Witam. Podczas dodawania gazu słysze spod maski świst, tak jak by zasysane było lewe powietrze.
Miał ktoś podobny objaw ?
Na mocy auto nie spadło, silnik chodzi ok.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam. Podczas dodawania gazu słysze spod maski świst, tak jak by zasysane było lewe powietrze.
Miał ktoś podobny objaw ?
Na mocy auto nie spadło, silnik chodzi ok.
U mnie też świszcze. Turbinka się budzi :) Nie wiem jak koledze ale mi ten dźwięk się podoba. Ten typ tak ma.
Jakby coś było nie tak to byłby raczej "Check engine" i spadek mocy.
dokładnie. do muzyczny i kojący umysł dźwięk turbiny :D. ja u siebie słyszę turbo a u ciebei przy mocy o 30 KM większej na pewno jest to bardziej słyszalne :D
Witam Wszystkich.
Ja również chciałem podpiąć się do tematu.
Crome nabyłem z podobnym defektem. Mechanik stwierdził, że za świszczenie odpowiedzialny jest pasek od alternatora. Po wymianie kpl rozrządu i paska z napinaczem od alternatora problem pozostał.
Świszczenie występuje przy szybkim dodawaniu gazu gdy autko jest zimne. Co ciekawsze zauważyłem, że piszczenie ustępuje jak przekrocze 2500obrotów na silniku. W mechanice jestem laikiem ale może ktoś już przerabiał podobny problem. Byłbym wdzięczny za okazaną pomoc :)
Przyznam sie ze juz sie przyzwyczailem do swistu w mojej Kromce. Jak narazie wszystko OK. Ostatnio mijala mnie Alfa na przejsciu dla pieszych i tez slyszalem podobny efekt pod jej maska. Mysle ze to taka natura tych silnikow. Chociaz jak wymienilem pare dni temu olej na Selenie 5W40 WR to swist jak by byl mniejszy. Ale to tylko moze moje subiektywne spostrzezenie :roll:. Nie zaszkodzi podjechac do firmy tuningujacej auta i tam zasiegnac jezyka. Pozdr.
Świst przy zimnym silniki ustający po osiągnięciu 2500 obrotów to wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym :smile: W swojej Cromie tak miałem. Nowa uszczelka to koszt około 50zł do tego kilka godzinek roboty i po kłopocie.
Bardziej świszczenie aczkolwiek ciężko teraz zdiagnozować gdyż autko wczoraj zostało odstawione do elektryka. Miałem niedzielną przygode 40km od domu zaświęciło się ładowanie i do domu dojechałem z działającym obrotomierzem i bez wspomagania kierownicy :) Elektryk stwierdził brak ładowania i uwalony alternator, teraz cierpliwie czekam na kosztową wycenę. Znajomy mechanik zainteresował się kolektorem ssącym a właściwie mechanizmem który otwiera i zamyka klapy. Jedna z klap jest lekko przypocona, zapewne wyrobiła się uszczelka i być może z tąd to świszczenie. Przyznam się szczerze, że auto kupiłem niecałe dwa tygodnie temu z przebiegiem 236tyś km i sprzedający powiedział mi o tym problemie. Do tego wszystkiego dochodzi nierówna praca silnika przy pierwszym odpaleniu np "po nocy" w prawdzie auto niechodzi jak traktor ale drgania są na tyle odczówalne, że odzywa się koło dwumasowe i efekt jest taki jak by ktoś młotkiem wali po spodzie silnika. Autko odkupiłem od prywatnego właściciela i szczerze może on sam na to uwagi nie zwracał. Szczerze jak już tak sie żale to wspomne o lekkich szumach na 5 i 6-tym biegu podczas dodawaniu gazu ale ponoć ten typ tak ma :) Do pozostałych elementów wszystko ok.
Mam Podobne objawy Croma 1,9 150KM myślałem ,ze to może być turbina .Dowiaduje się ze może być uszczelka pod kolektorem .Dzięki za podpowiedź .Pozdrawiam
W alternatorze pala sie jakies diody czy bezpieczniki. Przerabiałem to - koszt 80 zł plus robocizna. Co do świstów :
1 - turbina sie rozkreca i to normalne
2 - w.w. uszczelka
3 - nieszczelnosci w okolicach turbinu , dolot i te sprawy. Dosyc latwe i tanie do naprawy naprawy. Uszczelki lub tzw czerwony silikon (odporny na wysokie temp.)
Miałem przed obecną cromą wersję 1,9 150 i podobny świst był bardziej słyszalny po uszkodzeniu węża z intercoolera.
RURA WĄŻ INTERCOOLER/A TURBINY FIAT CROMA 1.9 JTD (3523529319) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. link do aukcji żeby każdy mógł zobaczyć o jaki wąż chodzi. Jest to defekt w tych autach bo znajomemu też się przetarł w tym samym miejscu co u mnie. Cena w serwisie ok 270 zł jak dobrze pamiętam. Przy małej dziurce nieodczuwalny jest ubytek mocy (dopiero gdy jest spora dziura brakuje mocy).
Autko zdiagnozowane i naprawione w ASO zaraz po wystąpieniu usterki. Był to wąż na dolocie. Jakoś 2 stówy z kawałkiem jak piszesz.
U mnie dwa razy już się przetarł. Rozwiązaniem, które zastosowałem jest szersza obejma mocująca, którą kupiłem w metalowym sklepie za jakieś 12 zł i teraz chadzia :-)
Kizard, a skąd wiesz, że na 5i6 szum to taka uroda? JA TEŻ tak mam.
Trochę poczytałem I to nie uroda, tylko łożyska. Ktoś wie ile to kosztuje. Podobno może pomóc ceramizer... ma ktoś jakieś doświadczenie z cudownym lekiem na skrzynie biegów.
Polecam:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/s...gow-m32-19898/
Jak już buczy/szumi to mało prawdopodobne że ceramizer pomoże ... on może przedłużyć ich żywotność (sprawnych ) ale rozjechanych koszyczków albo zmielonych wałków w łożysku nie uzdrowi . Niestety ...
Obyś się mylił w moim przypadku. ... kupiłem I ZOBACZĘ. .. LICZĘ NA CUD....
Źle nie życzę :) i też trzymam kciuki :)
Witam Panowie, pytanie do was, czy w waszych cromach słychać w okolicach 1800 obr świst/zasysanie powietrza przy dodawaniu gazu? Słychać to tak jakby po prawej stronie deski i za każdym razem kiedy się przyśpiesza delikatnie. Jak jest u was?