Witamy na Fiat Klub Polska - Nasze auta

2001 Fiat Punto II 1.2 16v
Właściciel szamot666
Zdjęcie

Dodaj nowy komentarz
Zobacz wszystkie auta klubowicza
Auto 2001 Fiat Punto II 1.2 16v
Typ silnika
Klasa auta kompaktowe, segment C
Kolor Niebieski metalik
Aktualizacja 15-10-2012 15:06
Przebieg 150,000 Kilometrów
Cena 8,000.00 PLN
Kupiony dnia 19-11-2011
Adres strony
Oglądano 2152

Galeria (9)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
 
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
 
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
View Image
Zobacz komentarze do zdjęcia (0)
 

Opis auta
Chciałem przedstawić swojego kropka Jest to Punto II przed Faceliftingiem z 2001 roku. Auto kupiłem z przebiegiem 140460 km pod koniec listopada 2011 roku. Na dzień dzisiejszy ma ok. 10 tysięcy więcej. Tak mi się poszczęściło, że kupiłem je od znajomego, który był polakiem z okolic Konina, ale przebywał głównie w Berlinie gdzie jeździł tym autem i czasem tyko zjeżdżał do Polski.

Jest to wersja ELX 1.2 16V 80KM z bezstopniową skrzynią biegów SpeedGear.
Posiada między innymi:

- ABS
- Klimatyzacja
- 4x AirBagi
- wybuchowe napinacze pasów
- elektryczne szyby
- 6 głośników
- Radio CD/MP3 (było fabryczne z kasetą, ale już nie ma włożyłem swojego Pioneera)
- komputer pokładowy liczący spalanie, przebieg i średnią prędkość
I generalnie chyba to wszystko, co tak jak mi się wydaje jest w standardzie w Punto tj. wspomaganie kierownicy + City, obrotomierz, halogeny przednie i takie tam.

Byłem trochę zniechęcony otoczonym złą sławą silnikiem 16 zaworowym i automatyczną skrzynią biegów, która co niektórym kojarzy się z paliwożernością, ale jak na razie generalnie wszystko oprócz drobiazgów jest w porządku i auto w niejednym mnie zaskoczyło.

Wcześniej jeździłem Fiatem Cinquecento Van z najgorszym możliwym silnikiem 700 ccm i przesiadka na Punto była ogromną radością. Tak jak Cinqucento, które wprawdzie było od nowości w rękach mojego ale nie miało absolutnie nic w wyposażeniu, co mogłoby uprzyjemnić tak często średnio przyjemną jazdę (ani tylnej wycieraczki i ogrzewania tylnej szyby, nie było też fabrycznie głośników, radia, dywaników, i wszystko musiałem zakładać sam) tak tu, w Punto miałem więcej niż chciałem, a w zasadzie moje usprawnienia polegały wyłącznie na dokupieniu zaślepki haka holowniczego tylnego zderzaka (jest nawet pod kolor), zakupienia dekla mniejszego jednej z przednich lamp, dołożeniu tylnych głośników Magnat Series 102, wymianie przednich niskich tonów na Blaupunkt 66.2c i wymianie fabrycznego radia Blaupunkt o wątpliwym brzmieniu na Pioneera z CD/MP3, co wiązało się z koniecznością kupienia ramki maskującej (tu wtrącę: odradzam kupowania nieoryginalnych ramek do radia z allegro za 7-9 zł gdyż zwyczajnie nie pasują, zaczepy w nich są zrobione w złym miejscu np. 1 cm za nisko i trzeba ja odłamywać i przykleić cała ramkę na klej termiczny). Musiałem uzupełnić elektrolit w akumulatorze, bo było już sucho i ciężko odpalał po zimnej nocy, ale już jest dobrze. Oprócz tego zwyczajnie umyłem auto, wysprzątałem w środku, wypolerowałem karoserię i pomalowałem i polakierowałem kołpaki srebrnym sprayem i bezbarwnym lakierem matowym. Polerując auto nie widziałem ognisk korozji, mam nadzieje, że nie będzie rdzewiał. W późniejszym czasie wymieniłem wydech na nowy, oraz uzupełniłem czynnik klimatyzacji.

Kilka słów o skrzyni biegów SpeedGear.

Jest to skrzynia automatyczna, lecz bezstopniowa. ( ang. CVT, Continuously Variable Transmission, po polsku wariator) Co to daje? Podczas jazdy starymi automatami było czuć, że auto zmienia bieg (moment spadku obrotów, rozsprzęglenia i zasprzęglenia trybów) tak tu przy przyspieszaniu obroty są na stałym poziomie, a przekładnia zmienia się dynamicznie bezstopniowo- jest to to samo, co w skuterach. Opis i schemat działa jest np. na wikipedii pod hasłem „wariator”. Możemy zmieniać biegi ręcznie korzystając z wajchy skrzyni przesuwając ją najpierw w bok i potem góra lub dół zależnie czy chcemy redukować bieg czy go zwiększać tzw. Tiptronik (jest wtedy jakby 6 biegów). Moim zdaniem jest to nieprzydatne. Z tego, co wyczytałem w instrukcji, gdy będziemy z tym namulanym trybem za dużo kombinować tj. zbyt mocno redukować biegi, przyspieszać do granic możliwości lub ruszać z 6 biegu to automat będzie za nas korygował ustawienia, a ostatecznie odbierze nam kontrolę manualną i przełączy się w tryb automatyczny, gdy uzna, że jesteśmy zagrożeniem dla skrzyni biegów

Poprzedni właściciel bardzo ją zachwalał, że auto jest dynamiczne dzięki temu ale i potrafi mało spalić- i miał racje! Podczas przyspieszania nie tracimy czasu na wduszanie sprzęgła i zmianę biegów, a auto przyspiesza w sposób ciągły. Bardzo dobrze rozwiązano kwestię przyspieszania. Gdy nadusimy mocno gaz przekładnia od razu się zmienia (jakby redukcja biegu) i otrzymujemy niezbędna moc do przyspieszenia np. przy wyprzedzaniu- mogę powiedzieć od siebie, że naprawdę działa to natychmiastowo. Autem świetnie jeździ się po mieście, w korkach.
Co do ekonomi auta to najbardziej oszczędzamy paliwo jeżdżąc w trybie Eco – jest taki przycisk koło skrzyni biegów. Samochód ma wtedy nieco gorsze osiągi, redukowany jest moment obrotowy i obroty maksymalne silnika wynoszą 4000RPM ale dzięki temu potrafi być bardzo ekonomiczny. Podczas jazdy w Eco automat dobiera naprawdę niskie obroty jak na takie prędkości: przy 60 km/h obroty wynoszą 1500RPM, przy 100km/h niecałe 2000RPM a 120km/h niecałe 3000RPM. W mieście, a mieszkam w Poznaniu spalanie nie przekracza 6,5-7 litra na 100 km, na trasie jadąc ze stałą prędkością 100 km/h w 2 osoby auto spaliło mi 4,8 litra na 100 km. Gdy jedziemy w więcej osób np. 4 spalanie na trasie przy tych samych osiągach wynosi maksymalnie 5,5l/100km. Maksymalnej prędkość w trybie eko jest ograniczona do ok. 140km/h, w trybie normalnym wynosi ok. 180km/h.

Nie będę go tuningował bo zawsze byłem zwolennikiem zachowania oryginalności zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i aspekty techniczne

Jestem bardzo zadowolony ze swojego kropka i sądzę, że dobrze wydałem pieniądze kupując go
 
Dodaj nowy komentarz

Bezpośredni link
https://www.iparts.pl