To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Ciężki rozruch -
Ciężki rozruch
Panowie mam problem z cromą 1.9jtd 150km.Pokazał się błąd turbiny, wyczyściłem czujnik ciśnienia, przepływomierz. Błąd się nie pokazuje ale na zimnym silniku ciężko pali tzn. Trzeba długo kręcić, załapuje i puszcza dopiero po jakimś czasie zapali i już jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
-
Akumulator w pierwszej kolejnosci bym sprawdzil.
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
-
-
Akumulator kreci? Sprawdz spadek napiecia ppdczas odpalania, napiecie na uruchomionym silniku no i na wylaczonym.
Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
-
-
Cytat:
Napisał
Qb11
Panowie mam problem z cromą 1.9jtd 150km.Pokazał się błąd turbiny, wyczyściłem czujnik ciśnienia, przepływomierz. Błąd się nie pokazuje ale na zimnym silniku ciężko pali tzn. Trzeba długo kręcić, załapuje i puszcza dopiero po jakimś czasie zapali i już jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
Jeśli akumulator będzie sprawny i napięcie podczas rozruchu nie będzie spadać poniżej 9V to kolejny krok to sprawdzenie świec żarowych po ich wykręceniu i test "na przelew" wtryskiwaczy paliwa. Obie czynności możesz zrobić sam.
Kolejnym pytaniem jest kiedy był wymieniony filtr paliwa..
-
A jak zapiekła się zmienna geometria to też jest ciężej uruchomić?
-
Cytat:
Napisał
Qb11
A jak zapiekła się zmienna geometria to też jest ciężej uruchomić?
Nie. Jeśli stoi to albo auto nie idzie do 3000 obrotów a potem wyrywa albo idzie do 2000 obr i wywala błąd i ogranicza moc do kolejnego włączenia silnika ( w zależności od tego w jakiej pozycji stoją kierownice turbiny)
W tych silnikach najważniejszy jest układ paliwowy.... Jeżeli nie osiąga odpowiedniego ciśnienia paliwa na szynie CR podczas rozruchu silnika to zaczyna się problem z odpaleniem i to jest 90% wszystkich problemów związanych z odpaleniem. Przyczyn może być wiele od uszczelnień wtryskiwaczy po nastawnik pompy jak i za niskie ciśnienie paliwa za pompa w zbiorniku paliwa, zatkany filtr paliwa....
Zapieczenie się tych kierownic w turbinie na 90% powstaje gdy zaczynają się problemy z układem wtryskowym auta ( za dużo sadzy wynikającej z złego spalania ) - pozostałe 10 % to ciągła jazda emerycka do 2000 obr/min. Ale podstawa to dobra diagnostyka komputerowa silnika i wyczyszczenie EGR-a wraz z polerowaniem jego rdzenia cewki.... A tak na marginesie.. pamiętaj też o klapach wirowych w kolektorze w twoim silniku, które na pewno prędzej czy później oderwą się i uszkodzą silnik :cool:
-
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
-
Tylko napisz nam później, co rozwiązało problem - dla przyszłych pokoleń. :)
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
-
Jak rozwiąże, to napewno napiszę
-
Panowie dzisiaj od spodu dostałem się do sztangi od zmiennej geometrii. Chodzi o to że na zgaszonym silniku zająłem wężyk od zaworu i jak robiłem podciśnienie ustami to sztanga ładnie pracuje. Ale gdy założyłem na zawór i odpaliłem samochód to przy zwiększaniu obrotów zakres w jakim pracuje to jest jakieś 2 może 3mm.podmieniłem zawór overboost i jest to samo. Niby jak zdejme wężyk to podciśnienie z zaworu jakieś jest, wężyk też jest cały. Nie wiem czy to jest prawidłowa jego praca ale wydaje mi się że nie, tylko jaka może być tego przyczyna?
-
Powracam do tematu gdyż dopiero dałem samochód do fachmana w celu wyjęcia klap wirowych i zajęcia się tematem ciężkiego palenia, dzisiaj do mnie zadzwonił i stwierdził że sprawdził kompresję i na trzech cylindrach jest 30 a na jednym 16 no i ogólnie trzeba silnik wymienić. Pojechałem do drugiego który po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje błąd bodajże czujnika ciśnienia paliwa na listwie i ma sprawdzać o co chodzi, kiedy mu powiedziałem o kompresji to stwierdził że przy takim wyniku na jednym cylindrze silnik by kulał i nie miał mocy a on pracuje równo i się ładnie zbiera jedynie w przedziale 1500-2000obr podczas jazdy na trasie potrafi czasami delikatnie szarpnąć. Poza tym stwierdził że przy takiej kompresji jakiś wynik na wtryskiwaczu by wychodził poza normę. I co wy na to?
-
Pojedź do trzeciego to Cię uspokoi, że wszystko OK. Kompresję można sprawdzić po wykręceniu świec ...
-
Cytat:
Napisał
Qb11
Powracam do tematu gdyż dopiero dałem samochód do fachmana w celu wyjęcia klap wirowych i zajęcia się tematem ciężkiego palenia, dzisiaj do mnie zadzwonił i stwierdził że sprawdził kompresję i na trzech cylindrach jest 30 a na jednym 16 no i ogólnie trzeba silnik wymienić. Pojechałem do drugiego który po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje błąd bodajże czujnika ciśnienia paliwa na listwie i ma sprawdzać o co chodzi, kiedy mu powiedziałem o kompresji to stwierdził że przy takim wyniku na jednym cylindrze silnik by kulał i nie miał mocy a on pracuje równo i się ładnie zbiera jedynie w przedziale 1500-2000obr podczas jazdy na trasie potrafi czasami delikatnie szarpnąć. Poza tym stwierdził że przy takiej kompresji jakiś wynik na wtryskiwaczu by wychodził poza normę. I co wy na to?
To szarpnięcie to EGR,temat wałkowały.
Faktycznie dziwne wskazania Ci podal, szkoda że nie zrobił zdjęcia itp. Telefonicznie to mozna niezly bajer wciskać.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Miałem u siebie też problemy z odpalaniem do tego stopnia że rozładowywał o Aku i odcinało skrzynie itd itp. po bardzo długim kręceniu wkoncu odpalał ale kulał. I przez błąd skrzyni nie dało się jechac. Odczekanie aż się zagrzeje zgaszenie i ponowne odpalenie tym razem już od strzała. Wizyta u mechanika (bo wymiana akumulatora nic nie dała) i diagnoza to rozrusznik podobno często siada ( tłumaczył mi co 8 jak ale nie kojarzę już teraz). W każdym razie podziałała regeneracja Croma pali na dotyk.