Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017

    Czy konieczne jest wyważanie nowych kół po przejechaniu 1000 km?

    Po założeniu i wyważeniu nowych kół, dostałem informację, by po ok. 1000 km ponownie je wyważyć. Jakie są wasze doświadczenia w tej materii? Konieczność czy strata kasy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Pierwszy raz o czymś takim słyszę.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Po 1000 km sprawdza się ale dokręcenie śrub, szczególnie w przypadku felg aluminiowych.

    Ja osobiście sprawdzam wyważenie kół co drugi sezon, jeśli wcześniej nie zadzieje się nic niepokojącego.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Przy wielosezonowych warto sprawdzić wyważenie co pół roku.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Po 1000 km sprawdza się ale dokręcenie śrub, szczególnie w przypadku felg aluminiowych.
    Po 1000km to koła zostawisz. Sprawdza się już po 50km, czasem u gumiarza/mechanika, bo są przypadki braku dokręcenia.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-06-2018 o 15:19

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Od dłuższego już czasu zmieniam sam, więc mam pewność, że są dobrze przykręcone

    Kiedy jeszcze zmieniałem oponki w zakładzie nigdy się nie zdarzyło, żeby wyjechały niedokręcone kółka. Najpierw był pneumat, a potem jeszcze zwykły krzyżak.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Od dłuższego już czasu zmieniam sam, więc mam pewność, że są dobrze przykręcone

    Kiedy jeszcze zmieniałem oponki w zakładzie nigdy się nie zdarzyło, żeby wyjechały niedokręcone kółka. Najpierw był pneumat, a potem jeszcze zwykły krzyżak.
    To super w zakładzie przykręcali, pneumat i krzyżak to super sposób na rozwalanie gwintów śrub i piast.

    Koła również sam zmieniam, więc wiem, że po 50km alusy trzeba dokręcić - luzują się, dopiero po drugim dokręceniu jest ok. Dokręcam z momentem 120Nm, czyli tak jak powinno być.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Najpierw był pneumat, a potem jeszcze zwykły krzyżak.
    No to pogratulować fachowcom, już od ponad 10 lat zawsze jak mi gdzieś koło odkręcali to kończyli zakręcanie dynomametrycnym...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Przy wielosezonowych warto sprawdzić wyważenie co pół roku.
    Tylko po to aby gumiarz miał zarobek :-)

  11. #10
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    113
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    A, jak, ha, ha. Można jeździć do gumiarza nawet co weekend.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    408
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Koła również sam zmieniam, więc wiem, że po 50km alusy trzeba dokręcić - luzują się, dopiero po drugim dokręceniu jest ok. Dokręcam z momentem 120Nm, czyli tak jak powinno być.
    Ja dokręcam 112 Nm i jeszcze się nigdy w żadnym aucie nie poluzowało i nie trzeba było ponownie dokręcać.... ciekawa przypadłość.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    Ja dokręcam 112 Nm i jeszcze się nigdy w żadnym aucie nie poluzowało i nie trzeba było ponownie dokręcać.... ciekawa przypadłość.
    "Ciekawa przypadłość" - to, że Tobie lekko się nie poluzowało, nie oznacza, że będzie tak samo u innych. U mnie w obu autach delikatnie trzeba po 50km dociągnąć, nie wszystkie śruby (nawet nie wszystkie koła), a potem spokój. Wniosek - oba auta są zepsute

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    Tylko po to aby gumiarz miał zarobek :-)
    Każdy robi jak uważa
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  15. #14
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    113
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Ale czy myśli, co i po co robi?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    "Ciekawa przypadłość" - to, że Tobie lekko się nie poluzowało, nie oznacza, że będzie tak samo u innych. U mnie w obu autach delikatnie trzeba po 50km dociągnąć, nie wszystkie śruby (nawet nie wszystkie koła), a potem spokój. Wniosek - oba auta są zepsute
    Czyli po wyjeździe od wulkanizatora trzeba przejechać 50 km i koniecznie do niego wrócić? A jak ktoś wyjedzie na autostradę wtedy...?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobrze, że w Formule 1 nie mają tego problemu, bo dodatkowe pit-stopy trzeba by robić na dokręcanie śrub.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Tak myśli i wie po co to robi.
    Temat podobny do tego jak pytanie "czy wymieniać olej w silniku po pierwszym tysiaku lub dwóch od odebrania auta z salonu". Jedni to robią drudzy nie.
    Koniec OT.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wyważanie felg aluminiowych
    Napisany przez bartusssp na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-03-2018, 21:33
  2. Fiat 500L otrzymał 40 proc. nowych komponentów i jest ładniejszy
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-05-2017, 23:28
  3. Po przejechaniu paru km gasnie
    Napisany przez biolyyyy1992 na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-06-2013, 00:26
  4. CC 700 po przejechaniu 40km nagle straciło moc
    Napisany przez stachu99 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2009, 14:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539czy-konieczne-jest-wywazanie-nowych-kol-po-przejechaniu-1000-km-41415

https:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539czy-konieczne-jest-wywazanie-nowych-kol-po-przejechaniu-1000-km-414152

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl