od 4 lat mam w 500l frigo 2 z rantem produkcja Słowenia. Wziąłem do Tipo hp2 i są produkcji Niemieckiej szkoda że bez ranta, do tej pory jestem zadowolony z frigo 2 na suchym jak i mokrym nigdy mnie nie zawiodły, nie jeżdżę na krawędzi przyczepności. Jak poprawili prowadzenie na mokrym w hp2 to będę się czuł jeszcze bezpieczniej.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Ja mam takie. Dostałem od dilera przy zakupie. Dwa tygodnie temu jechałem na weekend w bieszczady, i mocno się zastanawiałem czy zmienić letnie na zimowe. Czytając jakieś testy i opinie doszedłem do wniosku że nie. Ponoć ta opona jest dobra na śnieg ale na suchą i mokrą nawierzchnie jest kiepska. Ostatecznie prognoza odpadów śniegu zmusiła mnie do zmiany (bardziej żona, dla której zimówki są bezpieczniejsze niezależnie od warunków).
Przejechałem na nich kilkaset kilometrów, jak to w bieszczadach drogami krętymi. Pogoda różna, momentami słoneczna - nawierzchnia sucha, ale głównie padło. chwilami nawet śnieg. Jechałem spokojnie (mój syn wymiotuje, gdy zbyt szybko pokonuję zakręty) i szczerze mówiąc nie odczułem żadnej różnicy między nimi a GY które były fabrycznie zamontowane. Co do głośności to nie zauważyłem, żeby było jakoś głośniej. Ale też warunki nie pozwalały na szybką jazdę, więc pewnie jeszcze usłyszę na co je stać.
Jak na razie jestem zadowolony. Niepotrzebnie straciłem czas na czytanie o nich. Jeśli teraz miałbym kupić zimówki kupił bym je. Ich właściwości na suchej i mokrej drodze są dla mnie wystarczające. Do tej pory jeździłem wielosezonowymi, więc na śniegu frigo też powinienem dać radę.
PS: polecam pętlę bieszczadzką. Przyjemnie się tam jeździ, nawet jak pada.
jak dla mnie w porównaniu z letnimi pirelli-hp2 są dużo głośniejsze
DSC_9791.JPG
DSC_9761.JPG
przejechane jakies 700km na suchej i mokrej drodze i w deszczu...trzymaja tor jazdy,na mokrym zjezdzie slimaku predkosc adekwatna do pogody jazda bezstresowa ale bez przesady z predkoscia
zobaczymy co bedzie w mrozie i na sniegu
![]()
michelin crossclimate +, cienka warstwa świeżego śniegu z lodem na asfalcie, temp. 0-1 st.C. nachylenie 10%, wyszedł na granicy zrywania przyczepności, ESP może dwa mignięcia
Mam zamiar kupić kompletne koła zimowe do Tipo , ale w opisie widnieje osadzenie et 36 a w naszych tipo et39 KOŁA ZIMOWE FIAT TIPO 205/55R16 NOKIAN WRD4 91H (7005508242) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. czy to dyskwalifikuje te koła ?
To tylko 3mm, nawet tego nie zauważysz.
Akurat mam cross climate (bez plusa).
Byłem teraz w weekend w zakopcu. Piątek i sobota ładna ze słoneczkiem. Ale w nocy z soboty na niedziele nasypało 15 cm śniegu. Wyjeżdżając z parkingu pod duże wzniesienie czułem , że jadę na granicy przyczepności ale bez żądnych poślizgów. Natomiast na zaśnieżonych parkingach czy zabłoconych ulicach wszystko ok. Do miasta spoko.
Aczkolwiek na większy śnieg w górach to tylko porządne zimówki.
Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
Jest Tipo HB 1.4
crossclimate ----- jest to opona Letnia z homologacją zimową
Jak tam się Wam sprawują oponki zimowe? Macie jakieś problemy/uwagi/spostrzeżenia? Był to dobry wybór na tę parę dni śniegowych jak narazie? Powiem tak, że moje Nokiany WRD4 spisują się nieźle, na błocie pośniegowym hamują ok, z ruszaniem pod górkę ok, hałas ok...byle do wiosny heheheh
Hankuki głośne są ale dziś na śniegu i brei ładnie szły...
Lepszy
Power
Gamoniu