Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2024
    Skąd
    Polska
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Grandę punto
    Rocznik
    2012
    Dodam że na wolnych obrotach nie wchodzi w tryb awaryjny dopiero po dodaniu gazu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    528
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    My hobbyści możemy sobie grzebać i gdybać (sprawdź to/tamto). Ale jak to robi zawodowiec, to pora na zmianę zawodu.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2024
    Skąd
    Polska
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Grandę punto
    Rocznik
    2012
    Panowie walka z wypadaniem zapłonu trwa!!! Po odłączeniu czujnika temperatury płynu samochód pracuje bez zastrzeżeń 🤔 jakieś sugestie ? (Oczywiście czujnik podmieniony po wpięciu kostki w czujnik powraca wypadanie zapłonu )

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Panowie walka z wypadaniem zapłonu trwa!!!podmienione 3 sterowniki nadal to samo !. Po odłączeniu czujnika temperatury płynu samochód pracuje bez zastrzeżeń 🤔 jakieś sugestie ? (Oczywiście czujnik podmieniony na innym to samo po wypięciu kostki jest OK ale po wpięciu kostki w czujnik powraca wypadanie zapłonu!!! )

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    134
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    Problem pojawił się po wymianie rozrządu. Sprawdzone czy nie przeskoczył o jeden ząbek na pasku? Skłądany na blokadach czy na znaki? Klin na kole zębatym wału dobrze ustawiony, nie jest ścięty? Czujnik położenia tłoka sprawny?

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    528
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Dostałeś wystarczająco porad (może ogólnych, bo to internet i nie mamy twojego samochodu w garażu/na warsztacie) i co?
    Od 4 miesięcy nie ma postępu (a jeżeli to auto jeździ z "Checkiem" i na prawdę czuć, że szarpie, to możesz uszkodzić np. pierścienie, zawory, katalizator, zależy co tam się stało konkretnie).
    Daj ten samochód komuś ogarniętemu, sam już nie ściemniaj, że "naprawiasz". Szkoda czasu.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2024
    Skąd
    Polska
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Grandę punto
    Rocznik
    2012
    Rozrząd sprawdzony na blokadach wszystko się zgadza
    Auto zaprowadzone do elektryka zobaczymy czy da radę

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    48
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2011
    Mam podobny problem z Grande Punto 1.4 8V (2011, 150 tys, LPG) - w wersji jaką mam są zmienne fazy rozrządu ( koło foniczne )
    Wyrzuca mi błąd wypadania zapłonu 1 i 4 cylinder, po rozgrzaniu - przejechaniu ok 5 km - na benzynie i LPG - aktualnie testuje tylko na benzynie
    Silnik pracuje równo, nie szarpie, dobrze przyśpiesza

    Byłem już u kilku mechaników, wymieniany ( i sprawdzany) był rozrząd ( z wymianą koła fonicznego), wymienione kable, świece, cewka zapłonowa, czujnik ciśnienia w kolektorze, sprawdzane ciśnienie sprężania i podciśnienie w kolektorze (w normie).
    Wymieniałem komputer ( doczytałem że niekiedy powoduje wyrzucanie takich błędów) - kupiłem z opcją oddania ( te same oznaczenia ), zaprogramowany na wzór oryginału - nie pomogło - wróciłem do orginału...


    Bez rezultatu ;(

    Proszę o pomoc - gdzie może być przyczyna ?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez tomekdwk ; 04-11-2024 o 14:17 Powód: opis dodatkowy

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    528
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    0. Wszystkie normalne produkcyjne 1,4 8V miały i mają zmienne fazy (wariator, nie "koło foniczne" - TU już jest częściowe wyjaśnienie problemów, nie znasz silnika, rodziny FIRE, a wymieniasz na oślep "w kratkę", losowo, tylko nie to, co trzeba). Idealnie, przed wymianą trzeba udowodnić (np. pomiarami, OBD, manometry, mierniki, oscyloskop), że dana część jest zła, a nie podmieniać.

    1. "Wymieniany i sprawdzany rozrząd" nic nie znaczy. Jakie są dane z OBD2 (FES, MES), pozycje wariatora (sześć pozycji VVT)? Mówią one o ustawieniu (a pozycje oczekiwana i rzeczywista wałka o działaniu zmiennych faz lub nie). Ustawienie rozrządu może się nieco rozjechać po czasie (tydzień, miesiąc albo dwa), dlatego sprawdzenie w dniu montażu nie jest tutaj wyrocznią, że jest "dobrze" (za 2 tygodnie nie będzie - z powodów, które zawodowiec powinien znać).
    Ciśnienia/podciśnienia "w normie", CZYLI ILE?
    Jeśli już, to badaniem poziom wyżej, jest przebieg ciśnienia w cylindrze (oscyloskop + przetwornik ciśnienia), bo pompować może "dobrze", ale np. działanie zaworów może nie być do końca poprawne i wtedy to widać (na manometrze nie ma szans). To samo wydech, dolot, skrzynia korbowa (przedmuchy): mierzenie albo rejestracja przebiegów.

    2. Jaki był zakres prac? LPG + 8V = luzy zaworowe, obowiązkowo co rok, dwa max. Nadal połowa melepetów nie wie o tym (i nie robi przy okazji rozrządu - a pokrywa zaworów zdjęta, sprawdzić można chociaż, dodatkowe 5-10 minut pracy). Do tego wzniosy krzywek (wycierają się z 9,5 na 9,4-9,3 mm). Stan zmiennych faz, koło i elektrozawór, zaglądał ktoś? Co to ma do wypadania zapłonów - coś ma (tak samo jak układ paliwowy, wtryski, pompa - ciśnienie zmierzyć, wtryski wyjąć, obejrzeć). "Wypadanie zapłonu", to NIE tylko układ zapłonowy (tu też się podgląda oscylogramy, a nie wymienia części).

    Te twoje ciołki zawodowe słyszały o gnijących "wpustach/klinach" na kółku wału korbowego? To jest porowaty "spiek" ("odlew") i wciąga wilgoć jak gąbka. Kliny/wpusty "się" nie "łamią", tylko najpierw korodują. Ale wtedy auto powinno tracić moc i/lub wypluć błąd z przedziału P0009-P0016, więc to nie to.

    3. Większość instalacji LPG jest źle montowana (nierówne wężyki wtryskiwaczy, typowo najdłuższe na skrajnych cylindrach 1 i 4 i tam żre zawory/gniazda) + instalacja starzeje się, ma prawo popuścić reduktor i/lub wtryski "leją" na przykład.
    Na przeglądy jeździsz z badaniem spalin, czy unikasz? Wynik badania przydaje się do diagnostyki (i przeważnie jest cały rok na reakcję, nie ma niespodzianek).

    Jak już "komputery", to LPG też ma swój sterownik! Który jest przyczepiany jak pasożyt do oryginalnej wiązki wtrysków benzyny (czasem też biorą sygnał lambdy oraz synchronizację z jednej cewki zapłonowej). Kolejny kierunek badań. W dodatku są też instalacje LPG, co ingerują w sieć CAN samochodu.

    4. Wejdź na drugie forum i poczytaj, przejrzyj działy, FiatPunto.com.pl, jest tam więcej o rozrządach, luzach, LPG itd., np. tu: https://fiatpunto.com.pl/forum37.html

    5. Twoje auto było u rzeźników/piekarzy, nie "mechaników". To cienkie bolki, skoro się wyłożyli na Fiacie. Nie umieją nic Diagnozować, tylko zgadują. Szukaj do skutku (jedź do jeszcze innego).

    Wszystkie "proste" rzeczy w tych silnikach można zrobić źle (źle wymienić rozrząd na blokadach, źle wkręcić świece, albo czujniki - np. spalania stukowego).

    6. Typowymi usterkami tej generacji (poprzednich też) jest elektryka, korozja wszelkich połączeń, wtyczek, gniazd przekaźników, bezpieczników, opraw żarówek, "masy" głównej itp. To też by trzeba wyeliminować.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 04-11-2024 o 16:32

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    48
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2011
    Dzięki za pomoc ...

    Nie jestem mechanikiem - to co napisałem ( np. o kole fonicznym) to informacje jakie wyciągnąłem od "rzeźników/piekarzy, nie mechaników"

    Szukam dalej ....


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526bledy-i-wypadnie-zaplonu-49628

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl