Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 65
Like Tree5lubi to!

Temat: Ciśnienie opon  

  1. #31
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Ogólnie ten system , to działa jak ... Nie będę brzydko pisał.
    Miałeś wybór:
    - system który jest bo Matka Unia powiedziała że musi być, nie jest zbyt pożyteczny, ale też nie jest upierdliwy i w niczym nie przeszkadza (Tipo),
    - albo system z prawdziwymi czujnikami ciśnienia i masa kombinowania przy zamianach kół lub zmiana opon w ASO za kupę kasy (np. Opel Astra).
    kartonik lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Miałeś wybór:
    Gdybym miał wybór , to bym wybrał bez jakichkolwiek czujników ciśnienia . Przez 30 lat jeżdżenia samochodami jakoś dawałem radę bez.

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Nie pojawi Ci się komunikat , ponieważ masz równe ciśnienia we wszystkich kołach. Nawet jak będziesz miał po 1bar , ale we wszystkich kołach , żaden komunikat się nie pojawi. Informacja będzie dopiero wtedy , kiedy wystąpi różnica (i to znaczna) w którymś z kół.
    Nieprawda, kiedyś zmieniłem z letnich na zimowe, gdzie zimowe miały idealne ciśnienia w każdym z kół i po przejechaniu kilku kilometrów dostałem
    info o nieprawidłowym ciśnieniu w kołach. letnie były 17-tki a zimowe 16-tki - różnica milimetrów w średnicy kół już wystarczyła aby pojawił się komunikat.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Gdybym miał wybór , to bym wybrał bez jakichkolwiek czujników ciśnienia . Przez 30 lat jeżdżenia samochodami jakoś dawałem radę bez.
    No i właśnie w tipo nie ma żadnych czujników ciśnienia w kołach. A to że sobie liczy komputer obroty kół za pomocą czujników ABS to tylko i wyłączenia zaleta - darmowa kontrola ciśnienia w ogumieniu.
    siwymw lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2017
    Skąd
    KSU
    Postów
    176
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    W czym Wy macie problem???, uzupełnienie ciśnienia do prawidłowego,reset czujnika i zapominamy o sprawie. O czym tu jeszcze pisać???

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2017
    Skąd
    śląsk
    Wiek
    40
    Postów
    197
    Auto
    PUNTO II FL 1.2 8v/TIPO HB 1.4 95KM
    Rocznik
    2005 FL/2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    No i właśnie w tipo nie ma żadnych czujników ciśnienia w kołach. A to że sobie liczy komputer obroty kół za pomocą czujników ABS to tylko i wyłączenia zaleta - darmowa kontrola ciśnienia w ogumieniu.
    Dla mnie jak najbardziej na plus. Problem z czujnikami w kołach z głowy.

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    No i właśnie w tipo nie ma żadnych czujników ciśnienia w kołach. A to że sobie liczy komputer obroty kół za pomocą czujników ABS
    Dokładnie znam zasadę działania pośredniego systemu TPMS. I do tego mam właśnie sposobu działania mam największe zastrzeżenia. Na swoim własnym przytoczonym wcześniej przykładnie i poniższych Waszych.
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    pojawiło się ostrzeżenie
    po przejechaniu kilki kilometrów, że we wszystkich kołach mam sprawdzić ciśnienie.
    Cytat Napisał SeA33 Zobacz post
    Co do tego czujnika po zmianie kół alu 16' na zimowe 15' stal nie pojawił mi się żaden komunikat. Przejechałem już parę set kilometrów.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Po 50km krzyknął aby skontrolować ciśnienie we wszystkich kołach
    Cytat Napisał Yasiooh Zobacz post
    przejechałem z okładem 600 km i po kilku dniach nagle w trakcie jazdy wyskoczyła kontrolka ciśnienia
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    po przejechaniu kilku kilometrów dostałem
    info o nieprawidłowym ciśnieniu w kołach.
    Dla mnie poprawnie działający system , ma mnie informować natychmiast o nieprawidłowości i konieczności kontroli ciśnienia. Nie po przejechaniu kilku , kilkunastu , czy kilkuset kilometrów. Jak ma to tak działać , to lepiej niech nie działa w ogóle. Ma to taki sam sens jakby układ czujnika/czujników ciśnienia oleju , budził się , że coś jest nie tak po przejechaniu 20 km , jak już nie istnieją panewki w silniku i zatarły się wałki rozrządu w głowicy.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Gdybym miał wybór , to bym wybrał bez jakichkolwiek czujników ciśnienia . Przez 30 lat jeżdżenia samochodami jakoś dawałem radę bez.
    Zgadzam się z Kolegą. Czujniki ciśnienia i jeszcze parę narzuconych przez .... mądrych inaczej z UE jest dla im podobnych, a nie dla normalnych, przeciętnych, myślących ludzi.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,105
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Takie małe pytanko: do jakiej wartości ciśnienia robicie pierdnięcie w oponki? tak jak zaleca instrukcja na słupku kierowcy? czy może po swojemu walicie w gumy?
    Ja osobiście do zimówek nawaliłem do przodu w tym chłodniejszym okresie 2,5 bara, a do tyłu 2,3 bara.
    Pytanko takie- czy nie za mało? może za dużo?
    doradźcie coś.....

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    227
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Takie małe pytanko: do jakiej wartości ciśnienia robicie pierdnięcie w oponki? tak jak zaleca instrukcja na słupku kierowcy? czy może po swojemu walicie w gumy?
    Ja osobiście do zimówek nawaliłem do przodu w tym chłodniejszym okresie 2,5 bara, a do tyłu 2,3 bara.
    Pytanko takie- czy nie za mało? może za dużo?
    doradźcie coś.....
    Co pamiętam w instrukcji pisali o 2,4 bar ,pompuję przód tył 2,5 ,jazdy głównie 2 osoby zakupy też potrafią mieć te 50 kg

  11. #40
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Tak przy okazji, zauważyliście w instrukcji zapis:
    Zaznaczenie_007.png?

  12. #41
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,105
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Tak przy okazji, zauważyliście w instrukcji zapis:
    Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję Nazwa: Zaznaczenie_007.png Wyświetleń: 9 Rozmiar: 9.3 KB ID: 30597?
    Właśnie o to mi chodziło- czy ktoś zwrócił na to uwagę.Tylko nie pisałem o tym bo nie chciałem wyjść na "cwaniaka". Czyli do wartości przedstawionej na słupku (albo na drzwiach kierowcy- nie pamietam gdzie ta naklejka się znajduje) dodajemy wartość przedstawioną w instrukcji? Niby sensowne zważywszy na niższe temp i fizykę która obowiązuje też powietrze. Ale jak bedzie się zachowywał "bolid" a raczej opony na większym ciśnieniu?. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Dupcia nie bedzie pływać na zakrętach?

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    56
    Postów
    37
    Auto
    Multipla 1.9 JTD, Tipo Sedan1.4
    Rocznik
    1999, 2017
    O zapisie w instrukcji zalecającym zwiększenie ciśnienia w oponach zimowych o +0,2 bara była już dyskusja na forum.
    Po pierwsze: zapis ten występuje tylko w pierwszej wersji instrukcji, w kolejnych został usunięty.
    Po drugie: dobijanie +0.2 ma sens ale tylko wtedy gdy pompujemy opony z zimie w ciepłym pomieszczeniu (np. ogrzewany warsztat wymiany opon lub serwis) ponieważ wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej ciśnienie w raz napompowanej oponie będzie spadać. Jeżeli pompujemy w takiej temperaturze w jakiej auto będzie jechało to wtedy bez dobijania.

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    GP i 500X nie pływa, a dopompowane mam +0,3BAR jak w instrukcji podają

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Grzesku Zobacz post
    Po drugie: dobijanie +0.2 ma sens ale tylko wtedy gdy pompujemy opony z zimie w ciepłym pomieszczeniu (np. ogrzewany warsztat wymiany opon lub serwis) ponieważ wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej ciśnienie w raz napompowanej oponie będzie spadać. Jeżeli pompujemy w takiej temperaturze w jakiej auto będzie jechało to wtedy bez dobijania.
    Hmmm, to +0,2 nie zniweluje większej różnicy temperatur Warunki garażowe nie są powodem - jeśli z intrukcji zapis zniknął, to zapewne z powodu błędu. Powodem jest możliwość kompensacji temperatur, ale w pewnym zakresie - na pewno nie o 20stC, gdzie spadek ciśnienia będzie większy niż 0,2BAR Więc nie trafiłeś. Ciśnienie musi być sprawdzone w warunkach temperatury na zewnątrz i w takich dopompowane +0,2/+0,3 w zależności od tego, co w instrukcji piszą.

    Ile czasu jeździsz już autem? Nie zauważyłeś, że w czasie wzrostu temperatur wiosną trzeba upuszczać powietrze, bo ciśnienie szybko wzrasta? Co więcej wartości są większe niż 0,2/03BAR.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-01-2018 o 15:37

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    56
    Postów
    37
    Auto
    Multipla 1.9 JTD, Tipo Sedan1.4
    Rocznik
    1999, 2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    (...)Ciśnienie musi być sprawdzone w warunkach temperatury na zewnątrz i w takich dopompowane +0,2/+0,3 w zależności od tego, co w instrukcji piszą.
    Instrukcja do TIPO się zmieniła, polecam pobrać najnowszą wersję z eLUM-a.
    Podejrzewam, że usunięty zapis dotyczył sytuacji wymiany opon - jeżeli wymieniamy je na zimowe np. w październiku przy +10 st. to przy późniejszym spadku temperatury ciśnienie może okazać się za niskie właśnie o ok. 0.2 bara.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ile czasu jeździsz już autem? Nie zauważyłeś, że w czasie wzrostu temperatur wiosną trzeba upuszczać powietrze, bo ciśnienie szybko wzrasta? Co więcej wartości są większe niż 0,2/03BAR.
    Tu się zgadzam, że w przypadku większych zmian temperatury zewnętrznej należy sprawdzić i ew. skorygować ciśnienie (najlepiej bezpośrednio przed każdą dłuższą jazdą).

  16. #45
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Tak naprawdę różnice ciśnienia w granicach +/-0.2Bar są nieistotne. Nawet w czasie jazdy temp. opon (a więc i ciśnienie) zmienia się w dość dużych granicach. A co gdy jedziecie kilka godzin autostradą w kierunku wschód-zachód i słońce wam świeci cały czas na koła po jednej stronie samochodu? Zasadniczo, lepiej mieć trochę wyższe ciśnienie niż zbyt małe. Poza tym, zawsze powietrze będzie powoli uciekać, im starsze gumy tym szybciej.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana opon
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 28-08-2016, 14:09
  2. Błąd ciśnienia opon
    Napisany przez birdieee na forum Qubo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-06-2016, 21:08
  3. zamiana opon
    Napisany przez kamilo62 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-06-2015, 15:04
  4. Wybór opon
    Napisany przez Dr House na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2015, 18:43
  5. Wycie opon
    Napisany przez mattii na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-05-2013, 14:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539cisnienie-opon-36123

https:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539cisnienie-opon-361232

fiat tipo cisnienie w oponachhttps:fiatklubpolska.plopony-i-felgi-tipo-539cisnienie-opon-361233niskie cisnienie polwietrza fiat tipo 2016tipo cisnienie w oponachtipo II sedan cisnienie w kolachfiat tipo kontrolka cisnienia oponcisnienie opon fiat tipoTipo 18 cali ile cisnieniaprawidlowe cisnienie opon tipocisnienie opony tipofiat 500x cisnienie w oponachfiat tipo 2016 sedan 1.4 jakie cisnienie kolfiat tipo hatchback cisnienie w oponachfiat tipo sedan cisnienie w oponachczujnik cisnienia opon tipogdzie sprawdzic jakie powinno byc cisnienie opon fiat tipofiat tipo ukryte funkcjereset czujnika cisnienia w oponach fiat doblojakie cisnienie w oponach letnich tipofiat doblo 16 cali jakie cisnienie w kolachfiat doblo komunikat cisnienia w oponachprzycisk tpms fiat doblocisnienie opon fiat tipo ksiazka

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl