To jest widok strony w wersji do druku
-
wpada w tryb serwisowy
Witam wszystkich.
Mam problem z fiacikiem, a mianowicie, od pewnego czasu zaczął mi wpadać w tryb serwisowy i kręcić tylko do 2000 obrotów na każdym biegu.
Objawy ma takie, iż podczas drogi dojeżdżam np. do świateł stoję na wolnych obrotach, chce ruszyć i wpada w tryb serwisowy.
Albo jadę na 5 lub 6 biegu, dojeżdżam do skrzyżowania na wolniejszym niższym biegu, skręcam i chce ruszyć i już wpada w tryb serwisowy.
-
Bez diagnostyki komputerowej niewiele można stwierdzić. Jeśli tryb serwisowy pojawia się w niskim zakresie obrotów można podejrzewać zawór egr. Jednak problem może być inny od brudnego filtra paliwa po nieszczelność w dolocie
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Moris 10, na komputerze diagnostycznym pojawił się błąd regulatora ciśnienia paliwa, został wymieniony w dniu wczorajszym, oraz filtr paliwa. i przypadłość jest nadal, ale np. po nocy jak odpala, auto i jadę ok. 20km do pracy rano, fiacik działa bez problemu, potem stoję cały dzień, i po 18 wracam też ok, 20km. to już po 10km. wpada mi w tryb serwisowy, może w sobotę uda mi się podjechać na komputer, albo w poniedziałek. Ale komputer pokładowy pokazuje komunikat, błąd silnika, i pali cię lampka CHECK IN. i dziwna to anomalia skoro rano działa bez zarzutu a wieczorem już szwankuje. Masz jakiś pomysł.
-
1 załącznik(i)
Takie błędy mi wyskoczyły dziś na diagnostyce
P0487 - Pozycja zaworu recyrkulacji spalin ( wartość sygnału poza zakresem maks)
P0490 - Regulacja recyrkulacji spalin Przerwa
P0488 - Pozycja zaworu recyrkulacji spalin ( wartość sygnału poza zakresem min.)
P068A - Akumulator ( napięcie poza zakresem )
P245B - Zawór obejścia chłodnicy układu recyrkulacji spalin ( temperatura za wysoka )
I pytanie co to ten zawór i gdzie go szukać i jak naprawić lub jakie koszty wymiany,
-
Wpisz w wyszukiwarkę zawór EGR
-
Niestety problem z regulatorem spalin jest dalej. Mimo wyczyszczenia i wymycia EGRa. Oraz przepustnicy przy okazji. Problem jest nadal jak był tak jest. Że po wyżej 2000 obrotów działa super. A jak zwolnię i zatrzymam auto, i będzie silnik działał na 800 obrotów. Wpada w tryb serwisowy, i max rozpędza auto do 2000orotów i nie idzie dalej. Jak na sekundę góra dwie zgaszę auto. Problem mija na chwilę do pierwszego zatrzymania auta.
Kto wie co to może być...
-
Ale oprócz części mechanicznej zaworu EGR jest również część elektryczna "cewka" która steruje zaworem czy on a działa ?
-
A tego to nie wiem. nie umiem jej sprawdzić, i jej nie rozbierałem. A jest opcja jej rozebrania i wyczyszczenia...??? Umycia.???
-
Nie wiem jakim programem łączysz się z samochodem ale powinieneś z komputera zrobić test zaworu i wtedy można sprawdzić czy cewka działa będziesz słyszał klikanie w zaworze .
-
KOBRA serwis ma jakiś program na laptopie i z niego sprawdza błędy i kasuje je. A czy może sprawdzić elektrozawór to nie wiem. pojadę po świętach i się okaże. A wiesz może czy tą cewkę się jakoś naprawia jak wyjdzie że nie cyka ... bo nie wiem co lepsze czy ja reanimować czy kupić cały zawór EGR zamiennik za 300zł bo oryginały są po 600-700zł
-
Cewka nie do naprawy .
Poszukaj kogoś na forum co ma Multiecuscana tym programem sprawdzisz czy działa
-
Sprawdz dokladnie skrzynke z bezpiecznikiami ,kolo aku...moze konieczny bedzie jej demontaz i gruntowne czyszczenie (jest rozbieralna).
-
Braval czy skrzynka z bezpiecznikami ma wpływ na EGR i ze się zacina/ wpada w tryb serwisowy. Lub czy możesz wskazać miej więcej który bezpiecznik może być od EGRu aby go przejrzeć i sprawdzić
-
Witam koledzy :) Ogólnie to jestem tu nowy.
Tak jak kolega napisał post to w zasadzie mam to samo co ty, check się świeci pokazuje błąd egr. Jutro jadę na wyczyszczenie go ale mam złe przeczucie że to niestety nie pomoże.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kolego Kowal jakbys się czegoś dowiedzial to pisz, będę wdzięczny za wszystkie informacje
-
Powiem tyle,ze wywalenie tyle bledow na raz, moze byc spowodowane usterką w zasilaniu któregos modułu.Sprawdz w instrukcji, ktore bezpieczniki odpowiadają za centralke silnika i elementy sterujące. Mozesz podmieniąc przekazniki , czarne z czerwonymi, pamietając gdzie co bylo. Mialem podobny kiedys problem ,tez sial bladami ,bez przyczyny.Winny byl bezpiecznik,a wlasciwie brak kontaktu w jego gniezdzie. Dlatego zalecam czyszczenie i konserwacje skrzynki bezp. Sa na znanym portalu fajne przekazniki tzw. mikrozwierne 40A , 12V w niebieskiej obudowie.Polecam kupic ,cos 8 zl za 1 szt. Sa o niebo lepsze od tych "oryginalnych" .Ci co mieli kiedykolwiek problemy z przekaznikami w fiatach , wiedzą o czym pisze.
-
Dzięki Braval za informację, ale sprawdzę dziś te bezpieczniki, i dam znać. Co i jak. odkąd mam Bravke to już przeszło 4lata, nigdy nie było z nią problemów jakiś wielkich, i nigdy do bezpieczników nie zaglądałem bo i po co . hehe ale dziś to przejrzę i poczyszczę. A nóż się uda. Ale i tak pewnie zamówię nowy EGR dla świętego spokoju.
Icemich, czyszczenie EGR to prosta sprawa, jedynie uzbrój się w cierpliwość i dobre narzędzia, torksy, imbusy i śrubokręt, jak nie kombinował nikt wcześniej przy EGR twoim to powinno pójść lekko i przyjemnie. Ja niestety aby odkręcić sam EGR musiałem 1 śrubę torks zeszlifować i wykręcić ja potem żabą, bo jakiś Stasiek w szopie umielił w śrubie zęby i nie szło odkręcić, ale małą szlifierka do drobnych prac i dało rade.
Jak nie będziesz wiedział jak to rozebrać to daj znać powiem krok po krotku.
-
Ja byłem u znajomego wyciągnal egr i sprawdził i ogólnie to był bardzo czysty ale. Od strony cewki pod uszczelkami byk wgl dziwny nalot i tam było bardzo zabrudzone nie wiem czy nie padła cześć elektroniczna tego egr bo poprawy nie ma i wchodzi w tryb awaryjny tak jak wchodził
-
Icemich to musisz zrobić tak jak Braval pisał sprawdzić czy cewka działa, ja jutro jadę aby to ocenić, i te bezpieczniki sprawdzę, a jak nic nie wskóram, to kupie nowy zawór EGR
-
Kowal nie mam jak sprawdzić tej cewki ale patrząc na to że ten egr który wstawił poprzedni właściciel kosztował 200 zł to sądzę że mógł już paść. Egr firmy wrc z jakimiś numerami. Jeżeli był go wymienił na nowy to czy po założeniu nowego powinno już być dobrze czy konieczne jest usunięcie błędu? Check powinien zniknąć czy nadal będzie świeci ale auto będzie już w dobrej kondycji?
-
Icemich, ja dziś wymieniłem EGR na nowy, zamiennik ale dobrej jakości bo w starym cewka coś nie kontaktowała. I mechanik od razu wyczyścił błędy i zrobił ustawienia po wymianie EGR. I mechanik mi mówił że lepiej wykasować błędy, bo one i tak są zapisane w pamięci. Ale że Bravki mają to do siebie że komputer cały czas robi skan błędów, i jak będzie dobrze wszystko to błąd zniknie z deski, jedynie będzie gdzieś w pamięci i powinno działać dobrze.
Oczywiście jest jeszcze jeden problem, ja mam filtr DPF i po wymianie EGR komputer wymusił pracę serwisowa DPFa i musiałem go wypalić aby cały układ był czysty.
I niestety nadal dupa. Bo wpada mi w tryb serwisowy z uwagi żę wyskakuje błąd złe położenie zaworu EGR. i kombinujemy jak to możliwe skoro EGR siedzi na 2 śrubach i nie da się tego spierdzielić.
A jednak nam się to udało. więc walka trwa dalej u mnie.