Przeszukaj też Tempra Tipo Team :: Strona Główna
Jak wpiszesz czujnik temperatury 1.4 to spokojnie znajdziesz dużo tematów.
Przeszukaj też Tempra Tipo Team :: Strona Główna
Jak wpiszesz czujnik temperatury 1.4 to spokojnie znajdziesz dużo tematów.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
A czy jeśli auto dostaje zbyt dużo paliwa a nawet jak piszesz " auto jakby jeździło na ssaniu " to czy analiza spalin by tego nie wykazała a miałem ją robioną ? to mnie najbardziej dziwi. A ten czujnik nie będę bawić się w sprawdzanie ale od razu wymienię
PS : teraz pytanie do kogoś naprawdę obytego w temacie - doceniam każdego pomoc i szanuje to - dziękuje bardzo ale muszę mieć 100% pewności.
Czy jeśli auto zostało podłączone pod komputer to komputer zbada każdy możliwy czujnik w aucie , sondę ?
Ostatnio edytowane przez Tomek1990 ; 18-01-2013 o 22:42
Jeśli jest taka możliwość to:
Sprawdzić, a przynajmniej powinieneś dać radę odczytać jakie parametry podaje czujnik.
Sprawdzić jakie napięcie daje sonda. To wszystko może sprawdzić mechanik miernikiem.
Sonda musi oscylować od 0.1-0.9V
zaś czujnik powinien mniej więcej posiadać takie wartości:Czujnik temperatrury, WTS05/09, dane techniczne - Downloads - Fiat Klub Polska
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
CZUJNIK TEMPERATURY WODY FIAT TIPO UNO PROMOCJA!! (2906839163) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - o ten czujnik Wam chodzi ?
Ale pisałem , że sondę miałem 2 razy sprawdzaną raz w serwisie fiata w wrzeszczu ( gdańsk ) a dwa u ponoć dobrego elektryka i tu i tam mówią , że dobrze pracuje.
Z tego co na kompie widziałem jak był podłączony to coś tam było o mieszanka paliwa i wartości się zmieniały - bogata , ujemna , bogata , ujemna , normalna - kurde nie pamiętam ale te wartości się zmieniały tak ma być ?
Drogi Tomku!
Pozwól, że napiszę dość dosadnie.
Masz typowy problem występujący w tych autach. Taki problem miało przed Tobą wielu innych Tomków i zapewne wielu będzie też miało go po Tobie.
Dzięki temu, że cała armia Tomków opisała zarówno problem jak i jego rozwiązanie w internecie wiemy, że w olbrzymiej ilości wypadków problemem który generuje takie a inne objawy są uszkodzony termostat, czujnik temperatury płynu lub sonda lambda.
Wiem, że dla Ciebie Twoje Tipo jest wyjątkowe ale obstawiam, że pod względem usterkowości to Tipek jak każdy inny. Inni którzy próbowali Ci tu pomóc też tak obstawiają.
Rozumiemy, że auto było w ASO. Rozumiemy, że elektryk to Twój osobisty bohater a fakt, że udało mu się połączyć z Twoim autem połączył was specjalną więzią. Mimo to auto dalej pali zbyt dużo. Nie pomogło ani badanie spalin, ani dobry elektryk ani Twoja wiara w obie te instytucje. I wtedy pojawiłeś się tu.
Zauważ, że dość szybko dostałeś poradę. Typowy problem, typowa porada. Zauważ, że nikt nie każe Ci wymienić pół silnika ani kupić nowego auta. Piszemy wyraźnie: wymień czujnik za 20 zł! Zamiast debatować czy to konieczne (ASO dwa razy badało, elektryk był dobry) po prostu to zrób i napisz czy pomogło.
Co do tego co pokazał komputer u elektryka to nie mogę Ci pomóc. Niestety, ale informacje jakie podajesz brzmią jak opis UFO. Widziałeś coś, nie jesteś pewien co. ASO coś sprawdziło? Fajnie, ale bez pełnego skanu wydruku z analizatora nie jesteśmy w stanie zbyt wiele powiedzieć. Logiczne, nie?
Elektryk coś sprawdził? Super. Przez analogię do ASO wyciągnij wnioski.
A teraz zamów czujnik, wymień, zrób reset komputera i wróć po pomoc jeśli to nie pomoże. Bo na chwilę obecną to jedynie zawracasz dupę powtarzaniem "ASO dwa razy, dobry elektryk!".
Pozdrawiam
P.S. Tak, to ten czujnik
"... I guess it's just the way I'm wired."
Spokojnie jutro czujnik kupie w sklepie i wymienię .
1.) Termostat z tego co słyszałem i czytałem nawet na necie to na pewno nie podnosi spalania aż o tyle litrów. Wiele osób piszę , że max Litr ale nie kilka.
2.) Ale lajt groszowe sprawy i jak pisałem wymienię ten czujnik chociaż aż tyle by auto paliło przez ten czujnik i analiza spalin dobra - dziwne ale oks
Wykręciłem dziś ten czujnik temp.wody i wziąłem na wzór ale w sklepiku nie mieli - i dobrze , że tego z allegro.pl co wyżej link podałem nie zamówiłem bo u mnie w aucie siedzi czujnik z innym gwintem w ogóle. I nawet ten w sklepie mówił , że są dwa typy ich a akurat tego co dla mnie nie mieli i w poniedziałek będzie.
Ok czujnik temp.wody wymieniony akumulator zrestartowany - 15 minut.
I nie było tej rury co idzie od dołu silnika do filtra powietrza ( tzn nie do filtra ale do tej obudowy silnika ) - tam na przodzie od podszypia . Bo filtr powietrza jest z przodu dziwnie umieszczony .
Zdjęcie poniżej . I to nie ta rura co jest widoczna po lewej stronie co idzie. Tam gdzie ta strzałka wchodzi ta rura i idzie na du to od czego to jest ? jej nie miałem a założyłem ją .
http://img201.imageshack.us/img201/9...31161319sp.jpg
i były takie ograniczniki na dole - tzn jak nakłada się tą rurę na tą druga co wystaje od silnika to ta od silnika miała takie przeloty dwa ( kwadraciki na powietrze ) więc przedmuch i tak będzie ? dobrze zrobiłem ? mechanik mówił , że te mają być odsłonięte ...wiecie o co chodzi mi ??
Zrób tam zdjęcie dokładniejsze. Czy przypadkiem ta rurka nie kończy się nad kolektorem wydechowym? Jeżeli tak to ma ona za zadanie "wciągać" ciepłe powietrze, jest dobre w zimie, bo silnik szybciej się rozgrzewa.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ja się na autach nie znam , że tak powiem dupa nie facet ze mnie pod tym względem
Zaznaczyłem na zdjęciu :
http://img541.imageshack.us/img541/6900/2907946585.jpg
I właśnie od tej plastikowej ' rurki ' mam zamontowaną rurę do czegoś co jest niżej ale chyba od bloku silnika . Tam połączyłem to z tą rurą z góry co zaznaczone jest.
To dobrze ? bo może tego nie ma być ?
W obudowie filtra powietrza jest prosty termostat i klapka. W teorii gdy włączamy zimny silnik to jest pobierane ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego. Ma to pomóc silnikowi się rozgrzać.
W praktyce różnica w czasie rozgrzewania jest niezauważalna.
Za to zauważalny jest spadek osiągów jeśli termostat sterujący klapą w obudowie filtra powietrza się zatnie (powszechne) i silnik ciągnie tylko wrzące powietrze znad wydechu.
Ja jeździłem bez tego w każdym aucie i żadnych negatywnych skutków nie odczułem.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Ok dzięki rozumiem no to ja to zostawię skoro tak dobrze to umocowałem i wydałem 20 zł na rurę hehe
PS : czujnik temp. wody wymieniony na nowy teraz wlane paliwo na full i testuję - robię 200km i dam znać ile wlałem pod korek . Jeśli auto dalej będzie tyle palić to ja już naprawdę nie wiem co jest. A i jeszcze pod komputer raz podłączę bo wcześniej elektryk skasował mi błąd odnośnie ECU i chcę zobaczyć czy czasem się nie pojawił bo jeśli znów będzie to ECU do wymiany. Dlatego to też ważne co nie ??
A czytałeś ile ja już w aucie mam posprawdzane rzeczy ?? bo jak widać pól auta sprawdzone . Nawet ciśnienie w silniku super.
Możesz powiedzieć o tej sprawie ciekawy jestem