To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Gasnący silnik. -
Gasnący silnik.
Witam. Mam taki problem z moim cromalem a mianowicie jak mu przygazuje na maxa to po przekroczeniu 3000 obr silnik wywala błąd `check engine` i praktycznie gasi mi silnik tak jak by odciął paliwo czy powietrze.
Po zgaszeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu jest wszystko ok i znowu mogę jechać tylko nie mogę przekraczać 3000 obr. bo znowu zgaśnie ale kontrolka się pali.
Czasem jak auto postoi dłużej kontrolka nie zapala się check-u.
Co ostatnio zrobiłem: wyczyściłem EGR i czujnik doładowania w kolektorze oraz zawór overboost. Sprawdziłem wężyki do overboostu i nie zauważam jakiś uszkodzeń.
EGR nie rozbierałem cewki bo tam było czyściutko i cycek ładnie lekko i szybko odbija. Klapka z czterema otworami założona.
Może ktoś miał taką przypadłość.
Wiem żę najlepiej podłączyć się do kompa i kupiłem interfejs elm ale za cholerę nie mogę się połączyć, chyba jakaś chińszczyzna.
-
Zmien na poczatek filtr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No i jaki blad konkretnie wywala? ?
-
Jaki filtr?
Błąd nie jestem w stanie odczytać bo nie mogę się połączyć tym interfejsem więc dopiero po nowym roku gdzieś podjadę.
-
-
Jestem właśnie po wymianie obudowy (pękła sama z siebie) i filtra paliwa.
-
Moze byc cos z turbo z wtryskami z egrem z pompa paliwa cr z czujnikami itd.Odczytaj w pierwszej kolejnosci błędy.
-
ok dzięki za info, cazekam do nowego roku i jadę na kompa bo nie daje rady z tym interfejsem z alegro.
-
-
No ja kupiłem taki sam tylko bez tych przejściówek i nie mogę się połączyć. Jakie wgrałeś sterowniki i jakie masz ustawienia tego interfejsu?
-
Tego to ja Ci nie powiem nie pamiętam. Na pewno nie chodzi to na win 10 . Na xp smiga mi bez problemów.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do silnika przejsciowek nie potrzebujesz
-
MES 3.1 i wyższe działa na WIN10! Ewentualnym problemem mogą być nieodpowiednie sterowniki albo kabel z nieusuniętym rezystorem 120 ohm pomiędzy pinami 4 i 16.
-
Kolego na rynku jest masa różnych interfejsów ELM w tej samej obudowie. Najlepszym rozwiązaniem, jeżeli chcesz go uruchomić jest, otwarcie i zrobienie zdjęcia płytki. Na tej podstawie moge pomóc Tobie w znalezieniu sterowników.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
No więc tak trochę kombinowałem i teraz już interfejs jest wykrywany przez programy ale nie mogę połączyć się z ECU. Jedyne co to kliknąłem w programie scanmaster opcję na dole OPEL i tam w zakładce mi się połączył i wykrył jakiś moduł opla KWK2000 czy coś takiego, połączył się z ECU i pokazał błąd p1100 i p0000 nie wiem czy to bzdury czy coś konkretnego.
W programie MES połączył się ale nie pokazuje żadnych kompletnie danych, połączony ale puste dane nic nie ma.
-
1 załącznik(i)
Ok sprawa wygląda tak, połączyłem się z ECu silnika ale MES mi nie pokazuje żadnych danych ani nie mogę nic odczytać, niby połączony ale nie może odczytać. System dobrze wykrywa interfejs ale MES nie może odczytać danych z ECU.
To są zdjęcia tego interfejsu:
Załącznik 30511
-
Dziwna przypadłość....
Osobiście szukałbym problemu od strony czujnika położenia koła zamachowego -czujnik halotronowy ale te błędy powinny być zarejestrowane przez komputer...
-
-
Cytat:
Napisał
slaveta
Ok sprawa wygląda tak, połączyłem się z ECu silnika ale MES mi nie pokazuje żadnych danych ani nie mogę nic odczytać, niby połączony ale nie może odczytać. System dobrze wykrywa interfejs ale MES nie może odczytać danych z ECU.
To są zdjęcia tego interfejsu:
Załącznik 30511
Odinstaluj sterowniki od kabla na podloczonym kablu, a nastepnie zainstaluj te : http://www.arduined.eu/files/CH341SER.zip
Daj znac jaki efekt.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
mi to wyglada na uwalony overboost lub przepływke. bez odczytu bledow to jednak loteria
-
Też mi to wygląda na overboost lub przepływkę. Jakiś czas temu miałem tak że na trasie np. załączył mi check-a i nie mogłem jechać szybciej nić 90km/h ale za jakiś czas się wyłączało i było normalnie. Teraz to praktycznie jak przygazuję mu konkretnie to już mi odcina i wyłącza silnik. Póki jadę spokojnie bez szaleństw to jest ok, nawet check się nie zapala.
W swoim zakresie wyczyściłem overboost-a bo mam ten rozbieralny ale niestety nic to nie dało.
Czekam na nowy interfejs bo tamten popsułem z nerwów:) Zamówiłem wersję 1.4 z tej aukcji co podał Desmo999 może teraz będzie dobrze.
-
Cytat:
Napisał
slaveta
Też mi to wygląda na overboost lub przepływkę. Jakiś czas temu miałem tak że na trasie np. załączył mi check-a i nie mogłem jechać szybciej nić 90km/h ale za jakiś czas się wyłączało i było normalnie. Teraz to praktycznie jak przygazuję mu konkretnie to już mi odcina i wyłącza silnik. Póki jadę spokojnie bez szaleństw to jest ok, nawet check się nie zapala.
W swoim zakresie wyczyściłem overboost-a bo mam ten rozbieralny ale niestety nic to nie dało.
Czekam na nowy interfejs bo tamten popsułem z nerwów:) Zamówiłem wersję 1.4 z tej aukcji co podał Desmo999 może teraz będzie dobrze.
Ale problemy z zmienną geometrią turbiny nie gaszą silnka po 3000 obr.
Jeśli ogranicz ci tylko moc to masz przeładowanie i odcięcie mocyprzez komputer ale silnik nadal pracuje do kolejnego wyłączenia zapłonu na ograniczonej mocy.
Jeśli tak jest to zobacz czy pracuje ci cięgno turbiny na biegu jałowym przy dogazowaniu i czy jak zasysasz ustami powietrze ( wężyk od gruszki-turbiny) to cięgło się wsuwa do środka. Jeśli nie to masz zatarte/zapieczone kierownice w turbinie. i dokładnie sprawdź wszystkie węzyki - też najlepiej zaciągając się ;-)