Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 238
Like Tree17lubi to!

Temat: Świszczenie klimatyzacji  

  1. #181
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    586
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    automat we fiatach to nie najlepszy pomysł... w bravo 2 znajomych z pracy do dzisiaj walczy z klapkami, mieszalnikami, czujnikami itd...wczesniej w autach miałem strefowa ale jak sobie pomyslałem ze to fiat to uznałem ze czym prosciej tym lepiej.
    marnyd4d lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    06 styczeń 2019
    Skąd
    Lublin
    Postów
    128
    Auto
    Tipo sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał bananob4 Zobacz post
    Panowie, tak pracuje moja klimatyzacja, praktycznie od nowości. Udało mi się nagrać ten dźwięk, który w rzeczywistości jest dużo bardziej słyszalny. Klimatyzacja gwiżdże, wyje - po wyłączeniu następuje kompletna cisza. Czy mieliście podobne problemy i czy coś udało się z tym zrobić? https://streamable.com/6xszq
    Dla mnie to normalka , dodatkowe obciążenie silnika na łożyska korbowodu ,sprzęgła , i klima generuje ten niby hałas , gdybyś usłyszał moją klimę w polonezie i jak terkocze łożysko wałka sprzęgłowego ,to byś latał codziennie do mechanika hehe po prostu ten typ tak ma ! i u mnie na postoju też cisza kiedy się wyłączy .Można zmienić olej na gęstniejszy w silniku i skrzyni to na pewno będzie ciszej szczególnie w porze zimowej ,bo w lecie na pewno będzie głośniej ,łożyska też na inne lepsze ,ale to koszta i bez sensu !

  4. #183
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mardas Zobacz post
    Dla mnie to normalka
    Skoro to normalne to dlaczego występuje tylko w 1 aucie na 10 a nie w każdym?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    automat we fiatach to nie najlepszy pomysł... w bravo 2 znajomych z pracy do dzisiaj walczy z klapkami, mieszalnikami, czujnikami
    Czy dobrze rozumiem? Skoro jedno bravo ma problem to wszystkie fiaty tez go będą miały z automatem?
    bartusssp lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #184
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Jak to nikomu się nie udało. Mi się udało.

  6. #185
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Statystyka na tym forum pokazuje, ze dwóch użytkowników manualna miało problem z rezystorów i nie działało sterowanie pokrętła wiatraka a innych dwóch od maniaka miało problem z linka pokrętła od sterowania przepływem powietrza. Tu i tu dobieranie by naprawić. Natomiast jeden użytkownik automatu miał z czymś problem co ustąpiło po aktualizacji softu klimy. No i sporo użytkowników manualna uskarża się na głośna prace klimy... nie wyciągam wniosków zostawiam to każdemu z osobna.

    Ja tam wole wygodę.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #186
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    06 styczeń 2019
    Skąd
    Lublin
    Postów
    128
    Auto
    Tipo sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Skoro to normalne to dlaczego występuje tylko w 1 aucie na 10 a nie w każdym?
    U mnie dla odmiany lekko bucy kiedy załączam ogrzewanie szyby tylnej i lusterek ale tylko na postoju hehe i słychać jak gdyby spadały obroty i dla mnie to normalka bo obciążenie jest dość znaczne (pobór prądu ) klima jest oki , i co mam ganiać do ASO i gnębić elektryka bo mi coś tam bucy ,a ten będzie grzebał i nadal to samo hehe ,a szyba świetnie się odmraża i lusterka też .Pany do pewnych sytuacji i dźwięków w swoich "wózkach" trzeba się przyzwyczaić ! tego mnie nauczyło wieloletnie eksploatowanie samochodów .Jak ktoś chce to niech gania z duperelami ,ja nie będę ! jedynie tylko wtedy kiedy dane urządzenie lub podzespół przestanie w pełni lub w części funkcjonować ! to tyle
    Ostatnio edytowane przez mardas ; 11-02-2019 o 18:54

  8. #187
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    automat we fiatach to nie najlepszy pomysł... w bravo 2 znajomych z pracy do dzisiaj walczy z klapkami, mieszalnikami, czujnikami itd...wczesniej w autach miałem strefowa ale jak sobie pomyslałem ze to fiat to uznałem ze czym prosciej tym lepiej.
    Bo nie znalezli dobrego fachowca jak Shaq a argument na temat nie brania automatu bo manual prostszy dla mnie jest z 4 liter.
    Qvadrat lubi to.

  9. #188
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    586
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Róbta przecie co chceta. 2 auta w firmie to bravo z automatem i oba maja problem. Jedna honda z auto i tez problem... Poprostu skoro wokolo mnie z automatami caly czas slysze ze cos nie gra to bralem manual i tyle. Kazdy kupuje co lubi.
    marnyd4d lubi to.

  10. #189
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Posunę stwierdzenie dalej: Nie znam budżetowego auta z automatyczną klimą która dobrze działa.

    Po prostu jak w aucie jest jeden czujnik temp. kabiny jak w Tipo/Fabii/Aurisie/Dusterze/Astrze to nie ma prawa działać. Jak przy czujniku jest zadana temp. to nie znaczy, że przy głowie, nogach lub z tyłu jest taka sama.

    Przy Espace rozmawiałem z majstrem od klimatyzacji i powiedział taką ciekawostkę. Mianowicie - używa się określeń klima: jedno/dwu/czterostrefowa itd itp. Tylko co obejmują te strefy? Np. Octavii (rozmowa wtedy była o O II) i Mondeo mamy jednostrefową. Tylko w Octavii czujnik jest w desce przy panelu i obejmuję przednią część auta. W Mondeo czujnik jest przy panelu, w lampce podsufitki przód, lampce podsufitki tył i cała kabina to jedna strefa. W obu autach jednostrefowa klimatyzacja, ale praca automatu już zupełnie inna - bo ma więcej danych. W tanim aucie z automatem w lato niby jest zadana temp. 20, a stopy wali mrozem, a u góry ciepło. Niby automat, a kręcimy tą temperaturą. Zwłaszcza odczuwalne w długich trasach. Na krótkich trudniej zauważyć, bo zazwyczaj nie zdąży porządnie schłodzić kabiny. W większych autach segmentu SUV/D nawet z jedną strefą zazwyczaj tego nie odczuwamy z racji większej ilości czujników temperatury w kabinie. Dlatego czasem też dziwne odczucia odnośnie działania automatycznej klimy w tańszych/mniejszych autkach

  11. #190
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    automat we fiatach to nie najlepszy pomysł... w bravo 2 znajomych z pracy do dzisiaj walczy z klapkami, mieszalnikami, czujnikami itd...wczesniej w autach miałem strefowa ale jak sobie pomyslałem ze to fiat to uznałem ze czym prosciej tym lepiej.
    To, że jest to znany problem w Bravo 2 nie oznacza, że w innych modelach jest tak samo. Niestety rozczaruję Cię, w Grande Punto "niestety" problemu z klapami, czujnikami, mieszalnikami nie ma. Po 10 latach zaczęły wysiadać opornice dmuchawy - założenie nowego wiatraka z opornicą w zestawie, jest tańsze niż sama opornica, wymiana to około 10 minut roboty. Tak, czym prościej, tym lepiej... Proponuję zrobić dziurę w podłodze i na Flinstona napęd zrobić

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    W tanim aucie z automatem w lato niby jest zadana temp. 20, a stopy wali mrozem, a u góry ciepło.
    Chwila, jeżeli chłodem wali nawiew w dół przy automacie w czasie upału, to jest coś nie halo. Działanie przeczy zasadom fizyki. W GP (prawdziwa dwustrefowa z dublem kierunku nawiewu, można ustawić wiatr np. na pół przedniej szyby, potrafi z automatu jedną stronę dogrzewać dołem i chłodzić środkiem, a drugą tylko chłodzić środkiem), czy 500X nigdy nie zdażyło się, aby przy ustawionej temperaturze 22stC w czasie upału automat skierował nawiew na dół - puszczenie na dół może mieć miejsce w przypadku awarii, np. zewnętrznego czujnika temperatury. Co więcej od 15stC zawsze aktywny jest środkowy nawiew + dół, aż do całkowitego wyłączenia dołu w zależności od pomiarów.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Przy Espace rozmawiałem z majstrem od klimatyzacji i powiedział taką ciekawostkę.
    Rozumiem, że to o chłodzeniu nóg latem też ten majster powiedział?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    W Mondeo czujnik jest przy panelu, w lampce podsufitki przód, lampce podsufitki tył i cała kabina to jedna strefa.
    Jaki jest sens umieszczać czujniki temperatury w miejscach, które silnie się nagrzewają? Do tego pod sufitem zawsze jest cieplej. Już samo umieszczenie czujnika temperatury w lampce nie wróży sukcesu w poprawnym pomiarze po włączeniu lampki..., a zdarza się, że młodym z tyłu włączam w upalne noce.
    Skąd posiadasz te informacje?
    W instalacjach w domu też czujników temperatury nie umieszcza się pod sufitem, a na około 150cm od podłogi.

    W GP i 500X są dwie strefy. Czujniki temperatury kabiny w panelu - wloty należy okresowo przedmuchiwac z powodu kurzu, do tego czujniki temperatury w każdym z wylotów, parownika, plus w 500X czujnik wilgotności. Do tego czujnik nasłonecznienia na kokpicie pod szybą. Sprzężenie z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Przy niedużej kabinie to się sprawdza, a i dwustrefowość czuć, niestety w 500X nie ma dubli w kierunkach nawiewu jak w GP, czyli obie strefy zawsze wieją tymi samymi nawiewami.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cóż, rozejrzenie się to tu, to tam i... w mondeo w podsufitce, ani w lampce nie ma czujnika temperatury wewnętrznej. Fachura zapewne zobaczył otwory w przedniej lampce do... mikrofonu... Gdyby oni wszyscy chociaż raz zobaczyli schemat elektryczny układu klimy...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-02-2019 o 00:53
    FiatPrime lubi to.

  12. #191
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Gdyby oni wszyscy chociaż raz zobaczyli schemat elektryczny układu klimy...
    Oj tam Panie się teraz czepiasz mocno Nie można się znać na wszystkim On klimę robi, a Ty o schematach. Naprawiał! Działało! Nikt nie pytał

    Spojrzałem teraz w Mondeo. Tam faktycznie jest przy kolumnie kierownicy z wiatraczkiem skubany nawet, żeby zasysał powietrze z wewnątrz i nie nagrzewał się od plastików w środku (nagrzewnica). Amerykanie wariatuńcie kurczę. Podobno fajne autka - nie mam zbyt wiele z nimi kontaktu.

    Fiatów, Fordów i Francuskich się nie kupuje.

    @edit: Wyczytałem teraz że w Tipo też jest. Jakie luksusowe rzeczy. Trzeba lekcję z klimatyzacji odrobić
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 12-02-2019 o 05:27
    krowka1978 lubi to.

  13. #192
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Oj tam Panie się teraz czepiasz mocno Nie można się znać na wszystkim
    Sorry, zostałeś wypunktowany za powtarzanie głupot za mieciem co naprawia klimy tak ze wieją na automacie zimnym po nogach...

    Mnie wkurwia co innego. Nie ma mechanika ani aso aby oddać auto i było jak nalezy obsłużone bez niedoróbek albo żarcia lacha. Człowiek musi się kurwa znać co najmniej na krówka na swoim aucie bo go w chuja zrobią i bajek naopowiadaja jeszcze...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #193
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Człowiek musi się kurwa znać co najmniej na krówka na swoim aucie bo go w chuja zrobią i bajek naopowiadaja jeszcze...
    No ale jest gość co się na aucie nie zna, a się u "Fachofca" bajek nasłucha to potem lepiej śpi. Mówi mu się to co chce usłyszeć, spławia się przysłowiowego klienta, i potem Fachofiec ma czyste sumienie z dobrze wykonanej usługi.
    A tak na poważnie: teraz mechanika który się zna na robocie to ze świecą można szukać. Kiedyś naprawa auta polegała na naprawie- każdy podzespół mechanik potrafił sam naprawić (skrzynię biegów, rozrusznik, pompę wody.....) teraz tylko wymiana całego podzespołu. A to raczej trudna robota nie jest. Kiedyś w szkołach tego uczono od podstaw- Jak działa alternator itp, Teraz tylko wymiana na inny.
    Świat schodzi na psy. Auto to teraz jest tyle warte co przysłowiowy długopis- sę wypisze to można go zastąpić innym. Nawet wkładu się nie zmienia. Tak teraz jest z samochodami. Dlatego ich trwałość jest raczej marna. Ma wytrzymać czas gwarancji i jeszcze trochę i do kasacji (tj. badanie czasu trwałości produktu). A im dłâ‚Źżej będzie w użyciu- to chwała jego właścicielowi- że o niego dba.
    W myśl zasady którą tu często przytaczam: jak dbasz- tak masz. Nie dbasz -gówno masz......
    powodzenia....

  15. #194
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    46
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Tacy fachowcy, że zanim się takiego wezwie lub do niego pojedzie, niestety trzeba zgłębić temat, znaleźć rozwiązanie, to może naprawi. W innym przypadku będzie się uczył na błędach i wymieniał wszystko na chybił trafił, może się uda. Takie naprawy to w miarę kumaty gość sam zrobi, problem to narzędzia i miejsce.

  16. #195
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Mnie smuci, że w branży moto jest mało kobiet. Powinno być więcej zgodnie z zasadą - "Żona ma ZAWSZE rację.". Może podratowałoby to trochę rynek


 
Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 12:38
  2. [ukł. klimatyzacji] Demontaż panelu klimatyzacji
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 19:19
  3. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 07:31
  4. [ukł. klimatyzacji] chłodnica klimatyzacji
    Napisany przez doriska37 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-06-2010, 14:23
  5. [ukł. klimatyzacji] montaż klimatyzacji
    Napisany przez karmad na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-05-2010, 13:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536swiszczenie-klimatyzacji-38593

klimatyzacja swiszczy

swiszczenie sprerzarki tipo

swissczenie klimatyzacji

swiszczenie klimatyzacja

gwizdze przy klimatyzacji

Fiat Tipo swiszczy z wentylatora

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl