Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2017
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    40
    Postów
    66
    Auto
    Tipo 1.4 95KM LOUNGE
    Rocznik
    2016

    Nowe lepsze letnie opony

    Po tym jak w tym sezonie nie mogłem dojść do ładu z założonymi fabrycznie pirelli cinturato (nie dawały się wyważyć - tzn różne wyważarki niby je wyważały, nawet byłem na takiej z testem drogowym - wyważanie pod obciążeniem) ale na drodze samochód wyraźnie wpadał w drgania wymieniłem je na nowe Goodyear Efficientgrip Performance 2, 205/55 r16 - i samochód zmienił się nie do poznania (na korzyść oczywiście). Drgania ustąpiły, zachowanie w zakrętach (np wjazd i wyjazd z ronda) - bez porównania precyzyjniej, no i spalanie spadło, tak więc polecam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,468
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Obracali opony względem felgi? W dobrym warsztacie gumiarskim powinni sobie z takim tematem poradzic

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2017
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    40
    Postów
    66
    Auto
    Tipo 1.4 95KM LOUNGE
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Obracali opony względem felgi? W dobrym warsztacie gumiarskim powinni sobie z takim tematem poradzic
    było robione wszystko co się da, włącznie z wyważaniem na wyważarce która ma rolkę dociskową aby symulować zachowanie opony pod obciążeniem. W każdym razie po wymianie na nowe samochód tak się pięknie prowadzi że teraz żałuję że wcześniej takich opon nie kupiłem

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    17
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Ja mam podobny problem jak kolega z oponami hankok ventus prime 3. Kupiłem w/w opony w rozmiarze 17. Pięć razy już byłem na różnych wyważarkach. Obecnie jest znośnie, ale powyżej 120 km/h mam delikatne drgania które przenoszą się po podłodze na pedały przyspieszenia itd. Ogólnie to strasznie mnie to denerwuje. Szukam osoby z Tarnowa i okolic, która ma Tipo na 17 i byłaby w stanie poświecić 2 godzinki wieczorem na podmianę kół. Chciałby w 100% potwierdzić, że jest to wina opon a nie jakiegoś elementu zawieszenia.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    790
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał arrhenius Zobacz post
    Szukam osoby z Tarnowa i okolic, która ma Tipo na 17 i byłaby w stanie poświecić 2 godzinki wieczorem na podmianę kół. Chciałby w 100% potwierdzić, że jest to wina opon a nie jakiegoś elementu zawieszenia.
    W ten sposób potwierdzisz lub nie, tylko winę całych kół. Może być wina opon, felg, a także bardzo często przy felgach zamiennikach, wina gównianego pierścienia centrującego. Miałem tak w Yarisie TS. Felgi OZ Rally Racing proste, nowe opony Falken ZE912, wszystko wyważone idealnie i drgawka. Wymieniłem pierścienie centrujące z jakiś gównianych plastików, na aluminiowe oryginały OZ i jak ręką odjął.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    17
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    W ten sposób potwierdzisz lub nie, tylko winę całych kół. Może być wina opon, felg, a także bardzo często przy felgach zamiennikach, wina gównianego pierścienia centrującego. Miałem tak w Yarisie TS. Felgi OZ Rally Racing proste, nowe opony Falken ZE912, wszystko wyważone idealnie i drgawka. Wymieniłem pierścienie centrujące z jakiś gównianych plastików, na aluminiowe oryginały OZ i jak ręką odjął.
    W moim przypadku nie ma pierścieni centrujących. Felgi są dobrane rozmiarem typowo pod tipo. Jeśli wykluczę zawieszenie to skupie się na kołach. Czy jest to wina felg czy opon.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    76
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Walczyłem ostatnio długi czas z drganiami w bmw. Koła wyważałem chyba ze 3 razy na Hunterze, w zawieszeniu zero luzów i dalej telepało. Już mi ręce opadały. W końcu pomyślałem, że pojadę jeszcze i doważę koła na samochodzie. Zrobiłem to i jak ręką odjął. Człowiek który to robił miał na urządzeniu do doważania ekranik który pokazywał amplitudę drgań koła która świetnie obrazowała, że jednak to wyważenie nie było takie idealne. Poza tym urządzenie bierze pod uwagę również bicie takich elementów jak piasta czy tarcza hamulcowa. Po tej operacji stwierdzam, że większość samochodów jezdzi tak na prawdę z niewyważonymi kołami. Tym bardziej że sporo kierowców jezdzi do pierwszej lepszej wulkanizacji na wymianę opon które nie mają nawet dobrze skalibrowanych wyważarek. Także zróbcie to i możliwe, że pozbędziecie się problemu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2016
    Skąd
    Estonia
    Wiek
    35
    Postów
    9
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    16
    Hej, co sądzicie o oponach Debica Presto UHP 2 225 45 R17 91Y FP? Czy to klasa średnia? Jakość? Chcę kupić do nowych oryginalnych felg Tipo 17'. Dzięki.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    438
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Jezdzilem na nich w hondzie accord 7gen 150 kucy i bez problemu ogarniały to auto. Szybsze zakrety czy wieksze predkosci zaladowanym na wakacje autem i droga hamowania bardzo dobra. Jedynie zrywaly przy mocno dynamicznym ruszaniu i slabo radzily sobie z mokra nawierzchnia. Teraz predzej kupilbym uniroyale jezeli chodzi o zblizona cenę bo dodatkowo dobrze radza sobie na mokrym.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    1,004
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Mam Uniroyal-e RainSport 3 w żony aucie, trochę głośne są. Osobiście bym kupił Debice Presto UHP 2, opinie ma bdb.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    790
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Mam na Tipo od nowości 225/40R18. Za tą cenę rewelacyjna opona, jeżdżę na niej trzeci letni sezon, dość dynamicznie i nie mam zastrzeżeń. Co ciekawe produkcja Germany.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    17
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Panowie rozwiązałem problem bicia kół. Nie jest to wina opon hankok. Opony mam założone na felgi, które miały idealnie pasować na piastę 58 mm. Niestety 3 z 4 felg mają otwory centrujące 58,4 zamiast wymaganych 58,1 , co przekłada się na nieosiowe mocowanie do piasty. Na obecną chwilę nakleiłem izolację i samochód przestał drgać powyżej 120 km/h. Przesłałem zgłoszenie reklamacyjne na felgi i czekam na odpowiedź. Także z czystym sumieniem mogę polecić opony hankok ventus prime 3, ponieważ nigdy mnie nie zawiodły jeśli chodzi o hamowanie i trzymanie w zakrętach. Ponadto ciężko zerwać na nich przyczepność i są ciche. Mój rozmiar to 225/45/17.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Bierz Uniroyal RainSport bardzo dobrze trzymają na mokrym nawet jak już są mocno zużyte .

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    790
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał arrhenius Zobacz post
    Panowie rozwiązałem problem bicia kół. Nie jest to wina opon hankok. Opony mam założone na felgi, które miały idealnie pasować na piastę 58 mm. Niestety 3 z 4 felg mają otwory centrujące 58,4 zamiast wymaganych 58,1 , co przekłada się na nieosiowe mocowanie do piasty.
    Czyli jak pisałem wcześniej, wina centrowania felgi na piaście. Po własnych doświadczeniach, przy jakichkolwiek dziwnych drganiach zawsze od tego zaczynam.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    17
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Czyli jak pisałem wcześniej, wina centrowania felgi na piaście. Po własnych doświadczeniach, przy jakichkolwiek dziwnych drganiach zawsze od tego zaczynam.
    Przyznaje, że było to dobry trop i kierunek poszukiwań.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 09-05-2020, 22:21
  2. jakie letnie opony nowe
    Napisany przez punto_fan na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-08-2018, 10:55
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-01-2017, 21:28
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-05-2013, 21:56
  5. Fiat Brava - Nowe letnie opony
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post: 15-04-2012, 11:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl