Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1

    Korektory siły hamowania-czy można zamienić

    Panowie mam pytanie.
    Czy można założyć inne korektory siły hamowania niż były wcześniej?
    Były te montowane na przewodach i chce zamontować te przykręcane do belki.

    Doradźcie coś bo nie ma nigdzie tych co były do kupienia a nowe kosztują majątek.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Te na przewodach to nie tyle korektory tylko tłumiki.. W belce są prawdziwe kolektory.. Chodzi przede wszystkim o dobre zestrojenie tego tak aby hamowało mocno ale nie za mocno..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Ok. Ale tam miałem tylko te jak to nazwałeś " tłumiki" ,tak na marginesie to te "tłumiki " to są właśnie korektory siły hamowania. ( jeden z trzech rodzajów) Tylko ciekawi mnie czy można zamieniać je na inne.
    Ostatnio edytowane przez danielciagala ; 03-12-2012 o 18:29

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    to są właśnie korektory siły hamowania. ( jeden z trzech rodzajów) Tylko ciekawi mnie czy można zamieniać je na inne.
    Jeżeli wszystkie trzy rodzaje były montowane w tym samym modelu auta i pasują to chyba można je zamienić.
    Nie wiem na jakiej zasadzie działają korektory montowane na przewodach, bo te na belce (przynajmniej w fiatach) regulują ciśnienie w przewodach hamulcowych w zależności od obciążenia tyłu auta.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Nie wiem na jakiej zasadzie działają korektory montowane na przewodach, bo te na belce (przynajmniej w fiatach) regulują ciśnienie w przewodach hamulcowych w zależności od obciążenia tyłu auta.
    Już Ci mówię - one tłumią tylko, obniżają ciśnienie podawane na tylne koła i tylko tyle. Tak więc z korekcją aktywną nie ma to nic wspólnego - ew. można nazwać to korekcją pasywną
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    można nazwać to korekcją pasywną
    I o to mi chodziło
    Podsumowując.
    Czyli pasywnych raczej bez mniejszych bądź większych przeróbek nie da się zamienić z aktywnymi.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No bez przeróbek najprawdopodobniej nie ale może być tak, że dane auto ma mocowania pod korektor na belce.. Tyle, że to wszystkie wężyki, rurki itp.. Ogólnie te tłumiki to jedna z głupszych rzeczy jakie widziałem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ogólnie te tłumiki to jedna z głupszych rzeczy jakie widziałem
    No skoro to działa tak jak piszesz to można też zagnieść przewód hamulcowy i też mniej płynu pójdzie na cylinderek.
    Prawdziwy korektor tak jak napisałem wyżej reguluje ilość płynu na cylinderki w zależności od obciążenia tyłu auta, i to ma sens. A takie stałe zmniejszenie ilości przepływającego płynu to tylko pseudo korekcja.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    można też zagnieść przewód hamulcowy
    Chyba bym tak nie ryzykował. Ciśnienie jest tak duże że zagnieciony przewód z czasem może pęknąć.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pozatym te dławiki one są trochę sprytniejsze.. Chyba trochę działają na zasadzie regulacji ciśnienia (są w nich ruchome elementy, sprężyna itp).. Tak czy inaczej to jakaś masakra tak korygować siłę hamowania
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Najgorsze jest to że one w ogóle nie wyglądają jak element którego funkcje spełniają.


 

Podobne tematy

  1. Korektor siły hamowania
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-11-2013, 14:29
  2. Droga hamowania
    Napisany przez radiwa na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2011, 22:16
  3. Czy do się zamienić skrzynie?
    Napisany przez Lech na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-07-2011, 18:44
  4. Korektor siły hamowania Odratowanie
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-03-2011, 21:01
  5. [ukł. hamulcowy] korektor siły hamowania
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-09-2009, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat jaki rodzaj korektora hamowania

korektor hamowania

jaka funkcje pelni korektor hamowania

korektor sily hamowania

korektor hamowania punto 1.1

typy kolektorow sil hamowania

kolektor hamowania punto

korektor hamowania zasada hamowania

fiat palio weekend zasada dzialania kolektora sily hamowania

korektor hamowania punto 1

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl