Opony zimowe z jakim indeksem predkosci braliscie? T wystarczy czy ubezpieczyciel wrazie co moze sie doczepic? Oryginalne opony z salonu maja indeks V a w instrukcji nie ma nic o zimowych .Chce kupic Nokiany jezeli to cos robi.
Opony zimowe z jakim indeksem predkosci braliscie? T wystarczy czy ubezpieczyciel wrazie co moze sie doczepic? Oryginalne opony z salonu maja indeks V a w instrukcji nie ma nic o zimowych .Chce kupic Nokiany jezeli to cos robi.
Ja do mojego Tipka kupiłem Nokiany wr d3 16" na allegro, sugerowałem się opiniami na oponeo i szwagra miłośnika motoryzacji. Alu wybrałem Dezenty TD 6,5*16 i kupiłem w norauto w Katowicach na 3 stawach mieli najlepszą cenę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
[QUOTE=bahamut24;300471]Opony zimowe z jakim indeksem predkosci braliscie? T wystarczy czy ubezpieczyciel wrazie co moze sie doczepic? Oryginalne opony z salonu maja indeks V a w instrukcji nie ma nic o zimowych .Chce kupic Nokiany jezeli to cos robi.[/
Opony kupiłem z indeksem T.
a ja kupiłem z indeksem H, czyli większym niż max prędkość pojazdu - jak należy W Polsce nie ma takiego formalnego wymogu i możesz założyć opony o dowolnym indeksie... I wszyscy mogą Ci skoczyć...
Lepszy
Power
Gamoniu
T to troche za malo.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
172) Prędkość maksymalna dla opon zimowych ze wskaźnikiem âQâ nie może przekraczać 160 km/h; ze wskaźnikiem âTâ nie może przekraczać 190 km/h; ze wskaźnikiem âHâ nie może przekraczać 210 km/h; należy jednak przestrzegać obowiązujących przepisów Kodeksu. Tekst ściągnięty z instrukcji obsługi naszych Tipków. W zimie raczej nie będe przekraczać prędkości 190 km/h. Także uważam że opony z indeksem prędkości T dla jazdy głównie po mieście i raz na święta do rodzinki autostradą A4 są odpowiednie. Pozdro
Racja. Z tym ze inna, niepisana mowi, ze im tansze opony, tym lepiej kupowac je z wyzszymi wskaznikami predkosci. Sa teoretycznie dokladniej wykonane.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ale jeśli masz ubezpieczenie AC to ubezpieczyciel może już "pochylić" się nad indeksem prędkości i nośności. Miałem taki przypadek, foto oponek zrobione w pierwszej kolejności...
Ja fabrycznie 205/55 R16 V XL (94) i pytałem producenta dlaczego. Otrzymałem odpowiedź, Continental odpowiedział że to podobna (taka sama) charakterystyka opony co w certyfikacie.
Na zime wybrałem zgodnie z certyfikatem (homologacją) 205/55 R16 91 H (Michelin ALPIN 5).
Ostatnio edytowane przez Czlowiek ; 21-10-2017 o 21:29
A kto komu zabroni? Dyrektywy, phi... na tym forum było już ładnie opisane co trzeba a co można (jakie odstępstwa)...
Policja w centrach z motorem 3.2 zakłada zimowki z indeksem t i maja wtedy naklejkę na desce 190km/h... zobaczyć można to na żywo a jak kto jeździ przepisów i ich nie spotyka to może to zobaczyć w uwaga pirat...
Lepszy
Power
Gamoniu
Do indeksu T w zimowych nikt Ci się nie przyczepi, bo przepisy mówią, że nie może być niższy niż Q Indeks T jest więc jak najbardziej przy zimówkach zgodny z prawem + informacja widoczna dla kierowcy o tym fakcie Stąd wniosek, że w razie czego do sądu biegał nie będziesz
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Gdybyś przeczytał przepisy, to byś wiedział, że indeks T na zimówkach jest zgodny z prawem.
Co do informacji na forum co można, co trzeba - wiele głupot również napisano. Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności Zapewne słyszałeś, że GITD od ponad roku nie ma prawa do wystawiania mandatów z fotoradarów, z odcinkowych pomiarów prędkości itd, a to robią? Kto nie wie płaci jak ostatni łoś, bo mandaty nadal wystawiają.
Założysz opony zimowe z niższym indeksem niż Q, to w razie kolizji będziesz miał problem. Czy mniejszy, czy większy? Ktoś chętny na testy?
PS. Zakładanie opon letnich z niższym indeksem prędkości niż przewiduje producent jest zabronione.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-10-2017 o 03:03
Błędnie założyłeś, że nie czytałem... Zgadzam się tym co piszesz o tych indeksach na zimę i lato, zresztą jak już mówiłem było to już na forum opisane i nie była to głupota a sensowny i szczegółowy opis. Piszę na przekór by podkreślić, że przepis przepisem a wielu i tak zrobi po swojemu i przejmować się tym nie będzie póki jaka bieda się nie wydarzy, wtedy będzie płacz...
Lepszy
Power
Gamoniu
Wydaje mi się, że zimówki muszą być przede wszystkim solidne. Oszczędzanie na oponach zimowych i kupno czegoś niesprawdzonego, to zdecydowanie nie jest najlepsze z możliwych rozwiązań. Ja ze swojej strony polecić mogę to https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/...control-serie3 Tanio nie jest, ale za to naprawdę solidnie
Nie rozczulaj się nad sobą. Tylko prymitywy się nad sobą rozczulają.