Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez harry.wesoly

Temat: Rotacja kompletnych kół  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Rotacja kompletnych kół

    Witam serdecznie,

    Przespałem pewną sprawę z własnej nieuwagi i nie rotowałem opon od 2020 roku. Mam spokojny styl jazdy dlatego też bieżnik na oponach przedniej osi jest w dobrym stanie. W tym sezonie chciałem naprawić swój błąd i postanowiłem wykonać rotację (sam zmieniam kompletne koła).
    Mam opony Continental EcoContact6 225/45 R 17 – fabryczne od Fiata. Oczywiście nie są to opony kierunkowe.


    20230411_094313.jpg
    20230411_094331.jpg

    Zmieniałem zgodnie z zasadą dla napędu przedniego (grafika poniżej).

    20230414_210741.jpg

    Po rotacji kół zauważyłem, że kierownica jest bardziej skręcona w prawo niż była przed, a auto jedzie na wprost.
    Wcześniej – przed jakąkolwiek rotacją też to miało miejsce, ale w minimalnym stopniu dlatego też nie przeszkadzało mi to zbytnio.

    >>>>>>>>>>>> Przyznam się, że zmieniłem za pierwszym razem koła jak dla schematu dla opon kierunkowych (nim natrafiłem na powyższą grafikę) i było o niebo lepiej.- i nie wiem czy teraz do tego nie powrócić?

    Ustawiać zbieżność dla tego ustawienia, które mam teraz (bardziej skręcona kierownica), czy powrócić do tego pierwszego (tak jak na grafice dla opon kierunkowych?) i też ustawić zbieżność?
    Ostatnio edytowane przez Bronsky ; 14-04-2023 o 22:32



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Mam eco contact 5 i zmieniam PP->PT oraz LP-LT. Nigdy sie nie zastanawiałem nad zmianami krzyżowymi i wszystko jest ok. Co do geometrii warto zrobic raz ze opon ci nie zetnie a po drugie kierownica bedzie prosto.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Ja też robię po prostu zamianę osiami i tyle.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    I ja tez. Te obrazki to przerost formy nad treścią a jak ktoś się tym przejmie to zaczyna się zbedna rozkmina.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    A ja robię rotację krzyżowo co rok przy zmianie opon z zimowych na letnie. I tak np. lewy przód zakładam na prawy tył, a prawy przód na lewy tył. Robię tak od początku posiadania tipo, i oponki równo się ścierają. W innych też robię podobnie, i nigdy nie miałem problemu ze skręconą kierownicą....

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał pablos_206 Zobacz post
    Mam eco contact 5 i zmieniam PP->PT oraz LP-LT. Nigdy sie nie zastanawiałem nad zmianami krzyżowymi i wszystko jest ok.
    Powróciłem do takiej zamiany i jest OK.


    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    I ja tez. Te obrazki to przerost formy nad treścią a jak ktoś się tym przejmie to zaczyna się zbedna rozkmina.
    Masz rację - zawsze chcę żeby było dobrze i może zbędnymi sprawami się zadręczam.


    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    A ja robię rotację krzyżowo co rok przy zmianie opon z zimowych na letnie. I tak np. lewy przód zakładam na prawy tył, a prawy przód na lewy tył. Robię tak od początku posiadania tipo, i oponki równo się ścierają. W innych też robię podobnie, i nigdy nie miałem problemu ze skręconą kierownicą....
    Pewnie gdybym robił tak od samego początku, to może nie miałbym problemu z kierownicą. Widocznie gdzieś opony nierównomiernie się ścierały. Jestem umówiony na ustawienie zbieżności. Mam nadzieję, że będzie OK.


    Pisałem kiedyś o problemie z ustawieniem zbieżności. Wcześniej kierownica patrzyła w prawo. W ASO nie potrafili tego ustawić. Dali auto zastępcze i ustawili gdzieś poza ASO.

    https://fiatklubpolska.pl/zawieszeni...pomysly-48952/

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Przede wszystkim wyważanie opon, bo po ich zużyciu i nie wyważeniu mogą być drgania w układzie kierowniczym i ząbkowanie opon co powoduje różne usterki i problemy.W moich autach mam komplety opon z felgami i daję je wyważać co 2 lata i widzę że jest różnica.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    82
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Przede wszystkim wyważanie opon, bo po ich zużyciu i nie wyważeniu mogą być drgania w układzie kierowniczym i ząbkowanie opon co powoduje różne usterki i problemy.W moich autach mam komplety opon z felgami i daję je wyważać co 2 lata i widzę że jest różnica.
    Racja. To podstawa. Ja wyważam raz w roku komplety kół zimowych i letnich. Żadnych drgań

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Letnich fabrycznych kół nie wyważałem od wyjazdu z salonu. Zimowe od 2019 jak założone na stalówki też nie wyważałem już nigdy. Auto jedzie prosto, nic nie czuć na sterze to nie ruszam. Koła wymieniam sam i co sezon rotuje osiami. Moim zdaniem to coroczne wyważanie to przesada jak się nic nie dzieje.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Letnich fabrycznych kół nie wyważałem od wyjazdu z salonu. Zimowe od 2019 jak założone na stalówki też nie wyważałem już nigdy. Auto jedzie prosto, nic nie czuć na sterze to nie ruszam. Koła wymieniam sam i co sezon rotuje osiami. Moim zdaniem to coroczne wyważanie to przesada jak się nic nie dzieje.
    Też tak uważam. I osobiście tak samo podchodzę do wyważania kół.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    A ja wyważam co roku. Nie majątek a mam pewność że nie będę musiał wracać do wulkanizatora żeby właśnie wyważać koła.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Jakbym wymieniał całe koła u wulkanizatora to też pewnie z wyważaniem. Komplety kół wymieniam jednak sam. Od 2019r to parę groszy już zaoszczędzone no i przy okazji kontrola zawieszenia, tarcz i klocków, progów, czyszczenie piast i zacisków. Jak kiedyś poczuję drgania to wyważe. Dodam, że na myjce nigdy nie leję wody na rozgrzane tarcze a tym bardziej jak nie raz widzę nie wkładam dyszy myjki w alusy bo nietrudno wtedy o oderwanie tych naklejanych odważników. Do tej pory, a to już 5 rok, nic się nie dzieje z kołami. Podejrzewam że najbliższe wyważanie będzie u mnie gdy będę zmieniał ogumienie letnie. Szerokości
    siwymw lubi to.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl