Wątpię żeby był to pasek bo mimo włączonej klimy po zatrzymaniu dźwięk zanika. Nie wiem ale nie słychać tego w komorze silnika chociaż starałem się z Dorotą wysłuchać ten dźwięk. Za 3 dni będziemy wiedzieć co to.
Wątpię żeby był to pasek bo mimo włączonej klimy po zatrzymaniu dźwięk zanika. Nie wiem ale nie słychać tego w komorze silnika chociaż starałem się z Dorotą wysłuchać ten dźwięk. Za 3 dni będziemy wiedzieć co to.
Za 3 dni Tomek jedzie do serwisu z tym problemem???
Nom, a ja będę że swoimi uszczelkami z tyłu jak będziesz w okolicy to od 10 w Ustowie będziemy
no to daj znac co to było-dziś specjalnie podczas jazdy wyłączyłem radyjko i załączyłem klimę i okazało się że też to mam - niestety!
samsam może Ten Tym Tak Ma? Skoro i ja i Ty to mamy
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Myślisz ze TTTM - hmm może -faktem jest ,że zwróciłem na to uwagę dzięki Tobie!Pewne jest to,że występuje to przy klimie automatycznej!Może jeszcze ktoś z forum z taką klimą przetestuje jazdę "na cicho" i też to usłyszy,a może coś ustalisz w środę.W każdym razie czekam na info!
Zakładam że w środę jak się pojawię pomyślą że znów przyjechałem pomyślą że idiota i przejedzie się ze mną Pan mechanik i powie ze nic podejrzanego nie słyszy i ze mam gwarancję jakby co
No tak, ale z drugiej strony mamy z tym dać sobie spokój-na to pewnie liczą!Ja w każdym razie jak znajdę chwile to też zamierzam podjechać do serwisu.Nie jest to rzecz niecierpiąca zwłoki bo oprócz tego dźwięku nic złego się nie dzieje klima działa poprawnie,ale pańskie oko konia tuczy!!!Jak coś ustale dam znać.
I dziś byłem w serwisie - przejechał się nawet ze mną sam kierownik serwisu. Towarzyszył mi Semper - Areczku dziękuję. Całusek hehehe
Gdyby nie Semper to kierownik nie słyszałby tego dość wyraźnego dźwięku. Ale jednak usłyszał. I...
Jeździć bo klimatyzacja chłodzi i działa prawidłowo a on przejedzie się innymi autami z klimatyzacją automatyczną i zaobserwuje czy jest ten dźwięk czy nie. Zakładam, że będzie, że Ten Typ Tak Ma szczególnie że SAMSAM ma tak samo jak ja
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
To nie świst Klimy tylko z układu paska ją napędzającego. Po włączeniu Klimy zwiększa się obciążenie układu i pojawia sie świst przy dodawaniu gazu, dźwięk zbliżony do świszczącego turbo, tak? Bo chyba wczoraj pierwszy raz też to usłyszałem... Chwilę po wyłączeniu Klimy dźwięk przy przyśpieszaniu już nie występował. Jezeli to to, to ja bym szukał rolki, łożyska które moze wydawać taki dźwięk. Bedzie ciężko, bo to tylko w czasie jazdy przy przyspieszaniu występuje, nie do usłyszenia przy gazowaniu na postoju. Dopóki jest to cichy "pogwizd" w tle mruczącego silnika nie będę wnikał.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To nie świst Klimy tylko z układu paska ją napędzającego. Po włączeniu Klimy zwiększa się obciążenie układu i pojawia sie świst przy dodawaniu gazu, dźwięk zbliżony do świszczącego turbo, tak? Bo chyba wczoraj pierwszy raz też to usłyszałem... Chwilę po wyłączeniu Klimy dźwięk przy przyśpieszaniu już nie występował. Jezeli to to, to ja bym szukał rolki, łożyska które moze wydawać taki dźwięk. Bedzie ciężko, bo to tylko w czasie jazdy przy przyspieszaniu występuje, nie do usłyszenia przy gazowaniu na postoju. Dopóki jest to cichy "pogwizd" w tle mruczącego silnika nie będę wnikał.
Lepszy
Power
Gamoniu
No nie chcę krakać ale tam na tym pasku jest jeszcze alternator. A alternatory w fiatach (np. Grande) akurat najpierw zaczynały świszczeć a potem pękała obudowa.
Sam to samo miałem mito. już w nowym aucie było słychać ale olałem, po jakimś czasie (ale długo po gwarancji) świst narastał aż alternator się zablokował i rozdupcył zrywając pasek itp. Koszt nie był duży ale nerwy były.
Od wilgoci a ściśle mówiąc wody z podszybia puchł wirnik i rozwalał obudowę.
No ale nie wierzę że tego nie opanowali w nowym aucie.
Póki jest gwarancja jest OK. A właśnie - Semper potwierdzi - jak byłem na jeździe z kierownikiem serwisu zaczęliśmy rozmawiać o przedłużonej gwarancji.
Nie jest tak kolorowo jakby mogło by się wydawać. Na cokolwiek co by się popsuło w naszym aucie i bylibyśmy na przedłużonej gwarancji ASO musi mieć zgodę FIAT POLAND. Dla przykładu - rozpieprzyła się skrzynia biegów - ASO zapytuje Fiata czy może to zrobić w ramach przedłużonej gwarancji czy odpłatnie. Oczywiście kierownik zapewniał o tym iż większość przypadków mają zgody Fiata ale wiecie jak to jest
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
no to trzeba będzie dokupić gwarancję na kolejne 3 lata (do 5 lat może się już zepsuje co ma się zepsuć)
Lepszy
Power
Gamoniu
Słuchajcie - mam 12k na liczniku. Polatam Tipkiem jeszcze 3k i zobaczymy. Oddam go na przegląd i przy okazji wymienię kilka rzeczy do zrobienia które mnie wkurzają ale z pierdołami nie będę śmigał do ASO
- drgające lusterko wsteczne - jadę min 80km i drży mi lusterko - jak złapie je za przegub kulkowy - nie ma drżenia
- coś mi lata w drzwiach kierowcy albo w słupku B lewym
- świszczy mi klimatyzacja
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ale ja miałem na myśli tę przedłużoną - nawet na przedłużonej gwarancji cokolwiek Ci się popsuje ASO musi mieć zgodę centrali Fiata
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear