Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Okolice Rabki
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 75KM

    [ukł. hamulcowy] Korektor siły hamowania

    Witam wszystkich

    Mam pytanie do znawców tematu - czy koniecznie muszę założyć korektory siły hamowania do tylnych kół w moim punciaku (punto I '96 1.2 75KM) czy można bezpośrednio podłączyć rurki które, lecą od pompy hamulcowej, do cylinderków??

    Wiem po co jest korektor siły hamownia i do czego to służy - robię mały remont tylnych sanek i obecne korektory są tak zardzewiałe że nie jestem w stanie ich zregenerować a nowe kosztują 100 za sztukę a potrzebuje dwa!! ;-/

    Zastanawiam się czy jest sens ich zakupu ??

    Pozdrawiam

    [mod]Poprawiłem tytuł bo hamujemy przez samo "h".



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010

    Re: Korektor siły chamowania

    Cytat Napisał tom444
    Witam wszystkich

    Mam pytanie do znawców tematu - czy koniecznie muszę założyć korektory siły hamowania do tylnych kół w moim punciaku (punto I '96 1.2 75KM) czy można bezpośrednio podłączyć rurki które, lecą od pompy hamulcowej, do cylinderków??

    Wiem po co jest korektor siły hamownia i do czego to służy - robię mały remont tylnych sanek i obecne korektory są tak zardzewiałe że nie jestem w stanie ich zregenerować a nowe kosztują 100 za sztukę a potrzebuje dwa!! ;-/

    Zastanawiam się czy jest sens ich zakupu ??

    Pozdrawiam
    W byłej mojej Temperce zdemontowałem korektor z podobnego powodu co Ty . W sumie to już pięć lat, jedyna różnica to taka że wszystkie koła hamują na raz
    Obecnie szwagier pomyka Temperówką i też na hamulce nie narzeka .
    Poszukaj starych postów na ten temat na forum TTT .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    tom444, możesz się spokojnie pozbyć korektora - jedyną odczuwalną zmianą będzie na śliskiej nawierzchni blokowanie kół tylnych jak ostro depniesz na hebel i to tego musisz się przyzwyczaić. Lecz korektor można zregenerować - dużo wd 40 trochę pracy i spokojnie go doprowadzisz do stanu używalności.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał ubek
    tom444, możesz się spokojnie pozbyć korektora - jedyną odczuwalną zmianą będzie na śliskiej nawierzchni blokowanie kół tylnych jak ostro depniesz na hebel i to tego musisz się przyzwyczaić. Lecz korektor można zregenerować - dużo wd 40 trochę pracy i spokojnie go doprowadzisz do stanu używalności.
    Nie zapomnij o nowej sprężynie bo jej nie zregenerujesz.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Tak wyglądają korektory po reanimacji przez jednego z moich kolegów - sprężynkę kupił w sklepie za ok 10 zł.

    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Nie popieram takiego rozwiązania... Korektory były, są i muszą być potrzebne. Zobaczycie w zimę jak będzie któryś chciał nawet delikatnie przyhamować w zakręcie. Nie koniecznie muszą hamować jednocześnie wszystkie koła ale np. bardziej łapać tylna oś.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Etiuda, jeździłem i nie miałem kłopotów - wystarczy po pierwsze się przyzwyczaić a po dwa myśleć jak się jeździ. Jak ostro przyhamujesz w zakręcie w ziemie to Ci zblokuje przednie i pojedziesz do przodu - czyli w rów.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Róbcie jak chcecie. Nie jestem zwolennikiem takich prymitywnych przeróbek, kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Etiuda, to nie są prymitywne przeróbki. Jeździłeś w ogóle autem bez korektora że wiesz jak się hamuje?? I przeczytaj wcześniejsze wypowiedzi, zachęcamy do regeneracji reduktorów i informujemy że można jeździć bez w ostateczności.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Jeździłem i wiem jak to hamuje, dlatego wolę mieć korektory Natomiast jestem za regeneracją i wymianą na nowe.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Okolice Rabki
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 75KM
    ...no i Panowie przekonaliście mnie do próby zregenerowania tych korektorów.
    zabrałem się do tego wczoraj i o dziwo po delikatnym podgrzaniu palnikiem śrub mocujących (mocno przyrdzewiałych) wszystko puściło i mam obecnie dwia sztuki korektorów w dłoni. Teraz pytanie jak dobrać sie do tej sprężynki w środku bo obawiam sie ze one w ogóle nie działały przez korozje, po zdjęciu gumki zabezpieczającej nie bardzo wiem co dalej ?! ;/ macie jakiś schemacik tego korektora? jutro wrzuce fotki tego korektora. Pozdrawiam

    foto 1


    foto2

    [size=2][ Dodano: 2009-07-28, 07:43 ][/size]
    hmmm nikt nic nie powie, doradzi?? ;>

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    10
    Auto
    punto 1.1 95 r
    Przyłączam sie do prośby kolegi wyżej mam ten sam problem korektorki z korodowane i jak je zreanimować i pytanie czy do punta 1.1 tak samo wyglądają korektory nie ma żadnej dźwigni ? czy wyglądają jak powyżej

  14. #13
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Korektor działa w ten sposób że na jednym wejsciu kiedy podamy płyn pod ciśnieniem to powoduje to przesunięcie tego tłoczka na zewnątrz. Jednocześnie tłoczek jest żłobiony w taki sposób że im dalej się wysunie tym bardziej ogranicza przepływ płynu na drugie wyjście. W celu ograniczenia ruchu tłoczka zwykle jest jakiś układ sprężyna + dźwignia który ma za zadanie ograniczyć możliwość przepchnięcia tłoczka przez płyn, im większe obciążenie pojazdu tym bardziej tłoczek jest cisnięty przez dźwignię itp.

    Natomiast nie wiem w jaki sposób jest podany opór na tłoczek w Punto. Prosiłbym o jakieś foto z zamontowanym korektorem na swoim miejscu bo nie mam epera pod reką akurat.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    10
    Auto
    punto 1.1 95 r
    ja u siebie rozwiązałem problem wina lezala po samo reulatorach nie rozparly szcek do bebnow po naciągnięciu ich ręcznie 1 raz w puncie mma reczny i hamulce z tyłu . Jednym zdaniem Wziołem szczeki ustwailem tak na samo regulatorach ze beben ciezko wcodzil( wczesniej zchodzil lekko bez oporów) i po tym zabiegu hamulec dziala


 

Podobne tematy

  1. Korektor siły hamowania
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-11-2013, 14:29
  2. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  3. [ukł. hamulcowy] Dziwnie zachowujący się ABS
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-03-2009, 21:07
  4. [ukł. hamulcowy] problem z ABS!!!
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2009, 18:47
  5. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 21:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korektor fiat bravo

sprezyna korektora hamowania fiat punto

korektor sily hamowania fiat punto

korektor hamowania fiat

korektor hamowania punto 1korektor sily hamowania puntoreduktory hamowania przy pompie hamulcowej punto 1 2 8vdo czego sluzy korektor sily hamowaniapunto 1 hamulce
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl