To jest widok strony w wersji do druku
-
Dziwne odpalanie i błędy
Witam
Na początku powiem że szukałem na internecie ale nie znalazłem zadowalający mnie odpowiedzi.
A więc tak wymieniłem w Stilo czujnik położenia wału bo nie raz wywalało lost connection i przerywało podczas palenia.
Po wymianie pali dobrze ale raz na jakiś czas zdarzy mu się że zrobi jeden obrót rozrusznikiem i stóp dalej nie kręci nie raz potrafił tak zrobić 3 razy pod rząd potem dopiero zakręcił dłużej i odpalił. Wiec co powoduje to że po wymianie czujnika czasami obróci raz i dalej nie.?
W komputerze mam też takie błędy jak b1037 b1904 b1909 b1907 b1927 b1906 przy nich wyświetla się że nieprawidłowy sygnał wysoki sygnał itd.
I moje pytanie do was czego konkretnie te błędy dotyczą tak na zrozumiały język i jak je prosto naprawić co zrobić by nie było błędu? Wymienić jakiś czujnik przeczyscić styki czy coś innego. I gdzie dokładnie szukac przyczyny tych błędów.
Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi. :-)
-
Zacznij może od doładowania akumulatora.
-
Akumulator doładowywałem i jest w pełni naładowany ma już niby z 5 lat.
Ale napięcie mierzyłem ma ok 12,50 v. Z tego co pamiętam Więc chyba bardzo dobrze. Zresztą po całej nocy nawet po 2 dniach kręci jak szalony tylko nie raz po 1 obrocie przestaje. Więc to chyba co innego niż akumulator.
-
-
Szczerze to nie wiem nie daje jakiś wyraźnych objawów zużycia i niepokojących dźwięków więc chyba jest w porządku. A może to być jakiś przekaźnik czy raczej nie wchodzi to w grę?
-
Napięcie na rozrusznik podawane jest bezpośrednio z akumulatora /nie ma przekaźnika,bezpiecznika/.
Napięcie na cewkę rozrusznika /załączającą/ też bezpośrednio podawane jest ze stacyjki /bezpiecznik jest przed stacyjką/.
Wychodzi na to,że masz padnięty rozrusznik lub stacyjkę co jest mało prawdopodobne.
-
Możliwe, na razie nie jest to takie notorycznie więc nie będę ruszał tego może do wiosny doczeka teraz trochę zimno na takie remonty. Ale z tego co widziałem rozrusznik był nie ruszamy kilka ładnych lat nie ma śladów odkręcania i zaczął trochę rdzewieć więc może i się coś w nim zużyło. A nie wiesz może nic na temat tych błędów w ECU?
-
Błędy B 1904,1906,1907,1909,1927 dotyczą poduszek,B 1037 coś związane z klimatyzacją.
-
Sprawdź napięcie w trakcie odpalania auta.
-
Witam
Wychodzi mi przy odpaleniu napięcie 9 v.
Troszkę się dziś zdenerwowałem bo myślałem że po wymianie czujnika będzie ok a dziś znowu odpadając zaczął figlować. Tak lekko mówiąc poprostu kręci dobrze i niby załapuje ale nie dokońca i trzeba długa chwilę kręcić a przy tym cały czas co chwila tak strzela jak by tłumnik może walił gdzieś albo coś rozrusznik coś trzaskał no trudno mi powiedzieć co to dokładnie. Dodam że to na silniku nagrzanym zimny pali ok. Teraz wiem że niepotrzebnie wpakowałem 100 zł w czujnik bo to widocznie nie jego wina. Co o tym powiecie?
-
Najpierw doładuj akumulator bo 9V przy rozruchu to mało.
-
Ale on jest naładowany ładowałem go parę godzin i przy rozruchu spada do 9 z kawałkiem. Czytałem że może być wina rozrusznika tulejki wymienić itd. Bo już wyciokane. A według tego co wiem rozrusznik nie ruszany już z 7 lat albo i więcej. Chyba że już trzeba nowy aku.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze jedno. Gdy podłączyłem się pod ECU na włączonym zapłonie siedziałem tak z pół godziny Góra 40 minut i po tym Stilo nie miał siły obrócić nawet. Więc czy Stilo ma taki duży pobór prądu czy może już aku takie kiepskie?
-
Spróbuj od "dawcy" kablami rozruchowymi lub na pożyczonym akumulatorze.
-
Stawiam na padnięta cele w aku. Podczas rozruchu napięcie z tego co pamiętam nie powinno spadać poniżej 11v inaczej wszystko zjada rozrusznik. Rozrusznik naprawia się w TDI 1.9 (wszystkie rodzaje) i 2.0 PD bo tam jest bardzo czuły wtrysk na obroty przy rozruchu. W dieslach na CR takiego problemu nie ma.
-
Ok podepnędziś inny aku i zobaczę.
Czyli rozrusznika nie wykręcać i nie dłubać w nim? Czy można go wyczyścić? Zawsze może będzie lepiej chodził?
-
Rozrusznik zostaw. To nie tdi
-
Jestem po testach. Więc tak patrzyłem od dawcy akumulator ma duży i roczny napięcie prawie że 13v daje a przy odpaleniu mojego też spadło do 9 co lepsze przy odpaleniu dawcy tak samo spada a on nie ma problemu z odpalaniem. Patrzyłem też drugie auto w domu aku też nie stary tak samo spada do 9 więc może tak ma być bo nie możliwe żeby wszystkie aku były popsute .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chyba wykryłem sprawcę tego że nie raz rozrusznik staje podczas kręcenia i na gorącym nie raz źle pali. Czujnik położenia wałka rozrządu. Po odłączeniu go właśnie to było niby raz załapał ale nie odpalił i rozrusznik po obrocie staje nie raz więc by się zgadzało.
I czy trudno jest samemu wymienić ten czujnik? Czytałem że bez mechanika się nie obejdzie?
-
Czujnik jest pod rozrządem a dokładnie kołem wałka rozrządu. Jeśli nie czujesz się na siłach oddaj wóz mechanikowi.
-
Już rozebrane czujnik wyjęty. Trochę opiełków na magnesie miał.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Z tego co widzę nowy aż 240 zł. Drogo strasznie. Nie ma jakiegoś zamiennika który będzie działał?
-
Ja klientowi eps wrzucałem i jemu przetrwał już 50k km a mi bosch padł po 3k km...