To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Przepływomierz -
2 załącznik(i)
Przepływomierz
Witam.
Proszę o pomoc w ocenie wykresów pracy przepływomierza, podejrzewam jego uszkodzenie ale może powinienem zwrócić uwagę jeszcze na coś innego. Nie wiem tylko czy będzie widać zdjęcia. Generalnie zmierzona masa powietrza na wolnych obrotach wynosi prawie 500 a oczekiwana prawie 300 jak dodaje gazu to oczekiwana masa szybko rośnie a zmierzona prawie nie reaguje. Na dołączonym jest podobnie.
-
-
Cześć, a próbowałeś wyczyścić przepływomierz może jest mocno zakurzony i stąd te rozbieżności.
-
Hej. Tak próbowałem specjalnym środkiem do czyszczenia przepływomierzy ale bez rezultatu. Sąsiad miał mi pożyczyć na podmiane z Vectry c ale się wystraszył. Zaslepienie egr raczej nie będzie miało wpływu na pracę przepływomierza? Klapy też mam usunięte.
-
Zrobiłeś pełne zaślepienie egr z wyprogramowaniem czy tylko sama zaślepka ? Czy zauważyłeś wzrost spalania bo gdyby przepływka była uwalona myślę że by wzrosło.
Poczytaj tutaj może znajdziesz rozwiązanie swojego problemu http://www.forum.alfaholicy.org/156/...zenia_-11.html
-
Dzięki. Poczytałem. Założone mam dwie kryzy z owocami by nie wywalało błędu. Co do spalania to sam nie wiem. Może kiedyś było lepiej. Mam jeszcze problem z ciśnieniem doładowania, po wciśnięciu gazu na początku nie domaga a później przeładowuje. Zaprzyjaźniony mechanik mówi że przez przepływomierz późno startuje a przeładowuje przez zaślepiony egr.
-
Diagnozę postawiłeś poprawną... :!:
Czyszczenie przepływki zazwyczaj już nie pomaga... lepiej dbać o filtr powietrza zasysanego i wymieniać raz na 10 tys km a nie na 30 tys km...
Sprawdź jeszcze czujnik doładowania i temperatury w kolektorze.. wyczyść go i jego wskazania..
Możesz ją odłączyć i zobaczyć jak będzie się auto zachowywać...
Co mogę jeszcze powiedzieć to uważaj na przepływkę jeśli będziesz kupował bo jest masa podróbek i tylko oryginalna z pewnego źródła lub używana sprawna !!!
Bardziej martw się przeładowaniem bo to grubsza sprawa... i może być spowodowane wieloma czynnikami ( niesprawny układ wtryskowy, problem z turbiną, czujniki ciśnienia/przepływu, modyfikacja oprogramowania w silniku - niewłaściwa wykonana na uszkodzonej przepływce przy zaślepieniu EGR-a itp... ) a jazda z tym doprowadzi do uszkodzenia intercoolera i samej turbiny .... o ile nie silnika :mad:
-
Witam. Dzięki za odpowiedź. Wczoraj kupiłem przepływke z dolnej półki i chyba wiele się nie zmieniło. Muszę dzisiaj sprawdzić na kompie. Sprawdzę jeszcze też to co mówiłeś. Turbo już pada, bo gwizda jak karetka na sygnale, wcześniej wymieniłem intercooler bo się rozszedł na środku. Ogólnie chodzi o to że to auto nie jedzie z dołu. Mam automat więc poniżej 2000 obrotów jak chce przyspieszyć to jest redukcja i auto leci. Włączę manual 1800 obrotów np 4ty bieg gaz w podłogę i nic się nie dzieje. Tak chyba nie powinno być. Co może powodować taką dziurę?
-
Nie wiem jak w automacie ale w manualu od 1400 na 4 leci auto..
Co do turbiny to przeładowanie powoduje własnie rozrywanie węży i intercoolera bo zanim układ zareaguje ciśnienie może przekraczać nawet 2,1 Bara a to juz bardzo dużo.
Takie cisnienie powoduje duży wzrost temperatury gazów wylotowych a te pięknie wypalają łopatki turbiny i wszystko zaczyna gwizdać. Wypalone łopatki nawet ustawione w położeniu dla wolnych obrotów silnika czyli do tych 2400...2600 obr/min nie sa w stanie tak ustawić gazów wylotowych aby turbina zaczęła pompować ciśnienie ( wtedy turbina ma straszna bezwładność i mała sprawność przy niskich obrotach silnika ) i dopiero zaczyna pompować w momencie gdy łopaty nie maja już znaczenia czyli gdzieś powyżej 2400 obr/min -> to jeden z przypadków..
Inny który częściej występuje to zapieczone łopatki zmiennej geometri które pozostają ustawione dla wolnych obrotów i wtedy dochodzi do przeładowania przy wyższych prędkościach obrotowych... Może to być spowodowane uszkodzeniem zaworu sterowania który nie spuszcza ciśnienia.
Co możesz zrobić:
Zobacz czy gruszka - cięgno pracuje ( niech ktoś na biegu jałowym dodaje gazu a ty obserwuj czy cięgło wsuwa się i wysuwa z gruszki na około 1 cm ) -> będziesz wiedział czy układ steruje turbiną
Odłącz wężyk od zaworu który idzie do gruszki turbiny i ciągnij powietrze z niego - ustami wytworzysz podciśnienie ;-) ( układ powinien być szczelny a po zaciągnięciu powietrza ciegło powinno sie schować około 1..1,5 cm do gruszki ) po puszczeniu powietrza/wężyka cięgno powinno natychmiast schować się do turbiny ( wyskoczyć z gruszki ) - tak jak po puszczeniu "ściśniętej sprężynki". Jesli to robi szybko w mniej niż 1 sekundę to łopatki pracują ale jesli nic się nie dzieje lub cofa w kilka/kilkanaście sekund to masz zapieczone łopaty.
Stan łopatek zmiennej geometrii nie ocenisz bez rozkręcenia turbiny...
Przyczyna zapieczenia łopat zazwyczaj jest albo zły stan układu paliwowego/wtryskowego, problemy z czujnikami i zbyt duże dawki paliwa albo emerycka jazda tylko na wolnych obrotach...
Warto tez sprawdzić czy jakiś wąż za filtrem do turbiny sie nie poluźnił/nie odłączył i silnik nie dostaje lewego powietrza..
A i jeszcze.... W końcu masz zaślepiony EGR czy nie? Zacięty EGR w pozycji otwartej ma ogromne znaczenie na dziurę do 2000 obr/min i na wartości przepływu powietrza oczekiwane w stosunku do zmierzonej :!:
-
Powiem tak sprawdzałem ta metodą zasysania i coś stuka sprawiając wrażenie że działa. Muszę dokładnie to zaobserwować ale ta oslona termiczna mocno ogranicza pole widzenia. Przeładowuje tylko nieznacznie o 200jednostek tylko że wciskam gaz oczekiwane rośnie zmierzone jest spóźnione i na górze się mijają. Egr mam zaślepiony blachą z otworami jak można kupić w necie. Proszę tylko o przypomnienie na wolnych obrotach ten zawór ma być zamknięty czy otwarty? I to samo z overboost co z nim na wolnych obrotach. Dzięki
-
1 załącznik(i)
Wstawiłem zdjęcie z parametrami w czasie jazdy na środku są widoczne wykresy co się dzieje jak jadę na czwartym biegu i wciskam gaz do końca. Widać że nic się nie dzieje oczekiwane rosnie a reszta stoi i auto nie przyspiesza. Może ktoś się wypowie czy zawory egr i overboost dobrze się zachowują?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Egr nie widać ale jest samym dole i pokazuje 3%. Czy tak powinno być?
-
A więc zacznij od przeczyszczenia EGR-a i koniecznie polerowanie rdzenia cewki :!: bo zapewne jest zapieczony.
Silnik niema sygnału zwrotnego z położenia rzeczywistego zaworu. Możesz zatkać EGR całkowicie do sprawdzenia przepływki
Co do łopat/cięgna/zaworu turbiny to zawsze możesz sprawdzić kiedy zaciąga powietrze a kiedy nie zaworek.. na podstawie tego będziesz wiedział na jakich obrotach ma być cięgło w gruszce ;-)
-
Zawór overboost na wolnych obrotach jak zdejme wężyk do gruszki to cały czas zawór daje na niego podcisnienie. Tak ma być?
-
Cytat:
Napisał
waluspv
Zawór overboost na wolnych obrotach jak zdejme wężyk do gruszki to cały czas zawór daje na niego podcisnienie. Tak ma być?
Tak..... na wysokich obrotach ( coś ponad 2600 ) ma być bez "powietrza" ...
-
Dziękuję. A zawór egr na wolnych obrotach ma jakieś 30%to tak ma być no i jest zaślepiony a później sachowuje się tak jak na wykresie.