Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    ewa
    ewa jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    61
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Sedici
    Rocznik
    2010

    Czy fiat panda dla kobiety to bezpieczne auto ....

    Witam wszystkich , bardzo proszę o wasze o pinie gdyż mam okazje kupić w atrakcyjnej cenie fiata Pande z 2006r dla córki jednakże obawiam się o jej bezpieczeństwo



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Auto jak auto.. Nie jest to mercedes ml ale zapewnia wg. mnie w miarę bezpieczną jazdę.. W każdym aucie można mieć wypadek i coś sobie zrobić, a panda nie jest wcale jakimś niebezpiecznym dupowozem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    47
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Cytat Napisał ewa Zobacz post
    Witam wszystkich , bardzo proszę o wasze o pinie gdyż mam okazje kupić w atrakcyjnej cenie fiata Pande z 2006r dla córki jednakże obawiam się o jej bezpieczeństwo
    To znaczy, w jakim sensie obawiasz się o bezpieczeństwo?
    Czy że sobie nie poradzi z prowadzeniem auta? Panda prowadzi się bajecznie łatwo, bardzo prosto także się nią manewruje; widoczność w każdym kierunku jest wzorowa. Hamulce są także bardzo skuteczne. Tyle o bezpieczeństwie czynnym.

    Co do bezpieczeństwa biernego to myślę, że jest całkiem dobrze jak na klasę wielkościową samochodu. Oczywiście nie będzie tak odporna jak limuzyna, chociaż kto wie... U nas jeździ całkiem sporo limuzyn poskładanych z trzech innych i przystanku autobusowego, więc zapewne bezpieczniej jednak będzie w Pandzie, która często posiada dobre poduszki powietrzne a nie ich atrapy wypchane gazetami

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Fiat Panda | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
    Tu masz test euro ncap - można sobie porównać jak wypadają inne auta. Panda nie jest najnowszą konstrukcją i ciężko ją porównywać z auatami np. z 2012 roku, ale jest jakiś odnośnik..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    47
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Fiat Panda | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
    Tu masz test euro ncap - można sobie porównać jak wypadają inne auta. Panda nie jest najnowszą konstrukcją i ciężko ją porównywać z auatami np. z 2012 roku, ale jest jakiś odnośnik..

    The Panda's body is strong and stable.
    , czyli nie jest źle.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    W porównaniu do aut z tego okresu bezpieczeństwo jest na dobrym poziomie, ale jak sie wpadnie pod pociąg to nawet ML nie pomoże...
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    CBY/SLS
    Wiek
    47
    Postów
    70
    Auto
    Punto 90 ELX (1,6), Panda 1,2 Emotion
    Tak zasadniczo, to jakby chcieć być szczerym, to wiarygodne mogą być co najwyżej wyniki testów NCAP aut zaprojektowanych i wyprodukowanych gdzieś do roku 1995, gdy jeszcze nie znano specyfikacji tych testów i nie dało się auta zaprojektować specjalnie pod nie. Te auta wychodzą w tych testach, jak wychodzą - po prostu inżynierowie próbowali zaprojektować auto tak bezpieczne, jak to było wówczas możliwe przy akceptowalnej dla księgowego koncernu cenie.
    Skoro ogłoszono założenia nowych testów zderzeniowych, projektanci zaczęli budować samochody tak, aby jak najlepiej radziły sobie podczas testów, bo wiadomym jest, że całkiem duża grupa klientów kupuje dane auto właśnie dla tych gwiazdek. Gdyby któraś firma projektowała auta tak jak wcześniej, starając się zbudować auto rzeczywiście bezpieczne ale nie preparując go specjalnie pod testy, wypadła by szybko z rynku, gdyż w przeciwieństwie do tych, co tak robią nie uzyskałaby nigdy kompletu gwiazdek.
    Przypomina to trochę sytuację dwóch studentów na egzaminie: jeden zakuwał cały semestr, drugi balował ale dostał wcześniej listę z wszystkimi pytaniami egzaminacyjnymi. Który uzyska lepszą ocenę? Oczywiście ten, który znał wcześniej pytania, ale wcale to nie oznacza że jego wiedza jest większa.
    Tezę tą potwierdzają amerykańskie testy zderzeniowe samochodów europejskich z ubiegłego roku, w których zmieniono nieco parametry testu. Okazało się, że nasze "pięciogwiazdkowce" w takim teście pogięły się jak puszki po najtańszym piwie z "Biedronki" a wraki które po nich pozostały doprowadziłyby do skrajnego załamania nerwowego nawet polskiego blacharza - cudotwórcę, który potrafi zrobić przecież nawet "Golfika nówkę sztukę niebitą, garażowaną i mało jeżdżoną" nawet ze zmielonej niemieckiej wiaty przystankowej...
    Inny test, tym bardziej brutalniejszy, odbył się w GB dwa lata temu, gdy kobitka stuknęła swoim "pięciogwiazdkowcem" z prędkością znacznie niższą niż podczas testów w zaparkowane auto. Teoretycznie powinna z niego wyjść bez zadrapań, a w aucie... zimny trup. Linia obrony koncernu (francuskiego) była dość mętna, tłumaczono że kierująca miała trochę nadwagi (tu macie pisemny dowód na to, że jednak nadwaga szkodzi a nawet prowadzi do śmierci), w końcu sprawę wyciszono - jak wiadomo, wszystko ma swoją cenę.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Czy fiat panda dla kobiety to bezpieczne auto ....

    Hubertus dobrze pisze że auta są dziś produkowane typowo pod testy.. Wcale nie powiedziane, że w takiej czy innej sytuacji drogowej wyjdzie auto dobrze..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    51
    Postów
    75
    Auto
    Punto I, 1600
    Kup Volvo, życie jest bezcenne. Nie oszczędzaj na córce.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał promokator Zobacz post
    Kup Volvo, życie jest bezcenne. Nie oszczędzaj na córce.
    Tekst jest mocno przeterminowany, dziś volvo nie wypada jakoś lepiej od innych aut..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Panda 1.1 i 1.3
    Rocznik
    2004 , 2005
    Wszystko zależy czy kogoś stać na "bezpieczne" auto ja jeżdżę dwiema pandami słabszą i silniejszą i wiem że koszty eksploatacji są naprawdę niewielkie, a przy porządnym wypadku ten segment aut i tak nie gwarantuje 100% pewności, a przy stłuczce nie raz widziałem że panda miała mniejsze szkody od innych. A jeżeli kupujesz auto córce i wiesz że będzie jeździła jak czołgiem to lepiej nie kupuj albo kup jej coś wielkiego wtedy "powinna" być bezpieczna

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Faktycznie Hamer albo chociaż jakieś Q7 z racji gabarytów i masy jest bezpieczniejsze
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Fakt faktem że kobiety jeżdżą bezpieczniej od nas więc bym się nie bał. Wsadziłem kij w mrowisko? I bardzo dobrze. Udział kobiet w poważnych wypadkach, czyli gdzie ktos ucierpiał, to ledwie kilka procent. To są oficjalne dane.
    A w pandzie II się siedzi wysoko jak w dostawczaku niemal więc widocznosc niezła, wszystko jest pod ręką (lewarek pokrętła etc) - kobieta to doceni. ABS standardem. Ino na zakrętach trzeba zwalniac na seryjnym ogumieniu gdyż auto jest wysokie i wąskie (co w miescie staje się zaletą).
    Z benzyniakow lepszy będzie 1.2. Spalanie to samo a dynamika lepsza.
    Pomyslałbym o fiacie 500. Konstrukcyjnie autko jest oparte na pandzie ale ma bardziej kobiecą budę i jest lepiej wyposażone. W pandach często brak wspomagania czy centralnego zamku. Oraz gniazdka czy otwierania bagażnika z kabiny (ostatniego nawet wbogatszych wersjach).
    Wg. mnie praktyki i rozsądku nie zastąpi nawet najbezpieczniejsze auto.

    Pochwal się nowym nabytkiem.

    Panda Club Polska • Zobacz wątek - Ostry wjazd na Pandę, czyli topic w którym się żalimy. - trochę przesadnie niekiedy ale dużo prawdy tu jest.
    Ostatnio edytowane przez ciril ; 22-02-2013 o 08:35

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    Inowrocław [CIN]
    Postów
    23
    Auto
    Punto I 73 ELX 5D LPG
    Rocznik
    1995
    Moim zdaniem Panda idealna. Biegi lekko wchodzą, sprzęgło również, widoczność do tyłu świetna, duże lusterka, wysoka pozycja za kierownicą, mocne wspomaganie, oszczędne i trwałe na LPG silniczki, proste w naprawie niczym cep. Koszt części śmieszny.
    A czy martwić się bezpieczeństwem biernym? Hmm... nie ta klasa auta i nie ten rocznik.

    Moja Kropa - http://fiatpunto.com.pl/topic30142.html
    Walka z rudą lato 2012 - http://tnij.com/remont601
    Wydech 125p - http://www.youtube.com/watch?v=DVi00gGiSXY


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2012, 16:14
  2. Bezpieczne poróże autostradą
    Napisany przez lukq na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-07-2011, 18:14
  3. Nowy Fiat Panda według Auto Bild
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-07-2011, 15:14
  4. Bezpieczne czy nie......
    Napisany przez RPW_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-08-2010, 22:04
  5. Kobiety za kółkiem
    Napisany przez bikmak na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-02-2010, 15:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat panda dla kobiety

panda bezpieczenstwo

fiat panda testy zderzeniowe

fiat punto czy panda

fiat panda dla kobiet

fiat punto czy fiat panda

fiat panda bezpieczenstwo

fiat panda czy fiat puntofiat panda crash test wynikifiat panda ii bezpieczenstwoczy panda jest bezpiecznym samochodemfiat panda czy puntoczy fiat panda 2 to bezpieczne autopunto czy panda forumfiat panda dla kobiettczy fiat panda jest bezpiecznym autemfiat panda 3 forum czy puntopunto czy pandafiat panda dla kobiety forumfiat panda czy jest bezpiecznywszystko o pandzie z2006rbezpieczne auto dla kobiety

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl