To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Chiptunning -
Chiptunning
Tak się zastanawiam nad zakupem BOXa do Fiata (oczywiście z jakiejś znanej tunerowni) ,tak ,aby doszło momentu zwłaszcza w trybie AUTO . Ciekawe czy skrzynia wytrzyma takie coś? Gwarancję mam na 5 lat,więc na przegląd zdemontowałbym BOXa,a w razie awarii chyba by nie doszli ,że coś było nie tak?Turbina,silnik,moduł MA jest na gwarancji dłuższej :). Silnika nie miałbym zamiaru katować,ot trochę brakuje mi w trybie AUTO ,a jazda po mieście w trybie SPORT nie pasuje mi zbyt.
-
Ja jeżdżę tylko w trybie sport. I nie widzę żadnej różnicy w spalaniu, jeśli o to Ci chodzi.
-
Tuning ECU to jedno, a tuning skrzyni to też co innego. Tutaj jeżeli chcesz mieć lepszą reakcję w tym trybie to pozostaje Ci ingerencja w dwa układy, a nie tylko silnik.
Więc chipboxem to dużo pewnie nie zmienisz, tutaj powiedzmy połowicznie.
-
Cytat:
Napisał
miszko
Tuning ECU to jedno, a tuning skrzyni to też co innego. Tutaj jeżeli chcesz mieć lepszą reakcję w tym trybie to pozostaje Ci ingerencja w dwa układy, a nie tylko silnik.
Więc chipboxem to dużo pewnie nie zmienisz, tutaj powiedzmy połowicznie.
Skrzynia u kolegi jest manualna :wink:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz
Ciekawe czy skrzynia wytrzyma takie coś?
FPT C635 przeznaczona jest do silników z momentem obrotowym do 350 Nm, więc jest 120Nm zapasu :wink:
-
Dziękuję za informacje-tak mam manuala i chodziło mi o jego trwałość,ale nie mam zamiaru katować auta na torze, ot troszkę więcej momentu chciałbym w trybie AUTO. Obawiam się tylko,że samochód może poprzez swoją automatykę pracy zaworów "zjeść" stłumić przyrost momentu i mocy w tym trybie. Jazda w trybie sport w mieście nie pasuje mi,bo mieszkam w mieście o dużej ilości wąskich uliczek i kręcenie opornej kierownicy nie pasuje mi,fajnie jest w AUTO,byle troszkę tam dołożyć pod pedał. Na razie zapytałem w Vtechu ,bo mają Boxa do tego silnika ,ale to Jeepa Renegate ,może pod Fiata będą te same wtyczki. Mieli opcję wypożyczenia Boxa i w to bym wszedł na początek ,właśnie celem sprawdzenia ,czy AUTO nie zje tych przyrostów. Koszt 480 zł i to daje bezpieczne ok 15% mocy i momentu
-
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz
Koszt 480 zł i to daje bezpieczne ok 15% mocy i momentu
Dla dwumasy ważną sprawą jest jak będzie przebiegała krzywa momentu. Jeśli krzywa momentu będzie skakać, to dwumasa długo nie pociągnie.
-
w BOXy bym się nie bawił. Jeśli chip to tylko w wyspecjalizowanej firmie z hamownią. Dzwoniłem nawet kiedyś w parę miejsc i Chip do naszej 1.4 to koszt od 1.5 do 2 tyś zł, przyrost do około 170KM czyli to co mamy w Renegejdzie. Prawdopodobnie się na to skuszę, ale po gwarancji.
-
Cytat:
Napisał
mulder
w BOXy bym się nie bawił. Jeśli chip to tylko w wyspecjalizowanej firmie z hamownią. Dzwoniłem nawet kiedyś w parę miejsc i Chip do naszej 1.4 to koszt od 1.5 do 2 tyś zł, przyrost do około 170KM czyli to co mamy w Renegejdzie. Prawdopodobnie się na to skuszę, ale po gwarancji.
Przecież 170KM do 500X też jest dostępny z AT9, ale w Offroad Look.
-
możliwe, niemniej o ten wariant mocy mi chodziło. Że z 140KM w manualu spokojnie można do tej wartości dojść 170KM, natomiast musi być to zrobione z głową i na hamowni przez serwis co się w chiptuningach znają. WG mnie BOXem można tylko krzywdę silnikowi zrobić
-
Cytat:
Napisał
mulder
możliwe, niemniej o ten wariant mocy mi chodziło. Że z 140KM w manualu spokojnie można do tej wartości dojść 170KM, natomiast musi być to zrobione z głową i na hamowni przez serwis co się w chiptuningach znają. WG mnie BOXem można tylko krzywdę silnikowi zrobić
Zgadzam się z tym.
-
Dlatego w vtech podnoszą boxem tylko 15% ,to jest bezpieczne,ale chyba i tak zaproszą mnie na montaż i wcześniej sprawdzenie kondycji ,strojenie. 170 KM tak,ale jest inna turbina
-
Witam wszystkich. A tak naprawdę jaka jest różnica między 140 a 170 koni ? Czytałem że fabryka zmienia tylko turbinę i inna dwumasa . Ale czy to wszystko ?
-
Koszt w vtech ok 1200 zł ( o ile pamiętam) ,w cenie BOX (niektóre auta z powodzeniem jeżdżą na BOX np. japońskie) ,BOX strojony indywidualnie na hamowni ,czyli BOX pod konkretne auto,jego stan,kondycję. Co nie stanowi ,aby potem ten BOX odsprzedać
-
Box to nie jest dobre rozwiązanie kolego no może 15 lat temu .Oszukiwanie sterowników w auto nie idzie w dobra strona !
Tuning to tylko hamownia i zmiana parametrów na komputer (mapowanie ) tak żeby wszystko grało a nie niszczyło.
Ale skoro silnik wychodzi fabrycznie z 170 PS to może po co kombinować a zrobić tak jak producent czyli zmianą kilku części .
-
Nowa turbina ,to koszt większy niż 1000 zł ,a w 170 KM jest inna.
-
Jakiś czas temu chip zrobiony (uwaga ,po aktualizacji ECU w ASO może zginąć nowy program ,ale tunner za np 300 zł wgra go ponownie i będzie on uwzględniał poprawki wgrane przez ASO) . Jest 176 kucy ,krzywa jest odbiciem lustrzanym fabrycznej tylko oczko wyżej ,także nie ma co się spodziewać czegoś super u dołu -to nie diesel .Niestety te nasze tryby jazdy kradną przyrosty. Może następnym razem skusiłbym się na moduł montowany przy pedale gazu ,zmienia on charakterystyki jakie daje potencjometr na pedale gazu i wtedy przyrosty byłyby "równe" w każdym z trybów pewnie . Może ma ktoś takie doświadczenie z tym ?
-
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz
Może następnym razem skusiłbym się na moduł montowany przy pedale gazu ,zmienia on charakterystyki jakie daje potencjometr na pedale gazu i wtedy przyrosty byłyby "równe" w każdym z trybów pewnie
Chwila, ten moduł musiałby mieć wbitą charakterystykę dokładnie taką samą jak jest w ECU. Potencjometr działa liniowo, a za interpretację i dostosowanie odpowiada już ECU. Czyli możesz mieć wciśnięte 5% gazu, a w ECU można tak zaprogramować, żeby było 100%. To o czym piszę bardzo dobrze widać po różnicy w zachowaniu pomiędzy trybami Eko/Sport.
-
Gdyby tak można było ,a pytałem w tuningowni -to by poprawili tryb ECO .Niestety mają dostęp do mapy jako całość -próbowali kręcić go tylko w trybie ECO bo tu chciałem aby było lepiej i było to nieskuteczne ,co pokrywa się z tym co znalazłem w sieci co do tuningowania 500X z trybami . Dlatego może ktoś takie urządzenie fizycznie ma i podpiął a się nie chwali ?
edit : jest możliwość przetestowania takiego ustrojstwa przez 14 dni (zakup z obniżką na jakiś black friday ) i w razie co można oddać . Premia w pracy była to zamrożę te parę set zł na 2 tygodnie i sprawdzę ,najwyżej oddam -tylko koszty przesyłki :)
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Chwila, ten moduł musiałby mieć wbitą charakterystykę dokładnie taką samą jak jest w ECU. Potencjometr działa liniowo, a za interpretację i dostosowanie odpowiada już ECU. Czyli możesz mieć wciśnięte 5% gazu, a w ECU można tak zaprogramować, żeby było 100%. To o czym piszę bardzo dobrze widać po różnicy w zachowaniu pomiędzy trybami Eko/Sport.
zamontowane i na razie testuję -jest to co chciałem .Podnoszenie mocy było niepotrzebnym wydatkiem ,ale Vtech teraz mi proponuje ,że zakombinują coś ,lecz gdy kręciłem auto to znalazłem świeży zapis ,że ktoś też zlecił podkręcanie 500X i nie poradzili sobie z tymi trybami. Tam, gdzie kręciłem też powiedzieli ,że mam podstawić auto i pokombinują ..tyle ,że gdy zlecałem podnoszenie mocy to wprost powiedziałem ,że chciałbym w trybie ECO dostać coś bo muł jest ,ale niestety nie dało onegdaj rady . Tak więc kupiłem (na razie jeszcze mogę testować ) ,podłączyłem i jest fun . Tryb jaki mi odpowiada to "3+ city" lub "zero sport" przy trybie Fiata ECO . Każdy tryb ma 3 poziomy do góry i 3 w dół . Tryb "sport +" i dodatkowo 3 poziom do góry + SPORT na selektorze Fiata powoduje ,że gdy jadę na lekko wilgotnym na 2 i przycisnę gaz to wraz z obrotami okazuje się ,że samochód na asfalcie traci przyczepność . Zniknęła turbodziura jako taka w trybie ECO ,spalanie na razie większe ,ale ..bawię się i katuję silnik na różne sposoby aby ustawić program jaki mi podpasuje najbardziej . Przetestowałem na stromej górce koło mnie ,gdzie od zawsze podjazd był w trybie SPORT jako taki ,teraz fiatowskie ECO i CITY 3+ robi to co robił SPORT we Fiacie . Moduł po zamontowaniu programuje się i tutaj wada ,programowałem do charakterystyki pedału z trybie ECO i tutaj jest poprawa super. Teraz gdybym chciał tak dokładnie mieć poprawę jeszcze lepszą w trybie SPORT ,to musiałbym zresetować to i przestawić Fiata w tryb SPORT i tutaj zaprogramować charakterystykę pedału gazu (jest taka funkcja) ,ale i bez tego jest poprawa .
Koszt tego po upuście to 800 zł ,ale możliwość testowania i zwrotu ,konkurencja trochę drożej i niezbyt jasno określona funkcja zwrotu (wychodzi na to ,że możesz zwrócić gdyby moduł był niesprawny ,a nie ,że nie sprawdza się w danym pojeździe )