Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2020
    Skąd
    Wilków Polski
    Wiek
    52
    Postów
    19
    Auto
    Panda 1.2 oraz Panda 1.1
    Rocznik
    2011 x 2szt i 2004

    Panda gaśnie podczas hamowania - porada

    Wierzę, że komuś pomogę, mnie bardzo ciężko było znaleźć cokolwiek wpisując temat, gaśnie podczas hamowania na LPG i benzynie . Panda 1.2 LPG 2011 bez problemów odpala, przyspiesza, ma moc, ale w momencie hamowania, dojazdu do skrzyżowania, w korku, lub świateł, redukcji biegu lub hamowaniu na luzie obroty silnika spadają, przez moment jest telepanie i auto potrafi zgasnąć. Ratuję się hamując i dodając pulsacyjnie gazu, ale to niebezpieczne. Na luzie, gdy stoję można zaobserwować podobną akcję: dodam gazu, puszczam pedał gazu i w tym momencie obroty za nisko spadają, silnik zaczyna się telepać, ale po chwili praca się normuje. W przypadku takich prób na luzie zawsze kończy się poprawną pracą, ale w trakcie jazdy niestety, ale potrafi zgasnąć. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Próbowałem tą usterkę namierzyć własnymi siłami. Szukałem wyjaśnienia w necie, były podobne przypadki, ale najczęściej niewyjaśnione, bądź objawy były takie same i przyczyna była znaleziona, ale u mnie było to nie to popsute. Skoro naciśnięcie pedału hamulca powoduje spadek obrotów a jego puszczenie powrót do normy. Stwierdziłem, że gdybym podbił mu obroty to ten spadek niemiałby znaczenia i dałoby się nim normalnie jeździć ze zwiększonymi obrotami, przynajmniej by nie gasł i nie tworzył niebezpiecznych sytuacji. Dowiedziałem się od mechanika, że niema możliwości podkręcenia obrotów w Pandzie z 2011 . Przypadkiem odkręciłem pedał gazu w celu sprawdzenia czy może jednak da się jakoś podregulować gaz, okazało się, że da radę. Podniosłem trochę gaz na tyle na ile go brakowało. I w taki oto sposób skończyła się dwuletnia mordęga, stracony czas i pieniądze. Przyczynom braku gazu było zużycie się plastików i nałożenie się luzów, czego konsekwencją było wycofanie się rezystora poniżej ustawionych fabrycznie obrotów, wystarczyło przestawić rezystor o 2 mm. Samochód ma normalne wolne obroty i śmiga już kilka miesięcy, sprawuje się nienagannie. To, co po analizach wymieniłem, bądź tylko sprawdziłem na podmiankę, wyliczam pod spodem.
    -wymaniłem świece, przewody, cewkę,
    -obróciłem dolot do filtra powietrza,
    -wymaniłem membrany w parowniku i filtry,
    -uszczelniłem puszkę filtra,
    -wymieniłem wszystkie czujniki w obrębie silnika,
    -wyczyściłem przepustnice, w końcu i ją wymieniłem,
    -sprawdzałem sinienie w cylindrach,
    -sprawdziłem sondy lambda,
    -wymieniłem tłumik, bo mógł być przytkany,
    -sprawdziłem kamerką katalizator,
    -sprawdziłem wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe,
    -założyłem separator na odmie (zbiera się tam olbrzymie ilości wody, na LPG)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Informacja ciekawa, przyda się komuś na pewno. Ale...

    Ciężko znaleźć cokolwiek? Bo słabo szukałeś (niefortunne sformułowanie problemu).
    Na twoją obronę na siłę można podciągnąć fakt, że większość miała problem typu "gaśnie w chwili wciśnięcia sprzęgła" przy hamowaniu (dojazd np. do świateł na skrzyżowaniu) i takich tematów jest pełno (po drugie, trzeba szukać nie tylko swojego modelu, ale pokrewne z tą samą rodziną silników, czyli FIRE, czyli przynajmniej połowa wszystkich modeli Fiatów z ostatnich 20-30 lat).
    Tam przyczyną w >90% było LPG + nigdy nie regulowane luzy zaworowe (wszystko na bazie FIRE 8V ma regulację płytkami). Nic więcej (żadne świece, cewki, czyli zestaw polskiego partacza wymieniacza zawodowego) wtedy nie pomaga (albo jest efekt placebo). Czasem takie zachowanie (gaśnięcie) może mieć też związek z uciekającym podciśnieniem (np. serwo hamulcowe w starych gratach w wieku >20 lat).

    PS
    Komputer nie pokazywał błędów? Oprócz błędów należy też przejrzeć wszystkie parametry pracy silnika na żywo (np. programem MES dedykowanym do Fiatów, nie uniwersalnymi), m.in. pozycja przepustnicy tam jest, być może jakaś niekonsekwencja w działaniu byłaby widoczna (a zawsze jest jakiś margines zanim ECU uzna, że to błąd).


 

Podobne tematy

  1. 1.2 8V Pierdzenie podczas hamowania silnikiem
    Napisany przez Lukasz 1985 na forum 500
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2020, 14:55
  2. chrupot podczas hamowania
    Napisany przez karte32 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-04-2018, 08:31
  3. Hamulce piszczą podczas hamowania
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-10-2014, 01:10
  4. Stukanie na skręconych kołach podczas hamowania
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 08:06
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2009, 19:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl