To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Chiptunning -
Chiptunning
Tak się zastanawiam nad zakupem BOXa do Fiata (oczywiście z jakiejś znanej tunerowni) ,tak ,aby doszło momentu zwłaszcza w trybie AUTO . Ciekawe czy skrzynia wytrzyma takie coś? Gwarancję mam na 5 lat,więc na przegląd zdemontowałbym BOXa,a w razie awarii chyba by nie doszli ,że coś było nie tak?Turbina,silnik,moduł MA jest na gwarancji dłuższej :). Silnika nie miałbym zamiaru katować,ot trochę brakuje mi w trybie AUTO ,a jazda po mieście w trybie SPORT nie pasuje mi zbyt.
-
Ja jeżdżę tylko w trybie sport. I nie widzę żadnej różnicy w spalaniu, jeśli o to Ci chodzi.
-
Tuning ECU to jedno, a tuning skrzyni to też co innego. Tutaj jeżeli chcesz mieć lepszą reakcję w tym trybie to pozostaje Ci ingerencja w dwa układy, a nie tylko silnik.
Więc chipboxem to dużo pewnie nie zmienisz, tutaj powiedzmy połowicznie.
-
Cytat:
Napisał
miszko
Tuning ECU to jedno, a tuning skrzyni to też co innego. Tutaj jeżeli chcesz mieć lepszą reakcję w tym trybie to pozostaje Ci ingerencja w dwa układy, a nie tylko silnik.
Więc chipboxem to dużo pewnie nie zmienisz, tutaj powiedzmy połowicznie.
Skrzynia u kolegi jest manualna :wink:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz
Ciekawe czy skrzynia wytrzyma takie coś?
FPT C635 przeznaczona jest do silników z momentem obrotowym do 350 Nm, więc jest 120Nm zapasu :wink:
-
Dziękuję za informacje-tak mam manuala i chodziło mi o jego trwałość,ale nie mam zamiaru katować auta na torze, ot troszkę więcej momentu chciałbym w trybie AUTO. Obawiam się tylko,że samochód może poprzez swoją automatykę pracy zaworów "zjeść" stłumić przyrost momentu i mocy w tym trybie. Jazda w trybie sport w mieście nie pasuje mi,bo mieszkam w mieście o dużej ilości wąskich uliczek i kręcenie opornej kierownicy nie pasuje mi,fajnie jest w AUTO,byle troszkę tam dołożyć pod pedał. Na razie zapytałem w Vtechu ,bo mają Boxa do tego silnika ,ale to Jeepa Renegate ,może pod Fiata będą te same wtyczki. Mieli opcję wypożyczenia Boxa i w to bym wszedł na początek ,właśnie celem sprawdzenia ,czy AUTO nie zje tych przyrostów. Koszt 480 zł i to daje bezpieczne ok 15% mocy i momentu
-
Cytat:
Napisał
rajtkezjusz
Koszt 480 zł i to daje bezpieczne ok 15% mocy i momentu
Dla dwumasy ważną sprawą jest jak będzie przebiegała krzywa momentu. Jeśli krzywa momentu będzie skakać, to dwumasa długo nie pociągnie.
-
w BOXy bym się nie bawił. Jeśli chip to tylko w wyspecjalizowanej firmie z hamownią. Dzwoniłem nawet kiedyś w parę miejsc i Chip do naszej 1.4 to koszt od 1.5 do 2 tyś zł, przyrost do około 170KM czyli to co mamy w Renegejdzie. Prawdopodobnie się na to skuszę, ale po gwarancji.
-
Cytat:
Napisał
mulder
w BOXy bym się nie bawił. Jeśli chip to tylko w wyspecjalizowanej firmie z hamownią. Dzwoniłem nawet kiedyś w parę miejsc i Chip do naszej 1.4 to koszt od 1.5 do 2 tyś zł, przyrost do około 170KM czyli to co mamy w Renegejdzie. Prawdopodobnie się na to skuszę, ale po gwarancji.
Przecież 170KM do 500X też jest dostępny z AT9, ale w Offroad Look.
-
możliwe, niemniej o ten wariant mocy mi chodziło. Że z 140KM w manualu spokojnie można do tej wartości dojść 170KM, natomiast musi być to zrobione z głową i na hamowni przez serwis co się w chiptuningach znają. WG mnie BOXem można tylko krzywdę silnikowi zrobić
-
Cytat:
Napisał
mulder
możliwe, niemniej o ten wariant mocy mi chodziło. Że z 140KM w manualu spokojnie można do tej wartości dojść 170KM, natomiast musi być to zrobione z głową i na hamowni przez serwis co się w chiptuningach znają. WG mnie BOXem można tylko krzywdę silnikowi zrobić
Zgadzam się z tym.
-
Dlatego w vtech podnoszą boxem tylko 15% ,to jest bezpieczne,ale chyba i tak zaproszą mnie na montaż i wcześniej sprawdzenie kondycji ,strojenie. 170 KM tak,ale jest inna turbina
-
Witam wszystkich. A tak naprawdę jaka jest różnica między 140 a 170 koni ? Czytałem że fabryka zmienia tylko turbinę i inna dwumasa . Ale czy to wszystko ?
-
Koszt w vtech ok 1200 zł ( o ile pamiętam) ,w cenie BOX (niektóre auta z powodzeniem jeżdżą na BOX np. japońskie) ,BOX strojony indywidualnie na hamowni ,czyli BOX pod konkretne auto,jego stan,kondycję. Co nie stanowi ,aby potem ten BOX odsprzedać
-
Box to nie jest dobre rozwiązanie kolego no może 15 lat temu .Oszukiwanie sterowników w auto nie idzie w dobra strona !
Tuning to tylko hamownia i zmiana parametrów na komputer (mapowanie ) tak żeby wszystko grało a nie niszczyło.
Ale skoro silnik wychodzi fabrycznie z 170 PS to może po co kombinować a zrobić tak jak producent czyli zmianą kilku części .
-
Nowa turbina ,to koszt większy niż 1000 zł ,a w 170 KM jest inna.