Cześć,
potrzebuje zdjęcia kolektora ssącego z fabrycznymi nawierconymi wkrętkami pod lpg, może ktoś posiada wśród tych co sami ogarniają swoje auta;-)
To jest widok strony w wersji do druku
Cześć,
potrzebuje zdjęcia kolektora ssącego z fabrycznymi nawierconymi wkrętkami pod lpg, może ktoś posiada wśród tych co sami ogarniają swoje auta;-)
Załącznik 36828
Załącznik 36829
Dostepny do kupienia na olx ;)
Widziałem go, na wykonanie fabryczne to słabo mi to wygląda. Wygląda na to jakby kolektor do 1.4tjet był standardowy i był wiercony dodatkowo w fabryce do aut z lpg, a nie podczas procesu produkcyjnego takiego kolektora tak jak np w Oplach.
No bo przy produkcji tipo jest taka mała komórka obok zakładu- coś na wzór portierni, i siedzi sobie tam taki Janusz z Sebixem, mają swoją wiertarkę i imadło i na potrzeby fabryki ileś tam kolektorów wiercą. Sebix nawet pracuje w zakładzie coby mieć rozeznanie dla Janusza ile kolektorów na przyszły tydzień trzeba dłubnąć.....:palacz:;)
No jeszcze jest Zdzisiek który wprowadza to wszystko nadając nowe numery w eperze
Zakupiłem ten kolektor, wkrętki są wkręcone bez kleju kręcą się luźno:cool: Kolektor na pewno jest lepiej nawiercony niż mój, w moim wkrętki lpg są zamontowane 10cm od wtrysków PB [ tak jak im podeszła wiertarka w serwisie BRC];-)
Witam,
odświeżam temat dla potomnych. Tamten kolektor zwróciłem, nie miał nic wspólnego z fabrycznym kolektorem dedykowanym pod fabryczną instalację lpg w Fiacie Tipo 1.4tjet:rolleyes: Udało mi się zakupić kolektor z Tipo 1.4tjet które posiadało fabryczną instalację LR. Nr fabryczny tego kolektora to 55264155. Fabryczny kolektor posiada fabryczne króćce na przewody elastyczne DN6 łączące ww. wymienione króćce z wtryskiwaczami lpg. Kolektor ten posiada dodatkowy króciec pod podciśnienie kolektora które jest niezbędne do podłączenia do instalacji lpg. Czyli wszystko na etapie projektowania samochodu zostało uwzględnione. Na pewno pomiędzy kolektorem standardowym a tym dedykowanym pod fabryczną instalację lpg jest różnica w postaci innej listwy wtryskowej [nr fabr: 0280 151 301] i wtryskiwaczy. Różnica w samej listwie to inny rozstaw śrub mocujących, również same wtryskiwacze PB są różne prawdopodobnie o innym wydatku. Udało mi się zakupić z kolektorem fabryczne wtryskiwacze PB z wersji z lpg. W nowej listwie PB podmienię wtryskiwacze na moje obecne, budowa i sposób mocowania prawdopodobnie jest taki sam. Piszę że prawdopodobnie, bo dopiero wstępnie zrobiłem rozeznanie. Na dniach będę próbował zamontować ten kolektor w miejsce mojego, z przełożeniem reszty gratów. Czy będzie pasować to się okaże, poinformuje jak będę po zabiegu:smile: Dodam tylko od siebie że przewody elastyczne w fabrycznej instalacji lpg LR mają przewody elastyczne łączace króciec kolektora z wtryskiwaczem lpg z rozrzutem 18cm na 1cylindrze i 8cm na 3 cylindrze:tongue Przewody elastyczne specjalnie wyprofilowane żeby ułatwić proces montażu na linii a nie względy techniczne. pozdrawiam
Załącznik 37067
A już pewnie wszyscy zaczęli psy wieszać że w tym fabrycznym LPG to turek nożyczkami dziury wierci gdzie popadnie a potem dysze bez kleju wkręca
Full profeska. A powiedz mi ile taki kolektor kosztuje? Kupiłeś w
ASO?
Kolektor z listwa wtryskową używany z rozbitka za 200zł, auto miało podobno przejechane 10kkm. Właściciel warsztatu powiedział mi że wtryski lpg LR z tego auta sprzedał od razu za 800zł. Widocznie jest popyt na towar.
Nowe moze i kupisz ale takie z tjet LPG to facet płakał jak sprzedawał za tyle haha :) ;)
A więc tak, konwersja się udała. Kolektor poza inną listwą wtryskową i wtryskiwaczami, posiada inny wspornik na przewody paliwowe oraz dodatkowy króciec DN6 na podciśnienie do reduktora lpg. Tak to pasuje bez problemu. Fabryczne króćce pod wtryskiwiacze lpg są rozmiaru DN6 również. U siebie zakładałem tzn. przekładałem z starego kolektora wtryskiwacze Barracuda na pojedyńczych adapterach. Wszystkie przewody łączące kolektor z wtryskiwaczami lpg zamontowałem o równej długości ~50mm. Lekkiej modernizacji podlegał metalowy wspornik łączący kolektor ssący z głowicą silnika. I teraz najważniejsza sprawa, zniknął objaw który mnie zmusił do podmiany kolektora ssącego. Tzn. na wolnych obrotach co parę sekund były wyczuwalne drgania silnika słabo wyczuwalne aczkolwiek wiedziałem że do końca nie jest to prawidłowe. pozdrawiam
Czyli potwierdza się że drobiazgi mają znaczenie. I dlatego na jednych instalkach trzaska dziesiątki tys bez zająknięcia a inne są spierdzielone od pierwszego dnia.
No to super że się udało. Powiedz mi jeszcze jakie wtryski LPG posiadasz. Jakie ewentualnie podejda pod fabryczna instalacje. W ASO mi powiedzieli ze koszt to 450 zł sztuka plus robocizna. Moje są jeszcze ok ale pytam na przyszłość. Wolę wiedzieć jakie kupić.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Problem miałem od początku, auto kupiłem od 1 właścicielki pół roku temu z przebiegiem 16kkm. W drodze powrotnej jak stałem na światłach zauważyłem te drgania, wtedy od razu zmieniłem same wkrętki w kolektorze na kierunkowe. Dużo to poprawiło, aczkolwiek problem pozostał z mniejszym efektem. Tak jeździłem, bo wiecznie czasu nie było do 42kkm które obecnie mam. Zrobiło się trochę luźniej z czasem, więc się uparłem że problem muszę rozwiązać.
W starym 1.2 16v Fire w P2 FL mam tak samo nawiercony kolektor przez serwis montujący lpg, czyli "jak im wiertarka podeszła" i tam jest wszystko ok prawie 200kkm na samym lpg przejechane. Ale auto stare a silnik spełniający normę E3 a nie E6 tak jak w Tipo, inne strategie sterowania zasilaniem, inne czasy wtrysków Pb i itp.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja u siebie zamontowałem wtryskiwacze Barracuda 115nl na pojedyńczych adapterach, obecnie mam zamontowane dysze 2,6mm ale docelowo planuje je wymontować i wyregulować bez dysz. Z obecnymi dyszami przy obciążeniu czasy wtrysków lpg dochodzą do ~21ms czyli do granicy zapętlania wtryskiwaczy. Mam założone dysze ponieważ chcieliśmy wyeliminować same wtryskiwacze lpg, czy na wolnych obrotach nie mają za niskich czasów otwarcia tj. poniżej 3ms. Każde wtryskiwacze mają określoną charakterystykę pracy, przy bardzo niskich czasach pracy wtryskiwaczy lpg może dochodzić do problemu ich nie stabilnej pracy. Do tego Barracuda jest na tyle cicha, że jeśli nie dotyka żadnych elementów w silniku to ich praktycznie nie słychać. Nie to co wtryskiwacze PB w 1.4tjet, u mnie silnik ciszej pracuje na lpg niż na PB. Ja akurat miałem do czynienia jeszcze z produktami AC Stag, wtryskiwacze lpg typ AC W03 są głośniejsze od Barracud, aczkolwiek posiadają możliwość regeneracji. Barracudy nie są rozbieralne. Aczkolwiek oba typy wtryskiwaczy mają bdb opinie, i komplet 4szt wtrysków AC W03 kosztuje ~200pln, natomiast Barracud 115nl ~300zł;-)
Jeśli masz fabryczną instalacje lpg LR. Kwestia jest taka że obecnie chyba tylko ASO ma możliwości żeby się podłączyć do fabrycznej instalacji LR. A zmiana wtryskiwaczy wiąże się z regulacją od podstaw. ASO Fiata raczej Ci nie zaproponuje zmiany typu wtryskiwaczy lpg w fabrycznej instalacji LR na inne niż Med-y. Musisz szukać kogoś kto ogarnia fabryczne instalacje LR w Tipo 1.4tjet. Jak już kogoś znajdziesz, dochodzi kwestia wyboru w sterowniku lpg odpowiedniego typu wtryskiwaczy lpg które chcesz zamontować, żeby ich charakterystyka [m. in. opór elektryczny] był zbliżony do typu które chcesz fizycznie zamontować. Dla przykładu u siebie mam instalacje BRC32seq, w sterowniku nie ma w wyborze wtryskiwacza produktów polskich tj. Barracud i AC W03. W BRC odpowiednikiem polskich Barracud jest zaznaczenie w opcji typu wtryskiwacza wtryskiwaczy Keihin. Barracudy to podobno klony Keihin-ów. W takim ustawieniu Barracudy bez problemu współpracują z sterownikiem BRC.
Mam pytanie dotyczące kolektora. Gość proponuje mi kolektor fabryczny tyle że gniazda, w których Ty masz osadzone wężyki wyglądają podobnie do gniazd wtryskiwaczy benzynowych. Czy w nich czegoś brakuje bo nie widziałem króćców do podłączenia wężyków.
Załącznik 37091
Tak powinny być króćce na przewody elastyczne, poniżej masz zdjęcie kolektora którego zakupiłem przed montażem. Króćce widać bardzo dobrze, być może oferuje Ci z ułamanymi króćcami. One są z plastiku jak cały kolektor, króciec ma średnicę ~6,5mm a otwór centralny gdzie jest podawany gaz ma średnicę 3mm. Więc łatwo policzyć że ścianka króćca ma 1,5-2mm grubości więc trzeba uważać przy demontaży samych org przewodów elastycznych bo przewody są ciasno spasowane, demontaż w niskiej temperaturze tych przewodów łatwo prowadzi do ich ułamania/uszkodzenia.
Załącznik 37093
Sprawa się wyjaśniła. To jest kolektor dla CNG. Być może w te gniazda bezpośrednio aplikowano całe wtryskiwacze.