Witam wszystkich.
Mam problem z fiacikiem, a mianowicie, od pewnego czasu zaczął mi wpadać w tryb serwisowy i kręcić tylko do 2000 obrotów na każdym biegu.
Objawy ma takie, iż podczas drogi dojeżdżam np. do świateł stoję na wolnych obrotach, chce ruszyć i wpada w tryb serwisowy.
Albo jadę na 5 lub 6 biegu, dojeżdżam do skrzyżowania na wolniejszym niższym biegu, skręcam i chce ruszyć i już wpada w tryb serwisowy.
Bez diagnostyki komputerowej niewiele można stwierdzić. Jeśli tryb serwisowy pojawia się w niskim zakresie obrotów można podejrzewać zawór egr. Jednak problem może być inny od brudnego filtra paliwa po nieszczelność w dolocie
Moris 10, na komputerze diagnostycznym pojawił się błąd regulatora ciśnienia paliwa, został wymieniony w dniu wczorajszym, oraz filtr paliwa. i przypadłość jest nadal, ale np. po nocy jak odpala, auto i jadę ok. 20km do pracy rano, fiacik działa bez problemu, potem stoję cały dzień, i po 18 wracam też ok, 20km. to już po 10km. wpada mi w tryb serwisowy, może w sobotę uda mi się podjechać na komputer, albo w poniedziałek. Ale komputer pokładowy pokazuje komunikat, błąd silnika, i pali cię lampka CHECK IN. i dziwna to anomalia skoro rano działa bez zarzutu a wieczorem już szwankuje. Masz jakiś pomysł.
Takie błędy mi wyskoczyły dziś na diagnostyce
P0487 - Pozycja zaworu recyrkulacji spalin ( wartość sygnału poza zakresem maks)
P0490 - Regulacja recyrkulacji spalin Przerwa
P0488 - Pozycja zaworu recyrkulacji spalin ( wartość sygnału poza zakresem min.)
P068A - Akumulator ( napięcie poza zakresem )
P245B - Zawór obejścia chłodnicy układu recyrkulacji spalin ( temperatura za wysoka )
I pytanie co to ten zawór i gdzie go szukać i jak naprawić lub jakie koszty wymiany,
Niestety problem z regulatorem spalin jest dalej. Mimo wyczyszczenia i wymycia EGRa. Oraz przepustnicy przy okazji. Problem jest nadal jak był tak jest. Że po wyżej 2000 obrotów działa super. A jak zwolnię i zatrzymam auto, i będzie silnik działał na 800 obrotów. Wpada w tryb serwisowy, i max rozpędza auto do 2000orotów i nie idzie dalej. Jak na sekundę góra dwie zgaszę auto. Problem mija na chwilę do pierwszego zatrzymania auta.
Kto wie co to może być...
Nie wiem jakim programem łączysz się z samochodem ale powinieneś z komputera zrobić test zaworu i wtedy można sprawdzić czy cewka działa będziesz słyszał klikanie w zaworze .
KOBRA serwis ma jakiś program na laptopie i z niego sprawdza błędy i kasuje je. A czy może sprawdzić elektrozawór to nie wiem. pojadę po świętach i się okaże. A wiesz może czy tą cewkę się jakoś naprawia jak wyjdzie że nie cyka ... bo nie wiem co lepsze czy ja reanimować czy kupić cały zawór EGR zamiennik za 300zł bo oryginały są po 600-700zł
Braval czy skrzynka z bezpiecznikami ma wpływ na EGR i ze się zacina/ wpada w tryb serwisowy. Lub czy możesz wskazać miej więcej który bezpiecznik może być od EGRu aby go przejrzeć i sprawdzić
Witam koledzy Ogólnie to jestem tu nowy.
Tak jak kolega napisał post to w zasadzie mam to samo co ty, check się świeci pokazuje błąd egr. Jutro jadę na wyczyszczenie go ale mam złe przeczucie że to niestety nie pomoże.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kolego Kowal jakbys się czegoś dowiedzial to pisz, będę wdzięczny za wszystkie informacje
Powiem tyle,ze wywalenie tyle bledow na raz, moze byc spowodowane usterką w zasilaniu któregos modułu.Sprawdz w instrukcji, ktore bezpieczniki odpowiadają za centralke silnika i elementy sterujące. Mozesz podmieniąc przekazniki , czarne z czerwonymi, pamietając gdzie co bylo. Mialem podobny kiedys problem ,tez sial bladami ,bez przyczyny.Winny byl bezpiecznik,a wlasciwie brak kontaktu w jego gniezdzie. Dlatego zalecam czyszczenie i konserwacje skrzynki bezp. Sa na znanym portalu fajne przekazniki tzw. mikrozwierne 40A , 12V w niebieskiej obudowie.Polecam kupic ,cos 8 zl za 1 szt. Sa o niebo lepsze od tych "oryginalnych" .Ci co mieli kiedykolwiek problemy z przekaznikami w fiatach , wiedzą o czym pisze.