Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)

    Volkswagen fałszował pomiary emisji spalin. Problem może dotyczyć 11 milionów diesli na całym świecie

    Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt powołał komisję śledczą w sprawie skandalu związanego z manipulowaniem przez Volkswagena pomiarem emisji spalin w samochodach produkowanych przez koncern w Wolfsburgu. Wcześniej kanclerz Niemiec zażądała szybkiego i pełnego wyjaśnienia afery. Także polski wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział, że zażąda od niemieckiego producenta aut dokładnych informacji.



    Angela Merkel podkreśliła, że „w obliczu trudnej sytuacji” konieczna jest „pełna przejrzystość”.Mam nadzieję, że możliwie najszybciej ujawnione zostaną fakty –powiedziała. Podkreśliła, że minister transportu Alexander Dobrindt jest w ścisłym kontakcie z koncernem.
    Merkel nie ustosunkowała się do ewentualnych konsekwencji skandalu dla niemieckiego przemysłu.


    Szef Volkswagena: nie ustąpię ze stanowiska

    Tymczasem szef niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen Martin Winterkorn, oświadczył, że pomimo skandalu z manipulowaniem pomiarem emisji spalin nie ustąpi ze stanowiska. 68-letni menedżer zaapelował w internetowym posłaniu wideo o zaufanie do firmy.
    Winterkorn powiedział, że „byłoby błędem kwestionowanie ciężkiej i uczciwej pracy 600 tys. zatrudnionych tylko dlatego, że mała grupa osób dopuściła się ciężkich wykroczeń”. Nasza załoga nie zasłużyła na to. Dlatego prosimy, proszę o państwa zaufanie na naszej dalszej drodze– powiedział szef Volkswagena.Wyjaśnimy to –podkreślił.


    Piechociński: Będę domagał się od Volkswagena wyjaśnień

    Wyjaśnień ws. skandalu będzie domagał się wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński. Chce wiedzieć, czy w Europie i Polsce koncern samochodowy, podobnie jak w USA, manipulował pomiarem emisji. Po pierwsze, zlecę naszej ambasadzie w Stanach Zjednoczonych i Wydziałowi Promocji Handlu i Inwestycji ściągniecie dokładnych informacji o tej sprawie. Po drugie, zwrócę się z prośbą o wyjaśnienia do Volkswagena, (…) czy w Europie i w Polsce wystąpiło takie zjawisko. (…) Chcemy wiedzieć, o czym konkretnie mówimy. Dopiero wtedy będę mógł odnieść się do tej sprawy– powiedział.


    Włoski resort transportu wszczął postępowanie ws. afery

    Zaniepokojenie skandalem wyraził włoski resort transportu. W sprawie wszczęto postępowanie wyjaśniające. Resort oświadczył, że oczekuje odpowiedzi zarówno od producenta aut, jak i firmy odpowiedzialnej za ich kontrolę. W wydanej nocie ministerstwo wyjaśniło, że chce dowiedzieć się, czy proceder był praktykowany także w przypadku samochodów produkowanych dla Europy i czy takie pojazdy były sprzedawane we Włoszech.


    Problem dotyczy 11 mln pojazdów

    Volkswagen przyznał we wtorek, że problem dotyczy 11 milionów jego pojazdów z napędem dieslowskim. Akcje koncernu, które w poniedziałek straciły prawie jedną piątą wartości, we wtorek przed południem spadły o kolejne 23 proc., do najniższego poziomu od października 2011 roku.
    Skandal wybuchł, gdy w USA tamtejsza federalna Agencja Ochrony Środowiska (EPA) ustaliła, że oprogramowanie zainstalowane w ponad 480 tys. pojazdów Volkswagena z napędem dieslowskim uaktywnia system ograniczania emisji spalin (przestawianie silnika na szczególnie oszczędny tryb pracy) tylko na czas oficjalnych pomiarów testowych. Oznacza to, że w normalnych warunkach pojazdy Volkswagena z silnikami dieslowskimi mają lepsze osiągi, ale zanieczyszczają powietrze o wiele bardziej, niż to dopuszczają przepisy w USA - niemal czterdziestokrotnie.

    EPA może nałożyć na VW karę w wysokości do 37,5 tys. dol. za każde auto z takim oprogramowaniem. W sumie niemieckiemu koncernowi grozi kara ponad 18 mld dol. Ponadto VW będzie musiał z własnej kasy zapłacić za wymianę oprogramowania w tych autach.
    We wtorek koncern przyznał, powołując się na wewnętrzne kontrole, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach także poza USA. Wydano w tej sprawie oświadczenie z informacją, że w pojazdach z silnikiem typu EA 189 stwierdzono „rzucającą się w oczy różnicę między wartościami (emisji spalin) na stanowiskach kontrolnych a wartościami podczas rzeczywistej eksploatacji”.

    Agencja dpa informuje, powołując się na źródła w koncernie, że na środę zaplanowano kryzysowe posiedzenie rady nadzorczej Volkswagena.

    Źródła: LosyZiemi.pl - Niemcy – Volkswagen przyznał, że problem dotyczy 11 milionów samochodów z silnikiem diesla na całym świecie
    Wyborcza.pl
    Ostatnio edytowane przez ciril ; 24-09-2015 o 10:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    wydaje mi się, że ta afera to wierzchołek góry lodowej. nie od dziś wiadomo, że elektronika pozwala teraz na wiele i skoro można manipulować pomiarami podczas kontroli na stanowisku pomiarowym, to aż strach pomyśleć co jeszcze dzieje się w nowoczesnym aucie bez naszej zgody...
    Italians Do It Better

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał ciril Zobacz post
    Piechociński: Będę domagał się od Volkswagena wyjaśnień
    to się pośmialiśmy
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Też mi się wydaje, że sprawa nie dotyczy tylko grupy VAG. Niemniej jak wprowadza się normy niemal nie do przejścia dla diesli to trudno się potem dziwić, że ktoś próbuje to obejść. W końcu wtrysk elektroniczny i turbinę wprowadzono nie dla naszej wygody tylko właśnie pod takie testy. I droższy serwis w ASO.
    Poza tym ciekawe czy, a właściwie ile uda się Volkswagenowi zbić karę. Tyle dolarów na minus musi zaboleć.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    z samego rana otrzymałem na skrzynkę mailową tradycyjny spam od WP. nie zabrakło tym razem reklamy... Volkswagena. batalia o odzyskanie wiarygodności już się rozpoczęła sprawa jednak będzie miała większy wymiar niż tylko trzęsienie ziemi w niemieckim koncernie. spodziewam się w najbliższym czasie kolejnych "rewelacji" niekoniecznie przy okazji tego samego producenta. sprawę pociągną dziennikarze z branży motoryzacyjnej w towarzystwie speców od diagnostyki. nie wykluczam również akcji nawrotowych w niektórych ASO celem "aktualizacji" centralek silnika. pojawi się również szansa na możliwość szybkiego zarobku, także niewykluczone, że za jakiś czas któryś z prezesów znanej firmy motoryzacyjnej otrzyma wiadomość mailową o treści - 1 mln dolarów na konto xx, albo sprawa trafia do gazet. będzie się działo. a wszystko przez cudownych ekoterrorystów. swoją drogą, nie spodziewałem się czegoś takiego po VW. tyle lat tradycji... to tak jakby przyłapać papieża na masturbacji. niebywałe.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 24-09-2015 o 17:35
    Italians Do It Better

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    nie spodziewałem się czegoś takiego po VW. tyle lat tradycji...
    bez przesady, jaka to tradycja? Zaczęło się od tego:
    vw_old_logo_preto.jpg
    potem parę dobrych lat, a później zaczęło się odcinanie kuponów i wciskanie kitu "prestiżowości"

    i wcale nie dziwią mnie takie przekręty, musiało do tego dojść. A dlaczego wyszło akurat w przypadku VW w USA? no cóż, konkurencja
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    45
    Postów
    556
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Nie tylko VW to dotyczy.Obecne normy są zbyt wyśrubowane.Kiedyś to musiało jebnąć.Padło akurat na VW.Cały czas ciśnie mi się tutaj hasło "Diesel musi dymić".Musi i basta.A dojdzie do tego,że diesle wogóle będą wyeliminowane z ruchu bo tu w DE już o tym się mówi.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    A mnie nie może opuścić poczucie, że nie chodzi tu o żadną ekologię, a zwyczajnie ktoś chce więcej na sprzedaży paliw zarobić.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    bez przesady, jaka to tradycja?
    no chyba mi nie powiesz, że Volkswagen to pionek w branży motoryzacyjnej? ja żadnym entuzjastą tej marki nie jestem, ale potrafię obiektywnie spojrzeć na rzeczywistość. a rzeczywistością niech będą wyniki sprzedaży auto osobowych w Europie. teraz znajdź mi w tym zestawieniu Fiata. będzie ciężko. dlaczego? przede wszystkim jakość. Fiat od zawsze kojarzony był z tanizną i naprawdę ciężko będzie mu się uwolnić od tej etykiety. zauważ co się dzieje na forum. ile osób - nawet wśród moderatorów zrezygnowało z zakupu Fiata. tu dochodzimy do drugiego powodu, dla którego VW przewodzi europejskiej motoryzacji - odpowiednio przygotowana oferta, która aktualizowana przez lata zakodowała się klientom/kierowcom w głowach. GOLF - czy znasz lepiej wypromowany model europejskiego samochodu?
    Italians Do It Better

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    no chyba mi nie powiesz, że Volkswagen to pionek w branży motoryzacyjnej?
    nie powiem, bo pionkiem nie jest. To dość spory koncern.
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    GOLF - czy znasz lepiej wypromowany model europejskiego samochodu?
    nie znam i właśnie w tym rzecz. Jakość to jedno, oferta modelowa i dostępność to drugie. Ale obecnie najważniejszy i tak jest marketing. Boje się otwierać lodówkę, żeby mi golf czy inna octavia nie wyskoczyła
    pierdyliardy euro poszły na reklamy, tylko po to, żeby teraz wszystko się spektakularnie... wiadomo

    Zawsze twierdziłem, że Niemcy w dwóch dziedzinach są nie do pokonania: w chemii i propagandzie
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena


 

Podobne tematy

  1. Norma emisji spalin euro
    Napisany przez enkidupl na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2015, 18:24
  2. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 24-11-2013, 18:47
  3. Pomiary i ustawienia pojazdu
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-09-2011, 07:19
  4. Dotyczy: Poduszki pow.
    Napisany przez marteen1980 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2009, 00:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pomiar spalin vw

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl