Mam generalnie problem z klamkami Po otworzeniu z zewnątrz drzwi klamka nie wraca. Czy trzeba kupić jakieś nowe sprężynki do zamka albo to jest sprawa regulacji Pytam bo nie chciałbym zdejmować tapicerki przed dokładnym rozeznaniem tematu
Mam generalnie problem z klamkami Po otworzeniu z zewnątrz drzwi klamka nie wraca. Czy trzeba kupić jakieś nowe sprężynki do zamka albo to jest sprawa regulacji Pytam bo nie chciałbym zdejmować tapicerki przed dokładnym rozeznaniem tematu
Miałem ten sam problem i nie wiedziałem co zrobić. Żeby nie rozbierać najpierw polałem obficie klamki preparatem Wd-40 i pomogło. Można zastosować inny środek penetrujący i efekt będzie podobny. Na razie klamki działają jak nowe.
identyczny problem pojawił się u mnie (panda z grudnia 2003), mieli tam zajrzeć na serwisie ale jakoś nie zrobili tego.
Czy samo WD40 coś pomaga czy jest to rozwiązanie krótkoterminowe? Pytam bo autko będzie u nas jeździć do końca swego żywota i jeżeli polanie WD nie rozwiąże mego problemu to chciałbym zrobić coś co znowu zapewni prawidłowe działanie przez kilka lat.
PS: jak zdjąć tapicerkę i dostać się do zamka? 3 wkręty i trzy śruby na inbus i dalej nie wiem jak to jest obsadzone.
PS2: odgrzebałem temat aby było wszystko w jednym.
W moim przypadku obfite dwukrotne spryskanie środkiem penetrującym typu WD-40 pomogło na stałe. Już od roku się nie zacinają. Mam wrażenie że zastały się gdyż tylne drzwi w moim autku były rzadko otwierane. Teraz też niezbyt często ale nie zacinają się po zabiegu smarowania. Podkreślam, zrobiłem to bez żadnego rozkręcania czegokolwiek. Spryskałem klamki od zewnątrz a nadmiar wytarłem szmatką. Podziałało i na razie jest ok. Powodzenia
Pryskałem 4 krotnie w odstępach tygodniowych (raczej to było płukanie bo WD40 sporo nalałem). Faktycznie pomaga - klamka chodzi jak nowa
Thx.
pryskałem pryskałem i nic, jedynie przestala skrzypiec( nie dzialaja mi juz 3 klamki)..jest moze jakas konkretna szczelina w ktora pryskacie?
Jestem przed operacją z WD40 zobaczymy jakie będą efekty
zml321, jest zima trochę wilgoci i niestety sprężynki przymarzać potrafią. odmrażacz w dłoń i pryśnij tam do środka. najlepiej byłoby boczek zdjąć. pytanie jeszcze czy jak pchniesz klamkę to potem sama poleci czy nie. jeśli nie to widocznie strzeliła na mrozie ale ot wszystko się okaże po rozebraniu.
preparaty penetrujące pomagają bo sprężynki lubią się zacierać i dawać do wiwatu
Z tymi klamkami i zamkami to cos jest w Pandzie. Moje dwa najintensywniej eksploatowane tj. od kierowcy i bagażnik ostatnimi czasy zaczely sie cos przycinac. Kupiłem olej silikonowy w castoramie (taka alternatywa dla WD 40 ale jest bezpieczniejszy) po odrobinie w zamek i wszystko wrociło do normy. Jak cos to polecam.
Jest to chyba lepsze rozwiązanie ponieważ będzie smarowanie a WD-40 po wyschnięciu robi konsystencję lepkości i już nie spełnia swojej funkcji )Napisał k66
[size=4][color=red]PANDA VAN 1.2 WISIENKA[/color][/size]
[size=5][color=white]PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI BIELINKA[/color][/size]
Cześć. Jak napisał kolega WD 40 nie nadaje się do smarowania i najlepiej służy do czyszczenia z rdzy.
Miałem podobny problem z klamkami w drzwiach mojej pandy. Udało mi się go rozwiązać samemu. Niestety żeby naprawić problem trzeba klamkę rozebrać i dostać się do sprężynki która zardzewiała i ją wyczyścić. Nie da się tego zrobić bez demontażu- a Ci co piszą że im się udało to tylko im się wydaje, że się im udało. Klamka po niedługim czasie i tak będzie się zacinać.
Tak wygląda klamka po demontażu:
DSC03262.JPG
DSC03263.JPG
Zdjęcie sprężynki w powiększeniu:
DSC03264.JPG
Teraz opiszę w punktach jak dostać się do owej sprężynki:
1. Po pierwsze trzeba rozebrać obudowę drzwi. W moim przypadku to były drzwi tylne za kierowcą.
DSC03272.JPG
Zdejmujemy plastikowe zaślepki przy klamce oraz rączkę szyby.
Zaślepki wyglądają tak:
DSC032723.jpg
DSC032712.jpg
Rączkę szyby ściągniemy w następujący sposób: Należy delikatnie popchnąć plastik przy klamce żeby zrobić sobie dostęp do metalowej zaślepki mocującej rączkę do sworznia drzwi: Zdjęcia:
DSC03253.JPG
DSC03254.JPG
DSC03255.JPG
DSC03252.JPG
Po zdemontowaniu zaślepek i rączki drzwi wyglądają tak:
DSC03269.JPG
2. Następnie odkręcamy i ściągamy plastikowy bok drzwi: Odkręcamy trzy śruby gwiadkowe i dwie imbusowe. Miejsce śrub widać na zdjęciu:
DSC032693.jpg
A tak wyglądają śruby:
DSC03260.JPG
DSC03259.JPG
3. Po odkręceniu śrub ściągamy ręcznie cały bok- jest na plastikowych zatrzaskach:
Zatrzaski wyglądają tak:
DSC03258.JPG
Więcej zdjęć zamieszczę w innym poście.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Dalsza część instrukcji.
Miejsce zatrzasków widać na zdjęciach: w czerwonym okręgu:
1.jpg
A to zdjęcie drzwi z drugiej strony:
2.JPG
4. Następnie ściągamy klamkę wewnętrzną z boku drzwi poprzez wyciągnięcie cięgna łączącego klamkę z zamkiem:
Tak wygląda klamka:
3.jpg
Tak wygląda cięgno mocujące klamkę z zamkiem:
4.JPG
A tak wygląda klamka z drugiej strony i miejsce mocowania owego cięgna:
5.jpg
5. Następnie przecinamy kawałem pianki żeby dostać się do naszej felernej klamki. (Można też pobawić się i piankę delikatnie nożykiem odciąć od drzwi). Mi się nie chciało.
6.JPG
W miejscu zaznaczonym na zdjęciu pod tym plastikiem znajdują się dwie śrubki imbusowe i je odkręcamy. Nie widać ich na zdjęciach- Sorry. Klamka jest wasza.
7.jpg
8.JPG
Klameczka oczywiście też jest na cięgnie i też trzeba je ściągnąć z klamki. (Zdjęć nie mam ale jak dojdziecie do tego miejsca to na pewno sobie poradzicie).
6. Jak klamkę macie w rękach to wtedy do akcji wkracza WD 40. Ja swoją jeszcze wrzuciłem na 30 minut do miseczki z najlepszym odrdzewiaczem na rynku czyli PEPSI COLĄ. Działa jak diabli. Potem WD 40, mechaniczne rozruszanie w rękach i odrobina oleju silikonowego.
No i klamka działa jak nowa.
Mam nadzieję że pomogłem.
Ostatnio edytowane przez Kamyki20 ; 07-01-2014 o 22:51
Witam wszystkich.
Brawo Kamyki20, bardzo fajna ilustrowana instrukcja ,, jak rozebrać drzwi". Dzięki za kawał dobrej roboty.
warto po wyjęciu klamki dla pewności "otworzyć" ją jakieś 1000 razy dla pewności, że zaraz znowu nie stanie