To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Problem z mocą -
Problem z mocą
Dzień dobry, mam taki problem z Cromą a więc rano kiedy jadę do pracy w miarę się zbiera z dołu. Jak pojeżdżę po mieście i osiągnie temperaturę roboczą robi się muł tak do 2000 obr. Po przekroczeniu wartości dostake kopa, ale przy zmianie w automacie z 2 na 3 i z 3 na 4 jest dziwny odgłos i trochę szarpie autem dodam że jak spokojne jadę i powoli wchodzą obroty jak szybko przejdzie 2000 obe. To tego odgłosu niema i szarpnięć. Dzisiaj jak jechałem na ryby raczej było ok mulasta tak nie była ale szału też nie było. Wracając zdecydowałem się na autostradę trasa ok 5 km dałem w palniktak do 4000/4500 i wyskoczył błąd P010F ale moc się poprawiła kopa dostała od dołu do samego domku aż miło było jechać ale do czasu jak zobaczyłem z tyłu kopcenie. Kopcenie było tylko co prawda po karzdorazowym przekroczeniu 2000 obr. Lub dłuższym postoju na światłach. Pod garażem sprawdziłem wszystkie przewody jest ok. Na kopie wyskoczyła jakiś tydzień temu przepływa. Skasowana i był spokój. Obstawiam gruchę na turbo marzę już słaba, nalatane już 250 000 km turbo trochę spocone od oleju ale bez przesady. Zastanawiam się nad przepływką bo ten P010F to raczej to. Po skasowani i dodawaniu gazu już nawet dymka nie puściła. Ale czy z brakiem mocy ma to coś wspólnego nie wiem, dodam że jak jest silnik rozgrzany i zgaszę go i po dłuższego ej chwili odpalę jeszcze ciepły to nawęd pod górkę o nachyleniu 7 stopni jak stanę i chcę ruszyć nie daję rady. Może jakieś sugestie. Mam zamier wymienić gruchę, ale czy to ma na pewno sens?
-
Błąd wskazuje przepływomierz, zachowanie auta w zasadzie również wskazuje ten sam problem.
-
Osobiście stawiał bym na emerycką jazdę i zatkany EGR oraz zapieczone kierownice w turbinie jak i zawalony kolektor..
Proponuję zacząć od EGR-a i dokładnie go wyczyścić oraz przepolerować rdzeń cewki a następnie przepalić auto ..
Kopcenie może wynikać z wypalania tego co jest w dolocie. Przy okazji sprawdzić co jest w dolocie do EGR-a ...
Błąd przepływki może wynikać z bilansu powietrza zasysanego przez kolektor a tym przechodzącym przez filtr powietrza i przepływkę który się nie zgadza z mapą..
Zawsze możesz odłączyć przepływkę i sprawdzić jak się auto zachowa..
-
Dziękuję za podpowiedzi w poniedziałek zajmę się przepływką, a w razie nie trafienia będę działał dalej.
-
A więc dzisiaj podmieniłem przepływkę z innego auta, efekt wyraźnie lepiej ale szału niema. Po odpięciu kostki kop jak od nowości, Croma zbiera się że aż miło, ale błędu nie wywaliło wcale, co prawda sprawdzałem obd2 na tel. Chińskim badziewiem. Zamówiłem nową org. Bosch. Mam pytanie po wymianie trzeba jakąś adaptacje kompem zrobić? Podejżewam że tym obd2 nic nie widać a po podłączeniu kompa wyjdzie wszystko.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
lisekg Osobiście stawiał bym na emerycką jazdę i zatkany EGR oraz zapieczone kierownice w turbinie jak i zawalony kolektor..
Proponuję zacząć od EGR-a i dokładnie go wyczyścić oraz przepolerować rdzeń cewki a następnie przepalić auto ..
Kopcenie może wynikać z wypalania tego co jest w dolocie. Przy okazji sprawdzić co jest w dolocie do EGR-a ...
Błąd przepływki może wynikać z bilansu powietrza zasysanego przez kolektor a tym przechodzącym przez filtr powietrza i przepływkę który się nie zgadza z mapą..
Zawsze możesz odłączyć przepływkę i sprawdzić jak się auto zachowa..
Co prawda 80% to u mnie miasto ale gdzie mogę to przycisnę, średnio raz w tygodniu trasa Szczecin Gryfino na rybki staram się ją na autostradzie przegonić tak ok. 5km. Zawsze coś. EGR czyszczony jakieś 8 miesięcy temu, syfu niewiele rdzeń zrobiony, przepustnica też czyszczona razem z puchą troszkę oleju było. Zaślepki wstawione z otworami. Myślę że tak jak kolega mówi o różnicy przepływu, to raczej po opięciu przepływki też by był problem, a zbiera się pięknie, mogę się mylić.
-
W jtdm 8v po odpieciu przepływki dopiero po jakimś dystansie czy tam kilku odpaleniach wyrzuci bład na desce. Jeździc oczywiście sie da. Bez przepływki EGR jest na 4% tylko otwarty wiec automatycznie nie dostają sie spaliny i tym samy temp. powietrza jest mniejsza i lepiej sie spala. Z moich doświadczeń wynika że sam EGR jak działa to prawie o 10 stopni podnosi temperature w dolocie wiec jest różnica. Tempomat też nie działa i to jest kolejna niedogodność. Napisz jak bedzie po wymianie przepływki bo sam jestem ciekaw
-
Oczywiście, tylko zastanawiam się bo mam dwie Cromy ja z automatem a syn jeździ manuałem te same silniki 1.9 jtdm. Podmieniłem przepływkę i było lepiej ale szału nie było. Czy to wina że trzeba adaptację przeprowadzić morze też ma już słabą przepływkę. W sumie dziwny odgłos między 2 a 3 a 4 biegiem zniknoł i niema szarpania. Zamówiłem nową zobaczę. A może sonda lamda, w sumie sam nie wiem. Popatrzę podmienię zobaczymy.
-
Z wymianą gruchy to też nie tak do końca hop siup bo dużo roboty i nie koniecznie plug&play bo może być potrzeba regulacji sztangi. Ogólnie to dobrze mieć laptopa choćby z piratem Multiecuscan i troche nim powalczyć z diagnostyką
-
Po wymianie przepływki wystarczy odłączyć akumulator na kilka minut aby na nowo komputer się zaadaptował.
Jeżeli kupować przepływkę to tylko oryginał i to w miejscu gdzie ma się pewność że nie dostanie się podróbki :!:
Po odłączeniu przepływki komputer/sterownik silnika przechodzi na mapę awaryjną i ustawia silnik na "sztywno" z ominięciem niektórych czujników. U ciebie raczej to nie będzie przepływka, polecam podłączyć komputer i zrobić dobra diagnostykę bo szkoda twoich $$$$$ na wymianę tego i owego.. Nawet lepiej do ASO podjechać jak nie masz oprogramowania/komputera /OBD... tylko na diagnostykę....
-
Przepływką wymieniona o niebo lepiej błędy były. Decyzja jeszcze padła na WYWALENIE EGR. Doś tego dziadostwa w aucie, bo w sumie raz jest ten dziwny odgłos na 2 i 3 koło 2000 obr. Raz niema, a i tak przymierzałem się do wywalenia go. Morze ktoś polecić fachmana w Szczecinie od wyprogramowania EGR?
-
Kurcze może i ja sie skusze na tą przepływke.....
-
Cytat:
Napisał
malec17 Kurcze może i ja sie skusze na tą przepływke.....
Ja nim wymieniłem to najpierw podmieniłem z drugiej Cromy bo mam dwie i wtedy okazało się że przepływka.
-
Dla zainteresowanych powyższym problemem, a więc byłem w trasie przeszło 2000 km przejechane egr wyczyszczony, overbox wyczyszczony, przepływką wymieniona szarpanie po pewnym czasie wrzuciło między 1800 a 2200 obr przy delikatnym dodawaniu gazu. Decyzja w trasie po przejechaniu 600 km wypiłem przepływkę i szarpanie ustało. Podpiełem kompa i okazało się że na odpiętej przepływ e egr zamknięty na 4% i stoi sztywno. Tak więc egr do wyprogramowania. Czyszczenie daje radę na chwilę.
-
Cytat:
Napisał
Fibol Dla zainteresowanych powyższym problemem, a więc byłem w trasie przeszło 2000 km przejechane egr wyczyszczony, overbox wyczyszczony, przepływką wymieniona szarpanie po pewnym czasie wrzuciło między 1800 a 2200 obr przy delikatnym dodawaniu gazu. Decyzja w trasie po przejechaniu 600 km wypiłem przepływkę i szarpanie ustało. Podpiełem kompa i okazało się że na odpiętej przepływ e egr zamknięty na 4% i stoi sztywno. Tak więc egr do wyprogramowania. Czyszczenie daje radę na chwilę.
Typowy objaw zacierającej się cewki w EGR lub samego zaworu... Czyszczenie u mnie pomaga na 25 tys km :cool: przynajmniej od takiego przebiegu tam nie zaglądałem bo nie widze potrzeby :cool:
-
Moim zdaniem najlepiej wyprogramować i zaślepić. Ale można pokusić się również o częściową zaślepkę, zawsze to mniej syfu trafi.
Ja osobiście w każdym aucie staram się zaślepić EGR. W Cromie jest zaślepiony.