiany jak paso¿yt do oryginalnej wi±zki wtrysków benzyny (czasem te¿ bior± sygna³ lambdy oraz synchronizacjê z jednej cewki zap³onowej). Kolejny kierunek badañ. W dodatku s± te¿ instalacje LPG, co ingeruj± w sieæ CAN samochodu.
4. Wejd¼ na drugie forum i poczytaj, przejrzyj dzia³y, FiatPunto.com.pl, jest tam wiêcej o rozrz±dach, luzach, LPG itd., np. tu: https://fiatpunto.com.pl/forum37.html
5. Twoje auto by³o u rze¼ników/piekarzy, nie "mechaników". To cienkie bolki, skoro siê wy³o¿yli na Fiacie.Nie umiej± nic Diagnozowaæ, tylko zgaduj±. Szukaj do skutku (jed¼ do jeszcze innego).
Wszystkie "proste" rzeczy w tych silnikach mo¿na zrobiæ ¼le (¼le wymieniæ rozrz±d na blokadach, ¼le wkrêciæ ¶wiece, albo czujniki - np. spalania stukowego).
6. Typowymi usterkami tej generacji (poprzednich te¿) jest elektryka, korozja wszelkich po³±czeñ, wtyczek, gniazd przeka¼ników, bezpieczników, opraw ¿arówek, "masy" g³ównej itp. To te¿ by trzeba wyeliminowaæ.
Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 04-11-2024 o 16:32
Dziêki za pomoc ...
Nie jestem mechanikiem - to co napisa³em ( np. o kole fonicznym) to informacje jakie wyci±gn±³em od "rze¼ników/piekarzy, nie mechaników"![]()
Szukam dalej ....
Tak informacyjne... po 10 miesi±cach uda³o siê naprawiæ wypadanie zap³onu w Punto ... powodem by³o zwichrowane\krzywe ko³o pasowe wa³u korbowego i zwi±zana z tym nieprawid³owe wskazania czujnika obrotów wa³u korbowego.
No i super, ¿e siê wyja¶ni³o. Ciekawe, ¿e "zawodowcy" maj±c auto na warsztacie nie uruchomili go i nie spojrzeli nawet na ko³o?
Tutaj podobny scenariusz (te¿ naprawa trwa³a rok chyba, albo gorzej): https://fiatpunto.com.pl/post862120.html#p862120 !
![]()
Dok³adnie .. 100\100 - (prawie) to samo u mnie ...
50 z³ vs .... (a nie bêdê pisa³ bo nie chce siê denerwowaæ) ...![]()
Ja bym sprawdzi³ luz zaworowy. Mia³em podobny problem. Szuka³em, podmienialem i cudowa³em. Nie wierzy³em w mo¿liwo¶æ b³êdu z powodu luzu zaworowego, a jednak.