Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Master
    Do³±czy³
    19 wrzesieñ 2012
    Sk±d
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004

    B³êdy i wypadnie zap³onu

    Witam.

    Problem polega na tym ¿e przy oko³o 3tys obrotów silnik zaczyna pracowaæ na trzech albo i dwóch garach.

    Punto evo 1.2 69KM
    B³êdy:
    P0302-98 Cylinder 2 wypadanie zap³onu
    P0303-98 Cylinder 3 wypadanie zap³onu
    P0300-98 Rozpoznanie usterki zap³onu
    P0136-23 sygna³ sondy lambda 1 po kat.

    Po pierwszym zarejestrowaniu b³êdu zosta³y wymienione ¶wiece, przewody i cewka. B³±d dalej ten sam, wiec postanowi³em zamieniæ miejscami sondy. B³±d ten sam.

    Macie jakie¶ pomys³??

    By³ wymieniany rozrz±d ale jego wykluczam bo silnik chodzi równiutko g³adko jak przed wymian±.
    Wole pchaæ swojego fiata...

    ...ni¿ je¼dziæ VW.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Master
    Do³±czy³
    19 wrzesieñ 2012
    Sk±d
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Sprawa rozwi±zana - ¬le ustawiony rozrz±d.
    Wole pchaæ swojego fiata...

    ...ni¿ je¼dziæ VW.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    13 listopad 2013
    Sk±d
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Mam podobny problem z Punto 1.2 8V MY 2014 aczkolwiek nie ma b³êdów ale silnik po nagrzaniu na wolnych obrotach trochê nierówno pracuje chocia¿ obroty s± stabilne, nie p³ywaj± (przepustnice czy¶ci³em) .W czasie jazdy zero problemu ci±gnie równo. Poniewa¿ auto niedawno zakupione wymieni³em ¶wiece i przewody zap³onowe ale nic to nie zmieni³o. Zastanawiam siê czy inwestowaæ w cewke zap³onowa? Jako ¿e jest poczwórna to kosztuje sporo, pytanie czy w tych silnikach padaj± czêsto cewki czy problem mo¿e byæ gdzie indziej? Silnik ma nieca³e 140 kkm przebiegu

  5. #4
    Klubowicz
    Do³±czy³
    02 luty 2014
    Sk±d
    ¶l±sk
    Postów
    360
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Lubi± padaæ cewki w tych autach ale tê¿ mia³em auta co mia³y wypadanie zap³onu a przyczyn± by³ uszkodzony sterownik silnika, ale je¿eli nie ma ¿adnych b³êdów i obroty nie faluj± to znaczy ¿e jest wszystko ok, ¿adne auto nie ma idealnie stabilnych obrotów.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    13 listopad 2013
    Sk±d
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    @szary1977 dziêki za odp. W³a¶nie obroty trzyma stabilnie, ale nieregularnie jakby nie dopala³, co¶ w rodzaju czê¶ciowego wypadania zap³onu. W zasadzie to wystêpuje dopiero po nagrzaniu silnika na zimno jest gites. S³ysza³em o sterownikach ale to chyba grubsza sprawa kosztowo i logistycznie te¿ chyba nie takie proste bo pewnie trzeba przerabiaæ kodowanie pod immo?

  7. #6
    Klubowicz
    Do³±czy³
    02 luty 2014
    Sk±d
    ¶l±sk
    Postów
    360
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Jak by sterownik by³ uszkodzony to napewno by¶ mia³ b³êdy. Ja osobi¶cie wolê daæ naprawiæ sterownik ni¿ kupowaæ u¿ywaæ gdy¿ mia³em kilka aut co klient sam sobie kupi³ u¿ywane ECU i po zakodowaniu okaza³o siê ¿e s± znowu z czym¶ innym problem. A tak wiem ¿e sterownik jest wca³o¶ci sprawdzony i naprawiony.

  8. #7
    Master
    Do³±czy³
    11 styczeñ 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Auto na zimno dostaje wiêcej paliwa i powietrza -podnosi obroty , dzia³a wedle sztywnej mapy. W czasie pracy zagrzewa siê uk³ad wylotowy ,a grza³ka lambdy przyspiesza przej¶cie na sterowanie ni±. Do tego mamy EGR i otwiera siê w³a¶nie na wolnych obrotach ,a zamyka na wy¿szych -mo¿e warto go przeczy¶ciæ i skupiæ siê na tym, czy dane z lambda s± prawdziwe ( z czasem lambda traci na sprawno¶ci ) /

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    13 listopad 2013
    Sk±d
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisa³ rajtkezjusz Zobacz post
    . Do tego mamy EGR i otwiera siê w³a¶nie na wolnych obrotach ,a zamyka na wy¿szych -mo¿e warto go przeczy¶ciæ i skupiæ siê na tym, czy dane z lambda s± prawdziwe ( z czasem lambda traci na sprawno¶ci ) /
    1.2 8V posiada EGR?

  10. #9
    Master
    Do³±czy³
    08 marzec 2016
    Sk±d
    Toruñ
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisa³ dr146 Zobacz post
    1.2 8V posiada EGR?
    Nie posiada.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    13 listopad 2013
    Sk±d
    slask
    Postów
    63
    Auto
    Punto Easy 1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2014
    No to raczej sugestia przeczyszczenia EGR-a odpada. Z nudów zrobi³em jeszcze kalibracje przepustnicy i factory reset w ecu ale nic to nie zmieni³o. Nierówna pracê czuæ najbardziej kiedy np potrzymam go chwilê na 4-5 tys/obr a potem zejdê od razu na wolne obroty, wtedy najbardziej szarpie silnikiem. Tak w czasie jazdy zero problemu i ¶miga piêknie jak na ten silnik . Co jeszcze mo¿e byæ powodem nierównej pracy na wolnych obrotach tylko na gor±cym silniku ? Rozrz±d, zawory?

  12. #11
    Klubowicz
    Do³±czy³
    02 luty 2014
    Sk±d
    ¶l±sk
    Postów
    360
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Do sprawdzenie wszystkie parametry pracy silnika, rozrz±d, zawory oraz podci¶nienie wakuometrem. Bo mo¿e jaki¶ czujnik oszukuje.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 luty 2024
    Sk±d
    Polska
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Grandê punto
    Rocznik
    2012
    dr146 rozwi±za³e¶ problem ? Kupi³em grandê Punto i mam to samo podmieni³em sterownik cewkê i lipa.
    Widzê ¿e jest zamontowany nowy rozrz±d jutro sprawdzê czy jest dobrze ustawiony jak zasugerowa³ mlodybe
    Obstawiam jeszcze KZF mo¿e ono szwankuje po nagrzaniu oleju

  14. #13
    Do¶wiadczony klubowicz
    Do³±czy³
    02 sierpieñ 2018
    Sk±d
    X
    Postów
    695
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Jak dbasz (i siê interesujesz, w tym prewencyjnie), tak masz:
    1. Luzy zaworowe. Przy okazji tak¿e wzniosy krzywek zmierzyæ, mog± siê wycieraæ.
    2. O-ringi pod pokryw± zaworów popuszczaj±, bo pokrywa mo¿e ¼le przylegaæ do g³owicy. Nowe nie wystarcz± na d³ugo.
    3. Zmienne fazy siê starzej±. Syf siê kumuluje na elektrozaworze i w wariatorze (robi za "wirówkê"), wyciera siê.
    4. ¬le ustawiony rozrz±d. Albo inne usterki, np. ko³a fonicznego.
    5. Jakie¶ czujniki (MAP, lambda, po³o¿enia/prêdko¶ci wa³u, spalanie stukowe itd.) i osprzêt elektryczny (modu³ cewek).
    6. Nieszczelno¶ci (wydech, dolot). Przepustnicy daæ spokój, ona nic nie robi w tej generacji Punto.
    7. Uszczelka g³owicy, mia³ to kto¶ w rêkach? Jest cienka na grubo¶æ oraz miêdzy cylindrami. Czytaj: Kompresja.
    8. ECU, usterki siê zdarzaj± i NIE ma wtedy b³êdów najczê¶ciej, na tym polega klasyczna zmy³ka.
    9. Ci¶nienie paliwa. Tak na prawdê przep³yw siê liczy, ale tego nie ma jak zmierzyæ ³atwo.
    10. Osprzêt zewnêtrzny mo¿e szarpaæ silnikiem, np. alternator/klima. Oraz skrzynia/sprzêg³o.
    11. Sk³ad spalin mo¿na by zmierzyæ (czy dokumentowaæ wyniki na kolejnych przegl±dach).

    Na wiêkszo¶æ tych tematów co¶ bêdzie np. tutaj (lektura obowi±zkowa): http://fiatpunto.com.pl/forum37.html
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 27-02-2024 o 12:52

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 luty 2024
    Sk±d
    Polska
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Grandê punto
    Rocznik
    2012
    Po skasowaniu b³êdu samochód pracuje normalnie przez kilka minut i znów wywala b³±d 2i3 cylinder wypadanie zap³onów rozrz±d ustawiony ok luzy zaworowe ok cewka sterownik podmienione

  16. #15
    Do¶wiadczony klubowicz
    Do³±czy³
    02 sierpieñ 2018
    Sk±d
    X
    Postów
    695
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Wink Polskie frajery zawodowe poleg³y na FIRE 8V. Znowu!

    Kolejny temat tego typu: wszystko jest "dobre", a silnik dzia³a ¼le.
    KTO tam grzebie, ty, czy "zawodowcy" z dupy? Niech siê wie¶nioki naucz± diagnozowaæ, a nie podmieniaæ cewki i ECU na o¶lep.
    Poka¿ im to. Tak siê diagnozuje samochody: https://www.youtube.com/c/Automotive...lutions/videos Wszystko w temacie.
    Warsztaty, które nie posiadaj± oscyloskopu, powinny byæ zamykane (s±dowy zakaz wykonywania zawodu).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 29-02-2024 o 13:26 Powód: Pseudo-fachofcy polscy i ich "diagnostyka".


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526bledy-i-wypadnie-zaplonu-49628

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526bledy-i-wypadnie-zaplonu-496282

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl