Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,560
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)

    Koniec włoskiej legendy - Fiat Punto odjechał bez fanfar

    Jeszcze nie tak dawno był to jeden z najlepiej sprzedających się modeli samochodów w Europie. Sława jednak przemija i pomimo wielu spekulacji producent zdecydował się na definitywne zakończenie jego produkcji.
    bbd9d8d4087c21dca01697d2d8ad2f02.jpeg
    Punto było jednym z najbardziej popularnych modeli Fiata, nierzadko trafiając na czołówki rankingu aut najpopularniejszych w Europie i w Polsce
    Do dziś w Punto pozostało wiele technologii, które trafily do tego auta ponad dekadę temu
    Fiat skupi się na linii modelowej "500" i rezygnuje z aut, które nie przynoszą spodziewanych zysków

    W ciągu 25 lat wyprodukowano łącznie prawie 9 mln egzemplarzy Fiata Punto. Największym powodzeniem cieszyła się pierwsza generacja, produkowana w latach 1993-1999, która powstawała w trzech włoskich fabrykach oraz w Tychach. Wyprodukowano 3,429 mln egzemplarzy.

    Następca leciwego Fiata Uno po raz pierwszy został zaprezentowany w 1993 roku i był to efekt projektu Tipo 176. Autorem designu pięcio- i trzydrzwiowego hatchbacka był Giorgetto Giugiaro, a udany kabriolet zaprojektował Pininfarina. Pierwszym wielkim sukcesem Fiata Punto był tytuł europejskiego Auta roku 1995.

    Druga generacja (Tipo 188) zadebiutowała w połowie 1999 roku. Zmiany designu przygotowali już specjaliści Fiata. Kanciaste kształty już nie wszystkim przypadły do gustu. Do oferty dołączył van, w którym zakryte zostały tylne okna oraz wymontowano tylną kanapę. Zrezygnowano natomiast z produkcji kabrioletu.

    W 2003 roku design Fiata Punto doczekał się kolejnej rewolucji, czym była zmiana przedniej części nadwozia, w której pojawiła się tradycyjna atrapa wlotu powietrza chłodnicy.

    Druga generacja przetrwała aż do 2010 roku i w ostatnim okresie była produkowana w serbskim Kragujevacu pod nazwą Fiat Punto Classic i Zastava 10.

    Wraz z premierą trzeciej generacji producent zdecydował się na nową nazwę Punto Evo (Tipo 199), by po dwóch latach powrócić do nazwy Punto. Jednak popularność tego auta wciąż drastycznie spadała. Z rynku wypierała go znacznie nowocześniejsza konkurencja. Zapewne jednym z poważniejszych argumentów stał się także test zderzeniowy EuroNCAP z 2017 r., w którym Fiat Punto nie uzyskał nawet jednej gwiazdki. Tak niska ocena spowodowana była brakiem systemów bezpieczeństwa, które obecnie są standardem.

    W ostatnich latach pojawiło się wiele spekulacji o kontynuowaniu tradycji Fiata Punto i zastąpieniu go nowoczesnym modelem. Ostatecznie rozwiał je nieodżałowany szef FCA Sergio Marchionne, który wyraźnie określił dalszy kierunek rozwoju marki Fiat w Europie na bazie znacznie nowocześniejszej rodziny Fiata 500 i Pandę.

    Czy będziemy żałować odejścia Punto? Zapewne wymowna będzie tutaj wypowiedź jednej z przypadkowo zapytanych właścicielek tego modelu:

    - Kupiłam auto z drugiej ręki 7 lat temu. "Niech pani bierze - powiedzieli w salonie na 1 sierpnia w Warszawie - To po starszym panu, pierwszym właścicielu, który co kilka lat wymienia Punto na kolejne Punto". Zapewniono mnie, że będę zadowolona i jestem. Samochód jest wygodny, nieawaryjny, a (rzadkie) naprawy nie kosztują oczu z głowy. Większość osób, które pierwszy raz wsiadają do mojego wozu, wyrażają zdziwienie, że w środku jest tyle miejsca (zwłaszcza z przodu). To naprawdę dobrze zaprojektowane wnętrze auta. Z biegiem czasu najsłabsze okazały się plastiki we wnętrzu, zwłaszcza te, które są przy półeczce z tyłu, nad bagażnikiem. Z żalem dowiaduję się, że Punto zakończyło żywot. Pewne zastąpi je kolejny wytwór artystów projektantów, wymyślny, drogi, a w środku ciasny no i wypchany po uszy drogą elektroniką, tak jakby auta służyły do wielu przedziwnych celów, a nie po prostu do jeżdżenia - mówi pani Beata, użytkowniczka Fiata Punto od 2011 roku.

    Źródło: Koniec włoskiej legendy - Fiat Punto odjechał bez fanfar



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,200
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ciril Zobacz post
    Wraz z premierą trzeciej generacji producent zdecydował się na nową nazwę Punto Evo (Tipo 199), by po dwóch latach powrócić do nazwy Punto.
    Kolega słabo się postarał i przekleił bzdury z artykułu, wstyd (swoją drogą w artykule oficjalne zdjęcia Grande Punto...). Trzecia generacja to grande Punto produkowane od 2005 roku, oczywiście typ 199 Pozostałe technologicznie to samo, różnica we wnętrzu i okrojona gama silnikowa i wyposażeniowa - im nowsze tym gorzej z wyposażeniem. Dużo by opisywać.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-08-2018 o 20:45

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    12.2009
    Bardzo szkoda To taki dobry samochód!

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    774
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Ostatni z modeli chyba nie miał tej listy srebrnej na nosie? Ta listwa nigdy mi się nie podobała ,jak dla mnie nie pasowała. Szkoda,że Dacia robi auta starsze konstrukcyjnie za średnią cenę ,daje nawet turbobenzynę całkiem fajną ,a Fiat pozbył się klasyki. Mógłby klepać te autka z silnikiem 95 KM za cenę Dacii i ciekawe co by lepiej szło ?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,200
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Jak dla mnie lifftingami zepsuli na zewnątrz to auto. Najfajniej wygląda Grande Punto.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Mógłby klepać te autka z silnikiem 95 KM
    Leiej z T-Jet 120KM, albo MultiAir 110KM - były 105 i później 110KM bez turbo w Punto Evo.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    774
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    No pewnie,że te lepiej ,ale nawet to minimum 95 KM ,a silnik dobrze działał na LPG więc rynek by mieli . No cóż,ma być wszelaka 500ka ,więc na Punto miejsca brak. Udany model to był


 

Podobne tematy

  1. witajcie posiadacze i naprawiacze włoskiej motoryzacji
    Napisany przez axel25 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-03-2018, 09:38
  2. Nowy Fiat Ducato, czyli odświeżona odsłona użytkowej legendy
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-10-2014, 14:42
  3. Kupię emblemat flagi włoskiej od fiata 500
    Napisany przez Aroo na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-09-2014, 09:51
  4. Spotkanie włoskiej motoryazacji w Bydgoszczy 20.03.2010
    Napisany przez BS na forum Pomorskie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-03-2012, 18:35
  5. Poszukiwane samochody do katalogu włoskiej motoryzacji.
    Napisany przez Sapphiron na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2011, 20:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl