Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Jedni lubią marnować pieniądze i rozwiązywać istniejące tylko w głowie problemy, inni nie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    33
    Postów
    482
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Jedni wolą marnować na papierosy i inne używki a inni na dodatki do samochodów/zbędne usługi itp. Również inni mają totalnie wszystko w d.... i nie dbają o swoje samochody.
    Można się licytować w nieskończoność co dla kogo jest dobre i słuszne.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    Ale czy myśli, co i po co robi?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Czyli po wyjeździe od wulkanizatora trzeba przejechać 50 km i koniecznie do niego wrócić? A jak ktoś wyjedzie na autostradę wtedy...?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobrze, że w Formule 1 nie mają tego problemu, bo dodatkowe pit-stopy trzeba by robić na dokręcanie śrub.
    Rób co Ci się podoba. Kiedyś po wulkanizatorze nie sprawdziłem. Skutek - zgubiona szpilka, pozostałe w jednym kole odkręcone - po przejechaniu około 200km - przykręcone dynamometrem. Naśmiewaj się z siebie Formułę 1 przytaczasz? Może byś więcej wysiłku włożył i sprawdził jakie tam są śruby/nakrętki, a nie bzdury wypisujesz? Aluminiowe felgi to chyba tylko na obrazku widziałeś.

    Każe Ci ktoś wracać do gumiarza? Sam możesz sobie dokręcić chyba, że nie potrafisz i ktoś musi robić to za Ciebie. Porządny gumiarz od razu mówi, że trzeba sprawdzić dokręcenie Autostrada... Weź ze sobą dynamometr i na pierwszym POS sobie dokręcisz, a jak nie masz, to kluczem z zestawu - ma odpowiednią dźwignię, żeby nie przedobrzyć dokręcenia ręką - chcesz więcej rozwiązań na Twoje "problemy" dokręcenia kół

    PS. Zapomniałem jeszcze dodać, że poprzez za mocne dokręcanie niszczy się gniazda śrub w felgach, jak i stożki śrub, czego skutkiem jest ich luzowanie się.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2018 o 10:21

  5. #19
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    A jeśli do takiego wulkanizatora na wymianę kół pojedzie, dajmy na to, moja żona, która nie ma pojęcia o dokręcaniu śrub, nie wie, co to klucz dynamometryczny i czym się różnią felgi aluminiowe od stalowych? Też ma sobie sama dokręcać na autostradzie?
    Porządny gumiarz nie wypuści samochodu, w którym trzeba dokręcać śruby po 50 km, bo to grozi odpowiedzialnością karną z art. 160 par 1 kodeksu karnego.
    Nie mam problemu z dokręcaniem śrub, to Ty je masz właśnie.
    Gumiarz, do którego jeżdżę także drugim samochodem z silnikiem 5.0, nie każe mi dokręcać śrub w felgach aluminiowych, a po wyjeździe od niego na autostradzie jadę 250 km/h. I nic się nie poluzowuje.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    A jeśli do takiego wulkanizatora na wymianę kół pojedzie, dajmy na to, moja żona, która nie ma pojęcia o dokręcaniu śrub, nie wie, co to klucz dynamometryczny i czym się różnią felgi aluminiowe od stalowych? Też ma sobie sama dokręcać na autostradzie?
    Porządny gumiarz nie wypuści samochodu, w którym trzeba dokręcać śruby po 50 km, bo to grozi odpowiedzialnością karną z art. 160 par 1 kodeksu karnego.
    Nie mam problemu z dokręcaniem śrub, to Ty je masz właśnie.
    Gumiarz, do którego jeżdżę także drugim samochodem z silnikiem 5.0, nie każe mi dokręcać śrub w felgach aluminiowych, a po wyjeździe od niego na autostradzie jadę 250 km/h. I nic się nie poluzowuje.
    Tak sobie tłumacz.
    W takim razie dla Ciebie pozostaje niszczenie felg, piast i śrub dobijaniem pneumatem z taką siłą, że bez minimum metrowej rury nie podchodź - miałem tą wątpliwą przyjemność odkręcać w samochodzie rodziców Klucz wytrzymał...
    Poczytaj sobie o specyfice alufelg, a dopiero potem paragrafami rzucaj.

    Konieczność sprawdzenia nie jest moim wymysłem.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2018 o 15:44

  7. #21
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Utrzymujesz, że nie da się NA RAZ tak dokręcić śrub w alufelgach w warsztacie, żeby nie robić poprawek po iluś tam kilometrach? Naprawdę w to wierzysz?

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    Utrzymujesz, że nie da się NA RAZ tak dokręcić śrub w alufelgach w warsztacie, żeby nie robić poprawek po iluś tam kilometrach? Naprawdę w to wierzysz?
    Da się, pneumatem ponad fabryczny moment obrotowy, jakieś 210Nm w górę, aż szpilki będą skrzypieć w piastach Tylko po takich zabiegach szpilka fajnie wkręca się jak jakiś glut w plastelinę - po kilku razach nie trzyma nawet po pneumacie, a zwykłym kluczem strach dokręcać, bo są oznaki zerwanego gwintu Miałem szpilki na półce po dokręcaniu "na raz", więc kitu mi nie wciśniesz, bo doskonale wiem jak się zachowują, o czym napisałem - plastelinka.

    Niech Ci dokręcają jak chcesz, nawet na pół raza Ja własne pieniądze szanuję i nie zamierzam wymieniać felg, piast i śrub z powodu zbyt mocnego dokręcania, a delikatne dociągnięcie (jeśli potrzebne) nie jest dla mnie żadnym problemem - dla Ciebie jest, z powodu lenistwa.

    Dokręcanie "na raz " - dobre określenie

    Ba, w celu ostatecznego dokręcenia śrub robię sobie przejażdżkę, a śrub potem już ruszać nie trzeba (dynamometr i po 15tyś. strzela od razu), do tego problemów z odkręceniem kluczem z zestawu też nie ma Ale co kto lubi
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2018 o 16:02

  9. #23
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Rozumiem... Jak proponujesz rozwiązać ten problem kobiecie, która na wymianę kół jeździ dwa razy do roku do ASO? Też ma wracać do niego po tygodniu, czy stawać na poboczu i dokręcać śruby kluczem? Już mnie taki śmiech ogarnia, że chyba zakończę pisać w tym wątku.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Według mnie krowka1978 nie umie przykręcać kół prawidłowo i zamiast się sadzić i udowadniać swoje rację powinieneś się zastanowić co robisz nie tak bo to nie jest normalny objaw że luzują cie się śruby. Masz rację, że powinno się sprawdzić dokręcenie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów dla własnego bezpieczeństwa ..bo podczas montażu koła może się zdarzyć że coś niedokładnie wyczyściłeś , lub tarcza albo koło ułożyło się minimalnie krzywo dlatego po przejechaniu jakiegoś odcinka masz efekt poluzowanej śruby ... ale jeżeli wykonałeś wszystko prawidłowo nic nie powinno się poluzować. Tyle w temacie ...

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Miałem wiele samochodów ale nie przypominam sobie żebym musiał po porządnym dokręceniu śrub odpowiednim momentem je potem dociągać. Zdarzyło mi się sprawdzać dokręcenie po wulkanizacji ale koła zawsze były dobrze dokręcone.
    No ale pytanie autora postu dotyczyło tego czy powinno się wyważać ponownie koła po jakimś czasie od ich montażu. Moim zdaniem jest to bardzo wskazane, ponieważ założona na felgę opona musi się na niej ułożyć. Jak już się ułoży to bardzo często koło traci wyważenie. Co nie znaczy, że zaraz będzie nie wiadomo jak biło. Dlatego właśnie powiedzieli, że warto po tych 1000 km ponownie koło wyważyć. Można tego uniknąć wyważając koła na Hunterze z testem drogowym który robi od razu optymalizcję ułożenia opony na feldze. Wtedy nic już nie trza poprawiać i mamy idealnie wyważone koła i cieszymy się komfortem.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Powinno sie sprawdzac dokrecenie kół po ok 50 km ale jesli musisz je zawsze dokrecac/dociągać to nie zakrecasz śrub z odpowoednia siłą, sprawdzanie jest po to aby wyeliminowac ew błąd a nie po to zeby robic to na dwa razy. Nie chce krakac ale kiedys to nie dojedziesz do tego 50 km

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    Rozumiem... Jak proponujesz rozwiązać ten problem kobiecie, która na wymianę kół jeździ dwa razy do roku do ASO? Też ma wracać do niego po tygodniu, czy stawać na poboczu i dokręcać śruby kluczem? Już mnie taki śmiech ogarnia, że chyba zakończę pisać w tym wątku.
    W ASO jak mi w Kropku śruby dowalili przy wymianie paska rozrządu, to tylko pneumatem dało odkręcić. A mówione było, że mają zrobić dynamo, ale nie, bo nie mieli. Dobrze, że jeszcze sraczki ze śmiechu nie dostałeś Twoja sprawa, gdzie chcesz je sprawdzać/dokręcać

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Powinno sie sprawdzac dokrecenie kół po ok 50 km ale jesli musisz je zawsze dokrecac/dociągać to nie zakrecasz śrub z odpowoednia siłą, sprawdzanie jest po to aby wyeliminowac ew błąd a nie po to zeby robic to na dwa razy. Nie chce krakac ale kiedys to nie dojedziesz do tego 50 km
    Wszystko robię zgodnie ze sztuką - przy stalówkach ten efekt nie występuje. Przy aluminiowych zawsze znajdzie się jakaś śruba, która pójdzie około 1-2st przy prawidłowym ustawieniu klucza na 120Nm. Spokojna Twoja rozczochrana, na moim dokręceniu bez sprawdzania i sezon przejadę, a sprawdzam dla bezpieczeństwa. Jak już pisałem ponowne sprawdzenie po 15tyś. powoduje od razu przeskok dynamo. Piasty są zawsze czyste, nasmarowane smarem ceramicznym.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Miałem wiele samochodów ale nie przypominam sobie żebym musiał po porządnym dokręceniu śrub odpowiednim momentem je potem dociągać. Zdarzyło mi się sprawdzać dokręcenie po wulkanizacji ale koła zawsze były dobrze dokręcone.
    Co dla Ciebie znaczy "porządnym"? Też miałem wiele aut, tylko w stalówkach efekt nie występował.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    Według mnie krowka1978 nie umie przykręcać kół prawidłowo i zamiast się sadzić i udowadniać swoje rację powinieneś się zastanowić co robisz nie tak bo to nie jest normalny objaw że luzują cie się śruby. Masz rację, że powinno się sprawdzić dokręcenie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów dla własnego bezpieczeństwa ..bo podczas montażu koła może się zdarzyć że coś niedokładnie wyczyściłeś , lub tarcza albo koło ułożyło się minimalnie krzywo dlatego po przejechaniu jakiegoś odcinka masz efekt poluzowanej śruby ... ale jeżeli wykonałeś wszystko prawidłowo nic nie powinno się poluzować. Tyle w temacie ...
    Potrafię więcej przy autach zrobisz niż myślisz Dla mnie poluzowana jest śruba, jeśli trzeba ją dokręcić o około 1-2st przy takim samym ustawieniu klucza, a nie wypadająca. Na tak "poluzowanych" cały sezon bezpiecznie mogę przejeździć, ale sprawdzam, jeśli klucz pójdzie, to się dokręca.
    O czystości pisałem wyżej w odpowiedziach.

    Co do sprawdzania, szczególnie aluminiowych, jest trochę informacji w sieci co i dlaczego.

    Uważacie, że śruby w moich autach się tak luzują, że palcami można odkręcać Grubo się mylicie. Żeby te dociągane odkręcić trzeba trochę siły przyłożyć Dla mnie, jeśli dynamometr choć kawałek ruszy, znaczy to tyle, że nastąpił proces dokręcania. Po moich zabiegach nigdy nie miałem problemów, za to po innych osobach tak, co jak już pisałem skończyło się wymianą kompletu szpilek dla jednego koła w Kropku kilka lat temy, bo nie trzymały, jedna wypadła w trasie, po usłyszeniu stukania z koła zatrzymałem się, pozostałe 3 palcami szło odkręcić (na szczęście gniazda w feldze i piasta były ok, więc koszty nie były olbrzymie). Tak kończy się niedbałość - dlatego od tamtego momentu bardziej zainteresowałem się tematem i sam robię, a jak ktoś robi, to patrzę na ręce i daję swój ustawiony już klucz
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2018 o 22:27

  14. #28
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    A może problem tkwi w tym, że masz tanie felgi z byle jakiego stopu i dlatego śruby robią w otworach, co chcą i odkształcają felgi?

    Żaden odpowiedzialny mechanik nie będzie używał czyichś narzędzi do czegokolwiek.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    A może problem tkwi w tym, że masz tanie felgi z byle jakiego stopu i dlatego śruby robią w otworach, co chcą i odkształcają felgi?

    Żaden odpowiedzialny mechanik nie będzie używał czyichś narzędzi do czegokolwiek.
    Tak, dwa komplety "tanich" oryginalnych fabrycznych felgi FIAT-a 15" (11 lat) i 18" (2 lata) + oryginalne felgi stalowe 15" (11 lat) + 17" (2 lata) aluminiowe firmy Mak Wheels - też "tanie".
    Cóż, co do klucza - byle czego nie kupuję i własnego sprzętu jestem pewien - jeszcze u żadnego mechanika nie widziałem zluzowanego po pracy klucza - ciekawe jaką normę kalibracji po kilku miesiącach używania trzymają

  16. #30
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Skoro fabryczne felgi Fiata, to miałem rację, że tanie, z najgorszego stopu. W Mercedesie czy BMW żadna felga się nie odkształca od śrub.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wyważanie felg aluminiowych
    Napisany przez bartusssp na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-03-2018, 20:33
  2. Fiat 500L otrzymał 40 proc. nowych komponentów i jest ładniejszy
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-05-2017, 22:28
  3. Po przejechaniu paru km gasnie
    Napisany przez biolyyyy1992 na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-05-2013, 23:26
  4. CC 700 po przejechaniu 40km nagle straciło moc
    Napisany przez stachu99 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2009, 13:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539czy-konieczne-jest-wywazanie-nowych-kol-po-przejechaniu-1000-km-414152

https:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539czy-konieczne-jest-wywazanie-nowych-kol-po-przejechaniu-1000-km-41415

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl