Cześć,
ktoś wymieniał lub ktoś się orientuje jaki akumulator jest stosowany w 1.4tjet z S&S z 2017r? Jakie parametry ma mieć akumulator. Tak wiem że na starym są oznaczenia, ale potrzebuje coś poszukać na już jakiegoś aku bo org. padł.
To jest widok strony w wersji do druku
Cześć,
ktoś wymieniał lub ktoś się orientuje jaki akumulator jest stosowany w 1.4tjet z S&S z 2017r? Jakie parametry ma mieć akumulator. Tak wiem że na starym są oznaczenia, ale potrzebuje coś poszukać na już jakiegoś aku bo org. padł.
Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
Steyr, tylko nie rozumiem dlaczego mojego akumulatora nie potrafię nigdy załadować do pełnego. To samo ma syn w Yarisie. Niby ładowanie jest dobre, a ciągle jeżdzi niedoładowany. Mimo iż dużo jeżdzi. Nawet serwis zwrócił na to uwagę. Trasa nad morze i dalej mało.
Na te pytania polecam kanał MR akumulator na yt... dowiesz się nawet więcej...
o kurcze :) ostatnio myślałem o swoim w 500X i też znalazłem moje posty ,popatrzyłem na informacje od producentów i są wprost podane, że gdy był EFB to EFB lub AGM ,a jeśli AGM to tylko AGM . W AVEO miałem AGM i kupiłem EFB (cena robiła swoje wtedy) no i AVEO nie było tak okomputerowane jak te nasze dzisiejsze pojazdy . Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .
Akumulatory klasy HD
Od akumulatorów klasy HD (Heavy Duty – wytrzymałe, do długotrwałej pracy) dla ciężarówek, wymaga się:
• odporności na wstrząsy, 2 razy większej niż wymagają normy europejskie;
• odporności cyklicznej, 4 razy większej niż w akumulatorach standardowych;
• odporności na głębokie rozładowanie;
• długiej „żywotności”;
• wysokiego prądu rozruchowego w niskich temperaturach.
Z powyższych względów, większość akumulatorów tego typu jest wykonywanych jako otwarte, z możliwością uzupełniania wody. To nie brak nowoczesności a konieczność sprostania wymaganiom.
Heavy duty w przypadku mojego akumulatora to tylko ładnie brzmi. Padł po 3 latach i 72kkm nagle i nieoczekiwanie, podjechałem pod sklep 2km od domu wyszlem po 5 min i już nie odjechałem. A rano byłem 50km od domu z 4 miesięcznym synem w szpitalu, jakby się wtedy wysral to byłoby ciekawie. Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V. Ale odpalał bez problemu. Odcinki jezdzone praktycznie min 20km. A od ok 2 tygodni nie działał SS i napięcie ładowania było stałe ok 14V.
Jeszcze sprawdzę zaraz spadek napięcia przy próbie rozruchu czy czasem jakąś masa się nie poluzowała, ale to byłoby dziwne że ot nagle bez żadnych wcześniej objawów.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mój pierwszy HD nie wytrzymał gwarancji, ładował się do maks około 65%.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz? Zamiana na EFB jest ok, tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body. Jeżeli będzie większy prąd rozruchowy, to nic nie szkodzi. Pojemność jest ważna i musi być zbliżona.
Jeżeli na aku byłoby AGM, to sprawa jasna.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze nie tak źle. Ja już przestałem mierzyć...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
60 jak do dizla? U mnie w 1.4 siedzi 72Ah, a altek 150A jak w MJ 2.0 :smile: Prądu nigdy za mało. Kolejny raz ktoś pisze o "nadążaniu ładowania". Przecież teoretycznie musi doładować po rozruchu te same Ah co w mniejszym, więc?
Dziś po 30min prób odpalania za pomocą kabli od Bravo 2 1.4tjet poległem, wku... iony wykrecilem aku i pojechałem innym autem po akumulator. Pan w sklepie sprawdził mi prąd rozruchowy i z 450A przyrząd pokazał 77A[emoji849] Czyli denat. Spektakularnie się skończył, bo wczoraj jeszcze z kabli odpalił. Dziś jedynie laweta lub na pych[emoji38] Zakupiłem aku Varta N60 EFB 60Ah 640A. Wymiarowo w pełni zamienny z org. Oryginalny HD ma 63Ah i 450A. Po wymianie aku auto odżyło od razu. W sumie auto było bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info dla następnych poszkodowanych.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
Zakup przemyślany, mi się przyda.
Pewnie ten za 250, - zeta od chińczyka uruchomi tylko skuter, ale podobnym profi sprzętem, odpaliłem Combo diesela. Stał 10 godzin z włączonymi światłami mijania i aku już nawet nie zapalił kontrolek na desce. Po podłączeniu takiego startera o wielkości 4 paczek papierosów, odpalił od strzała. Nawet nie chciałem próbować, a później zbierałem szczękę z chodnika. :smile:
Steyr w Twoim przypadku napewno nie ale Twoje aku umarło. Ja to kupiłem bo mam dwa auta, fuat mój garażowany, do pracy jadę pierwszy. Drugi astra g żony pod chmurką. Kupione dla żony bo wychodzi do pracy na ostatnią minutę więc po szkoleniu w razie W ogarnie sama bez budzenia sąsiadów. Czy ten za 250 da radę? Nie wiem, kupiłem za 160 na 11.11 a firmie baseus jakoś ufam. Czas pokaże. Po za tym szwendamy się po namiotach, za granicą to jakieś minimum komfortu psychicznego jest.