Witam, jak zrobić reset ispekcji po wymianie oleju ? Jakaś kombinacja klawiszy?
To jest widok strony w wersji do druku
Witam, jak zrobić reset ispekcji po wymianie oleju ? Jakaś kombinacja klawiszy?
Powinno zrobić to ASO na przeglądzie.Nie da się tego zrobić bez podpięcia do kompa.Jedź do nich niech wyzerują.
Podłączasz interfejs ELM327 BLuetooth pod obd2, uruchamiasz na komórce AlfaOBD.
Wybierasz Tipo > Instrumental Panel > Instrumental Panel Marelli EP > Active Diagnostic > Reset Service Data > Start
Gotowe :)
Np. tu allegro sprzedawca na życzenie klienta oferuje bezpłatne dostosowanie interfejsu do Fiata. Nie testowałem, ale jest szansa że jest ok.
Przejściówka niebieska jest tylko do radia i klimatyzacji - sprawdziłem, bo też sobie zakupiłem adapter MES niebieski - czyli przejściówkę niebieską - DZIAŁA
Przejściówka niebieska też jest potrzebna do ECU od grzałki PTC - jeśli ktoś ją ma, ja niestety nie mam, także nie mogłem przetestować.
Bardzo mi się to nie spodobało kolego 07paka czy jakoś tak... Ile ty masz postów że na dzień dobry możesz kogoś tak obrażać???:mad::dzialko:
Facet Jack robi tu porządną robotę, pomaga zawsze jak może, ma wiedzę i info, które przekazuje innym- a tu taki gniot ze strony 07- wstydź się gościu ze "stolycy"
Czyli jak znam życie tyle co jedno-dwa skasowania inspekcji w ASO i masz program do diagnostyki dla siebie. Niewielki pieniądz w sumie. Poza tym słabo wygląda początek ostatniego zdania Twojego wpisu. Bycie kulturalnym nie boli - spróbuj.
mój post oczywiście dotyczy tego co napisał Pako
Załącznik 34792
:wink:
Proszę bez zbędnych komentarzy
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Hej wszyscy którzy jeździe Tipo
Sprawa inspekcji olejowej wygląda następująco: jeśli chcemy aby zawsze komputer informował o zbliżającej się wymianie oleju to na ta chwilę jedynie wpiecie do komputera i reset. Szukalem na tureckich stronach, kombinację są jednak sprawdzalem i u mnie się nie sprawdziły, może z biegiem czasu na jakimś forum coś się pokaże
Jeśli jednak nie zależy nam na tym aby komputer informował o wymianie oleju, i sami zapisujemy sobie dany przebieg to inspekcja olejowa święci przez dokładnie 1000km. Po tym dystansie sama znika i problem z głowy, jednak za 15.000km juz nas nie poinformuje
Ameryki nie odkryłeś, zmieniamy ilość âbiletówâ na 0 i tez już kluczyk się nie zapali...
Reset inspekcji olejowej w Tipo po turecku (w innych modelach też działa ta sekwencja):
https://youtu.be/IY8KkdbnYtw
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bez elm, obd itp...
Ja nic nie rozumiem, ktos przetłumaczy? Może najlepiej sprawdzi i ludzkiej mowie przekaże...
Proszę bardzo ta sama sekwencja po polsku tylko w doblo - Turek robił to samo (sprawdzę u siebie za 13000 km po wymianie oleju ):
https://youtu.be/PG3pDcl7IOo
To nie dotyczy opcji Reset Service, a resetu czujnika zużycia oleju w autach, które to mają. Co więcej nie na wszystkie to działa i trzeba ustawiać w MES/AlfaOBD flagę Oil change, co trzeba robić po wymianie w autach z czujnikiem, w szczególności TRZEBA to zrobić w MultiAir :tongue
Przestańcie łączyć wymianę oleju z Service Reset, bo to są 2 różne sprawy. Podanym na filmach sposobem nie zamkniecie informacji o przeglądzie.
Możecie sobie klikać co Wam się podoba, ale Service Reset nie zrobicie :lol:
U Turka widać pomarańczową kontrolkę lampy Alladyna, do tego to jest, albo do mrugającej ciśnienia jak w Doblo - szkoda tylko, że nie zademonstrował ani kontrolki, ani kuponu :tongue "Kupon nieważny" sam mu zniknął... Jeżeli do tego typu sytuacji dochodzi, to serwisy albo nie ustawiają flagi Oil Change, albo rzeczywiście olej syf. W Tipo zapewne MJ ma, wątpię że T-Jet, zapewne mają FireFly - poprzednik MultiAir ma.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeżeli Twoje auto ma czujnik zużycia oleju, to możesz potestować. Jeżeli nie, to daremna robota :tongue
Tjet nie ma flagi do oleju. Mjet ma. Mówię o tipo oczywiście.