Witam.
Kupiłem niedawno Mareę i mam problem, ogrzewania brak :( nawet po nagrzaniu silnika. Dodam tylko ze jest to wersja z automatyczna klimatyzacją. Co może być nie tak??? Ratunku bo marznę :/
To jest widok strony w wersji do druku
Witam.
Kupiłem niedawno Mareę i mam problem, ogrzewania brak :( nawet po nagrzaniu silnika. Dodam tylko ze jest to wersja z automatyczna klimatyzacją. Co może być nie tak??? Ratunku bo marznę :/
A zadam pytanie z innej strony.
Czy auto się poprawnie nagrzewa? Jak jedziesz rośnie temperatura na skali do 88-90C i trzyma?
Może wymieniałeś w układzie chłodzenia ciecz?
Czy jest to typowy problem, że działało i nagle przestało?
Nie grzeje wogóle? sprawdzałeś czy jak dasz pokrętło na HI to wtedy czy grzeje ? bo często uszkodzony jest czujnik temperatury i grzanie dziala dopiero jak sie da na max.Cytat:
Napisał wojo985
Może być zapowietrzona chłodnica, zepsuty termostat .
Nawet jak dam na HI to nie grzeje, termostat jest na bank uszkodzony bo jak ją zagrzalem na postoju i zaczałem jechac to zaraz sie wychłodził silnik ale chyba powinno grzac na postoju jak silnik sie zagrzeje??? Mam ją od tygodnia więc nie wiem kiedy był wyminiany płyn w chłodnicy. P.S. tak wogóle to gdzie jest odpowietrznik od ukladu chłodzenia???
Zacznij jak mówisz od termostatu. Termostat powinień trzymać ciągłą temperaturę 88-90C bez względu na panujące warunki na dworze.
A tutaj mała lektura. Wychodzi na to, że są 2 odpowietrzenia na chłodnicy oraz na przewodzie.
Prawdopodobnie jest problem z nagrzewającym się czujnikiem od temperatury wewnętrznej od żarówki podświetenia sterowania nadmuchem
Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
Tylko że jak dasz na HI to ogrzewani olewa czujnik i daje na maksa. Więc w twoim wypadku to bym najpierw sprawdził czy nagrzewnica jest odpowietrzona a następnie dobrał się do silnika sterującego owieraniem zaworu przy nagrzewnicy.Cytat:
Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
próbowałem poszukać tych odpowietrzników ale przy tym silniku jest tako mało miejsca że nie ma jak podpatrzeć gdzie są a co dopiero rękę wsadzić, w Tipo to był luksus dostęp prawie do wszystkiego... :(
Dlatego napisałem "prawdopodobnie", i ja bym zaczął od sprawdzenia czy czujnik nie grzeje się od żaróweczki podświetlenia (i czy w ogóle jest sprawny), a później dalej szukał.Cytat:
Napisał Hipo
Jeżeli natomiast układ jest zapowietrzony, to w przeważającej większości przypadków, temperatura na silniku rośnie i jednocześnie przestaje grzać (dotyczy też jak jest mało płynu) a jak zaczyna grzać to temperatura na silniku maleje.
[size=2][ Dodano: 2008-03-16, 12:18 ][/size]
Odpowietrzniki są dwa.Cytat:
Napisał wojo985
Jeden przy chłodnicy na górze po prawej stronie samochodu;
Drugi przy wężach od nagrzewnicy między silnikiem a ścianą grodziową;
Powinieneś łatwo je zlokalizować, bo są widoczne.
problem rozwiązany. ogrzewania nie bylo bo nagrzewnica była pominieta. podłączyłem i okazało się ze cieknie. teraz tylko ja naprawic
A gdzie cieknie? W Tipo/Tempra był problem w tym, że często pękał zawór nagrzewnicy na mocowaniu i kapało pod nogi.
Całkiem możliwe, że tutaj jest podobny problem.
Gdzie dokładnie woda kapie?
trudno stwierdzic poniewaz trzeba by rozebrac troche deski a nie mam na to sił.
Czy nie cieknie tak z okolic prawej nogi kierowcy :?:Cytat:
Napisał wojo985
Jak tak to 99% zawór :?
W Marejkach nie ma zaworu tak jak w TT , poprostu cieknie z nagrzewnicy lub na połączeniu nagrzewnicy z węzami czyli oringi sztuk dwa do wymiany
No to przepraszam :opanie: brak wiedzy :sciana:Cytat:
Napisał bob96
Jesli nagrzewnica to gorzej, ale jesli tylko oringi to tanio i w miare proste zadanie, tylko rozkrecania troche :lol:Cytat:
Napisał bob96
egon11 masz prawo nie wiedzieć :)
Bardzo dobry manual na temat wymiany nagrzewnicy i oringów jest na http://halny.tatrynet.pl/bbm/
Może wrzucę tutaj, u nas nigdy nie zginie ;)
Jak wyjąć nagrzewnicę w Bravo Brava Marea - Downloads - Fiat Klub Polska
heh dzisiaj rano normalnie mialem powódź :D na szczescie z racji prowadzonej dzialalnosci maszyna do prania tapiercerek byla pod reka, wyssałem wodę i juz jest prawie sucho, po jutrze Maryja idzie do mechanika i wymieni nagrzewnice i termostat oraz klocki,tarcze, lączniki stabilizatora i amortyzatory z tyłu(w jednym posypała się gumka na dole i stuka) i uszczelkę pod pokrywą zaworów, jednym słowem wszystko co trzeba zrobić i bedzie świety spokoj :mrgreen:
Cytat:
Napisał wojo985
No to rozumiem że w bielsku można wyczyścić tapicerkę po promocyjnych cenach dla klubowiczów?? :lol: