Kiedy włącza się turbo w JTD?
Przy jakich obrotach powinienem czuć ową moc?
Pytam się bo walczę z silnikiem ( marchewka)
To jest widok strony w wersji do druku
Kiedy włącza się turbo w JTD?
Przy jakich obrotach powinienem czuć ową moc?
Pytam się bo walczę z silnikiem ( marchewka)
okolo 3.000 obr/min
Koledzy szanowni, apeluje o nie pisanie takich bzdetów, po raz kolejny zresztą .... nie ma czegoś takiego że turbo się włączna, ono pracuje cały czas tylko od pewnego zakresu obrotów daje odczuwalny efekt.Cytat:
Napisał ropa2
Późno, w JTD CF2 około 2,2-2,5k obr/min powinno już ładnie ciagnąć a w CF3 kop powinien być od 1,8-2k obr/min.Cytat:
okolo 3.000 obr/min
Przepraszam,źle zadane pytanie.
Cytat:
Późno, w JTD CF2 około 2,2-2,5k obr/min powinno już ładnie ciagnąć a w CF3 kop powinien być od 1,8-2k obr/min.[/quote]
Nie rozumie co to CF2 lub CF3 ?
zgadza sie Hipo kopyto jest tak od 2.000 obr/min ale jakos tak od tych okolo 3.000 szybciej sie juz wkreca w gore jak od tych 2.000 ob/min wiec dlatego tak stwierdzilem :P
[size=2][ Dodano: 2009-06-12, 18:34 ][/size]
CF2 Turbina montowana w JTD 105
CF3 Turbina ze zmienna geometria lopatek montowana w JTD 100 i 110
Odmiana silnika, kolega nie do końca ma racje twierdząc ze dotyczy ono turbiny, owszem sprężarka jest inna ale jeszcze pare rzeczy, inny komputer, inny zawór EGR, inne kolektory.Cytat:
Nie rozumie co to CF2 lub CF3 ?
[size=2][ Dodano: 2009-06-12, 22:46 ][/size]
Wygrzebałem jeszcze wykresik JTD, widać wyraźnie ( ;) ) gdzie silnik osiąga maksymalny moment a to daje się odczuć jako ostre przyśpieszanie własnie.
http://fiatforum.com.pl/uploads/wykres.jpg
Alfa 2,4jtd zaczyna ciągnąć od 1800 a po zalaniu werwą już od 1500 obr/min. jest odczuwalny efekt mocy.
Paliwo nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o turbinę, poza tym kolego Mirek2 - odgrzewasz 2 letniego kotleta ;)
Kotlet kotletem ale jeśli wyczerpiemy temat może pomoże też innym użytkowanikom w przyszłośći
Turbina pracuje cały czas a jej praca jest tym bardziej efektywana im wiecej spalin ja napędzi.. na wolnych obrotch rzecz jasna za dużo tego nie ma ;) największe jej efekty widać i czuć gdy tłoczy do komory spalania powietrze pod odpowiednio wysokim ciśnieniem tj. od ok. 0,5 (chociaż to umowna granica i chce tylko jakoś to podkreślić że nie od startu silnika) do 1,2bar w przypadku fiata JTD CF2. Sterowanie doładowaniem zależy od wielu czynników tj. obrotów, obciążania silnika, dawek paliwa itp. inaczej tłoki spłynęłaby do miski olejowej.
Ciągłe stałe doladowanie lub od jakiegoś momentu może dawać kompresor ale on napędzany jest mechanicznie paskiem połączonym z wałem silnika.
Co do "włączania turbo" kazdy silnik ma inna charakterystykę dlatego jedyne co można sprawdzić to poziom doładowania podczas jazdy na drodze, bo jedna osoba moze stwierdzić że super przyśpiesza od jakiegoś momentu inna ze auto wcale nie jedzie.. tak mamy czarno na białym prace genialnego elementu jakim jest turbo :lol::wink:
Co do marchewy to bardziej mozna szukać przyczyny w systemie wtryskowym niż wadliwej turbinie.
Turbo pełną mocą dmucha w granicach 3tys obrotów.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
a u mnie w CF2 równo ciągnie od samego dołu do ok 2700 obrotów... potem czuć spadek mocy :) dodam ze EGR mam zaslepiony
u mnie zauważalny przyrost mocy widac od ok 1800-2000obr wtedy autko zaczyna ładnie jechać i jest elastyczne powyżej tego poziomu. Dodam że nie mam kata ani EGR, nawet odme mam wolną :)
jacjacek a jak z spalaniem u Ciebie bez tych pieknych dodatków? ;p
Żadnych złych objawów..
po wycięciu kata na początku troszkę bardziej dymiłem ale zaraz wszystko sie przepaliło i jest w normie
po zaślepieniu Odmy wydaje mi się że dolot mam czystszy
EGR zaślepiłem profilaktycznie.
Auto po wszystkim wydaje mi się bardziej elastyczne i chyba lepiej zbiera się powyżej 90km/h, ale to może być tylko moje odczucie i nie mam jak tego zmierzyć.. przymierzam sie do montażu MBC i delikatnego czipu
Spalanie 90%trasa wynosi mi 4,2 - 5,5L w zależności od stylu jazdy i miejsca gdzie tankuje
jacjacek ale nawet w książce obslugi jest napisane ze max moment jest dostepny miedzy 1500 - 2500 obrotow;p jak bede mial czas to wrzuce to
1750-3500obr tam jest staly maksymalny moment obrotowy, więc 2500 to dopiero połowa możliwości , co widać na wykresie który wrzucony jest na początku wątku. Ja subiektywnie czuje przyśpieszenie od ok2000 (więc prawie zgodnie z danymi na wykresie) może dlatego że wtedy większą jest też moc która również rośnie do końca.
Zrób logi i przyjrzyj się autku powinno odzyskać pełną moc i bedziesz duzo bardziej zadowolony z jazdy, u mnie nie chciał jechać przy wyższych obrotach gdy miałem uszkodzony przepływomierz ale to tylko takie gdybanie
Skoro już tak prawimy to powiem, że w mojej Bravie już od dłuższego czasu jest tak, że od 1800 obr/min zaczyna pięknie jechać, a potem przy ok. 3000 obr/min czuć delikatną pauzę, przyspiesza, ale delikatnie wolniej, czuć takie przydławienie za każdym razem (szarpnięcie).
Marcin91 to podobnie jak u mnie tylko przy ciut innych obrotach... i tak kocham swoją maryśke i nie zamieniłbym jej na nic innego :)
u mnie był lekki dołek.. przy nieszczelności w dolocie tj pęknięty wąż dochodzący do turbo. Chyba że jesteście jeszcze bardziej przewrażliwieni niż ja i szukacie dziury w całym zamiast cieszyć sie z jazdy :). Bo ja osobiście odkąd mam bravure bardzo polubiłem ten silnik